Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan rekommendera gassan på schipol!! Visserligen lite stroppig personal men när man visar att man verkligen kan lite om dinkor så öppnar dom upp sig å blir rätt trevliga! Dessutom bra priser !!
(Tyvärr säljer dom MASSA skit också som typ kors klockor å liknande hittepå märken)
Fick 20 k av från det svenska listpriser på en guld/stål dj! Men då prutade jag ner priset ännu mer å det lär nog aldrig gå på en sportare(om du inte är premium kund typ...)
Har köpt en sub från airwatch center i geneve (december 2013)som blev ungefär 9 k billigare än hemma fast gassan har nån slags deal med rolex om att ha lägst priser på rolex i sin affär på schipol å suben var billigare hos dom men just då så var dom lite sådära med att låta folk beställa klockor för upphämtning men i december var det inga problem alls att "boka" å betala en klocka hemmifrån för att sen hämta upp den när man flög hem från amsterdam! (Ta inte med för mycket pengar för amsterdam kan bidra med en del lockelser som kan kosta haha)
Men december 2013 så tog dom ca 56 för en 116610LV & 53 för en 116610LN !
Okej, dessa priser är inklusive taxfreen? För om jag har förstått det rätt är Schipol fortfarande taxfree trots resa inom EU.
Yes! Med taxfree !! Du lär kunna pruta på ALLT som inte innebär sport rolex! Dom har även omega, JLC, breitling å chopard... (Å seiko till frugan [emoji57])
Bara att ringa ner till deras kontor å börja pruta [emoji108]
Dom e äckligt slöa på mail!! Mailar man en måndag så får du typ svar på torsdagen som tidigast [emoji107][emoji107][emoji107] (fast sen kräver man topp service med snabba svar MM så e nog ett köp hemma i sverige bättre)
Fast kan rekomendera air watch center på geneves flygplats! Riktigt bra service! Easyjet har äckligt billiga flighter dit.... Har flest klockaffärer per kvm i världen typ ! (Plus patek museumet) enda minuset är väl att hotell i schweiz är rätt dyrt!
Finns en hemsida där man kan få utprintat en karta som visar hur man ska gå för att få se se flest ur butiker på kortast tid .... Men hitta inte sidan .... Hitta däremot ett rätt kasst skämt på
www.geneva.info ....
Why should I buy this $100 000 watch?
Because You cannot take Your jacht to the restaurant.
Ha ha ha
Tackar för svaren, blir nog att man får boka in någon form utav resa med jobbet förbi för att tittar under lite![]()
Jag var inne på Gassan på Schipol igår och de skulle ha drygt 5300 Euro för en 114060. Jag var även inne i på Gassan i Amsterdam och där hade de mycket större utbud och var ganska snabba på att pruta ned åtminstone en Longines med 15% Tydligen är momsen i Holland 16%. Fick mig dessutom en rejäl utskällning av en äldre kvinna som arbetade där när jag frågade om det gick att köpa ett rolexspänne om jag skulle vilja sätta på ett läderband på min 16710. Det går inte, finns inte och Rolex kommer inte att tycka om dig om du gör det, sa hon argt. Blev så paff att jag glömde fråga vad ett cokeinsert kostade.
Vad gäller taxfree så stämmer det att du kan handla taxfree även inom EU eller ja det är taxfree priser men dom förklarar att man måste gå på rött i tullen när man kommer hem, med en blinkning.
Jag var inne på Gassan på Schipol igår och de skulle ha drygt 5300 Euro för en 114060.
Om du läser mitt ursprungsinlägg i denna tråden så skrev jag där att det står VAT paid på kvittot, detta gör att du inte behöver betala någon moms hemma, så länge VAT är paid inom EU så uppfyller du kraven. 2 års väntetid på Daytonan nja jag vet inte, har själv blivit erbjuden både med vit och svart tavla för inte allt för länge sedan där.Priserna på Schipol skiljer sig från andra EU länder då det var Hollands undantag vid inträdet i EU ( eller EMU?) Dvs att Schipol skulle få fortsätta sälja taxfree inom EU. Men jag fick inte heller ihop det med att man skulle betala momsen i hemlandt istället, men de sa så i flera butiker iaf. Fanns även någon begränsning i mängden och eller priset på sprit/tobak som var undantaget undantaget om du hänger med.
Tror nog personligen att det är tämligen riskfritt iaf.
BTW så sa de på Gassan att de hade två års väntetid på ståldaytona om nu någon undrar.
Asså det dära med att gå på rött i tullen gäller inte om man åker inom europa! Köpte själv en rolex via dom och det var inga problem(gick även att pruta på klockan)
Priserna på schipol är som alla andra flygplatser "tax free" så det är bara att traska ut genom inget att deklarera dörren!
Hur är utbudet på flygplatsen i Prag? Eller i staden generellt?
Länk till butikerna iaf, något börja med http://dohahamadairport.com/shopNågon som har varit på Dohas flygplats och vet om det finns någon "bra" klockbutik där?
Mellanlandar där och har typ 2-3 tim på mig för klockköp/titt.
Länk till butikerna iaf, något börja med http://dohahamadairport.com/shop
Edit
Hittade det här på rolexforum.com
There is a Rolex dealer there owned by a Doha company called Fifty One East, who operate a few department stores in the city.
The prices in the airport are approx 8-10% cheaper than UK RRP. Based on my last visit in January 2015. This does not however take into account any charges for foreign currency transactions.
Best bet is to buy in LHR tax free if you can.