• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa rolex - tips

Har fått många bra svar, tackar jag för.

kollar man på chrono24 finns ett fåtal äldre rolex datejust som jag tycker ser ok ut för runt 20k. Frågan är dock om dessa klockor är bra/hur mkt man får lägga på service osv? Många är årtalet okänt på men skulle gissa från typ -60-70-80-tal?
Länka gärna någon du tycker ser ok ut. Är det till exempel rätt storlek eller en damstorlek på typ 28 mm?

Det är verkligen en djungel med äldre datejusts.

Har fått många bra svar, tackar jag för.

kollar man på chrono24 finns ett fåtal äldre rolex datejust som jag tycker ser ok ut för runt 20k. Frågan är dock om dessa klockor är bra/hur mkt man får lägga på service osv? Många är årtalet okänt på men skulle gissa från typ -60-70-80-tal?
Sorry, no way att du får tag i en vettig DJ för de pengarna, och vad är sizen då by the way, om du läser svaren i tråden måste du dubbla, kanske mer än så för att få ngt vettigt, och med de pengarna el mindre finns det mkt,mkt som är roligare och bättre än en trött DJ, om du oroar dig för framtida service cost och ej är 100 på det du köper ( och ev. Strul), köp ej en vintage Rolex…

Nej, du får inte en DJ för runt 20k.

Vad du får är en liten, ålderstigen och repig dammodell av en OP date - främst från utanför EU. Så addera tull och moms på priset.

Mitt tips, i all välmening, är att undvika hela vintagemarknaden tills du blivit bättre påläst och mer engagerad.

Tillbaka
Topp