Hej, är 24 år, har ca en halv miljon investerat på börsen jag fått ihop från olika jobb jag haft under åren, studerar på universitet och har 2 år kvar, ett välbetalt extrakneg, Har en fin hyreslägga med min flickvän och en liten bil. Dvs jag har det mesta jag behöver.
Har haft ett större klockintresse i ca 3 år nu och min fundering är om det är värt att köpa en begagnad rolex från tex chrono24 för runt 20 lax? Vill köpa en bostadsrätt efter studierna då det är mer fördelaktigt och jag har kontantinsatsen. Det är egentligen mitt enda mål, kanske några resor under de kommande åren också. Så min fråga är till er lite äldre vad ni anser är bäst i min situation? 20 lax för en klocka är kanske inte så mycket för er, men är osäker på vad jag har råd att lägga pengar på som student. Tänker mig en rolex explorer/datejust med svart urtavla. Får väl lägga 5k på service också per år, vilket bli ca 400 spänn/månaden. Har jag råd att köpa en lite dyrare klocka eller ska jag vänta? Har för närvarande en Tissot jag är rätt okej nöjd med, men vill givetvis ha en häftigare klocka. Sett att det finns vissa schysta rollar på chrono24 för runt 20k men osäker på hur skicket är på dom då det är från utlandet? Tänker även på att försäkra klockan kostar väl en del, och att man är mer utsatt för att bli rånad om man bor i en större stad som jag gör när man drar ut och festar? Har ingenting annat att lägga pengarna på för tillfället och rastlösheten börjar när man bara sparar och sparar utan att unna sig något dyrt på flera år hehe.
Tacksam för svar!