• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa vigselring i NYC

tissoter

Audemars
Vad händer annars?
Min hustrus wg ring har suttit på fingret i snart 11 år. Ser inget avvikande.
Säger inte att du har fel principiellt men det borde inte vara ett praktiskt problem.
Hörde med lokala guldhandlaren som sa att det var bra att göra om ville få tillbaka vitheten, gammalt vitguld kan bli lite mörkare.
Detta då plätteringen av rodium som ligger runt ringen slits ner efter en tid.

Jag kan personligen tycka att mycket saker gör sig bättre när de fått lite patina på sig. Medan en del vill ha den i mer nyskick.
:)

För att svara på frågan så är det inte nödvändigt även om många efterfrågar det för att få bättre lyster som sagt.
 
Senast ändrad:

hedbrg

Panerai
Vad händer annars?
Min hustrus wg ring har suttit på fingret i snart 11 år. Ser inget avvikande.
Säger inte att du har fel principiellt men det borde inte vara ett praktiskt problem.
Som jag skrev, den ändrar färg. Blir mer mot stålhållet i nyans när den ytbehandlingen slits ner
 

Josa

Omega
2-Faktor
Flyg över till London och handla på Tiffanys på Heathrow. 20% billigare för samma ring på flygplatsen som inne i stan.
Du kan maila dem innan och höra vad de har inne osv.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Vet inte om du har handlat din ring än? Men kan rekommendera Tiffanys NY även för oss men köpte min Platina ring där. Min ring var betydligt mycket billigare än hemma. Sen kan du pruta något kopiöst på ringarna i Diamond district. Jag köpte en på bakfyllan av en Ryss och det var så sjukt dålig stämning att jag ville bara gå men han vägrade. Jag behövde inte ens pruta själv. Ryssen gick ner ifrån 3500 dollar till 1000 dollar. Jag frågade hur är det möjligt? Varav han säger med med en maffia röst
"I can give it away for free if I want!" Jag bara köpte den bara för att komma ut ur butiken.. dock så kändes det så sjukt fel kände mig fet blåst och inte något romantiskt. Mår fortfarande dåligt efter 8a år. Detta resulterade att jag kunde inte med att ge den till min fru som vigselring och det var tur för när jag skulle värdera den när jag kom hem var stenen lös, men alla stenarna var äkta så det var ingen dålig handel rent prismässigt! Så det blev Tiffanys på henne med.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Vet inte om du har handlat din ring än? Men kan rekommendera Tiffanys NY även för oss men köpte min Platina ring där. Min ring var betydligt mycket billigare än hemma. Sen kan du pruta något kopiöst på ringarna i Diamond district. Jag köpte en på bakfyllan av en Ryss och det var så sjukt dålig stämning att jag ville bara gå men han vägrade. Jag behövde inte ens pruta själv. Ryssen gick ner ifrån 3500 dollar till 1000 dollar. Jag frågade hur är det möjligt? Varav han säger med med en maffia röst
"I can give it away for free if I want!" Jag bara köpte den bara för att komma ut ur butiken.. dock så kändes det så sjukt fel kände mig fet blåst och inte något romantiskt. Mår fortfarande dåligt efter 8a år. Detta resulterade att jag kunde inte med att ge den till min fru som vigselring och det var tur för när jag skulle värdera den när jag kom hem var stenen lös, men alla stenarna var äkta så det var ingen dålig handel rent prismässigt! Så det blev Tiffanys på henne med.
Inte köpt ring än, det lutar åt att kolla runt bland handlarna i diamond district. Kul läsning med maffiaryssen. Riktigt så spännande liv är vi nog inte sugna på! Vad blev det för ring på Tiffanys?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Inte köpt ring än, det lutar åt att kolla runt bland handlarna i diamond district. Kul läsning med maffiaryssen. Riktigt så spännande liv är vi nog inte sugna på! Vad blev det för ring på Tiffanys?
Två stycken aliansringar bägge ifrån Tiffanys min fru jobbar med händerna så där kom jag undan ;) . En i ifrån Vancover när vi förlovade oss och en när vi gifte oss i Las Vegas! Min fru visste dock inte vad Tiffanys var på den tiden så det blev ingen extra suprise. Det som kan vara trevligt är att Tiffanys erbjuder grattis tvätt av sina egna smycken som kan vara kul och få gjort när man är ute och semestrar eller på resande fot.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Diamond district levererade:
image.jpg
 
Topp