• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd för schyst tredjeklocka

Malte

Omega
Jag har idag en Sub 16610 samt en Speedmaster. Äger ett par vintageklockor av modell lite billigare (under 10K)
Har tänkt att köpa en 25-35k klocka till men lyckas inte hitta något som känns riktigt rätt. Funderar på en Tudor Black Bay. Övriga klockor jag kikar på blir för dyra och budgeten tillåter inte mer just nu.

Några förslag?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Du har ju en klassisk Rolle och en klassisk Omega, så varför inte en klassisk IWC, dvs en Mark XVI? Går att hitta begagnad på länk för mellan 25 och 30k.
IWC på arm.jpg


Vill du ha något nyare kan väl en IWC Ingy i lämplig färg passa bra:
IWC Ingy x 2.jpg
 
Känns som något med ljus tavla vore lämpligt. Sub och speedy är ju nästan lite väl "lika" kan jag tycka så en typ Explorer II med vit tavla vore ju perfekt! 16750 borde rymmas i budgeten med.
 

Rivalen

Rolex
En Tribute to 1931 för hur mycket? Prova på armen så att den sitter gott. Min arm passade sådär till en Grand Taille. Reverson ses som dress, men byggdes ju för polospelare som slog sönder glaset på sina vanliga klockor. Då kom Reverson. med flip, så kunde man vända stålbaksida uppåt under match och vända glas uppåt till fest efteråt. Så det borde vara en tuffing, på torra land vill säga.

Pelagos med blockiga index annars blir det väl för likt Suben? Kan Tudor för lite.

Tar du en Reverso Tribute to 1931 så varför inte gå hela vägen och köpa nåt som andra inte har - go red!

Reverso Tribute 1931 Rouge 4.jpg
Reverso Tribute 1931 Rouge 3.jpg
 

Malte

Omega
Härliga med trådar här. En Reverso hade jag nog aldrig ens tittat på annars men den känns "klockren" ;)
Vilka butiker i landet säljer dessa om man vill känna på storleken?
IWC lockar inte så mkt, däremot en Tudor känns också rätt.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag tycker absolut inte att det är fantasilöst att gå för en till Rolex! Vill man ha spridning eller glädje? Datejust / Explorer är aldrig fel :)
 

Portofino

Panerai
Jag har idag en Sub 16610 samt en Speedmaster. Äger ett par vintageklockor av modell lite billigare (under 10K)
Har tänkt att köpa en 25-35k klocka till men lyckas inte hitta något som känns riktigt rätt. Funderar på en Tudor Black Bay. Övriga klockor jag kikar på blir för dyra och budgeten tillåter inte mer just nu.

Några förslag?
Det låter som en bra dressare skulle passa in, om du har ett behov av en?
 

Chagall

Cartier
Mjo, stämmer in i kören angående en Reverso! Även något från IWC skulle vara ett kul val. Typ en Ingenieur! Har personligen en större kärlek till dressur dock, och de är enligt mig mer mångsidiga. Men med tanke på din nuvarande duo så... :)

Ingen mer Rolex enligt mig iallafall! *Gömmer mig för kastade stenar samtidigt*
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag tycker du ska kolla på Panerai och Radiomir. Då kommer du in på coola modeller med annorlunda utseende som kan komplettera det du redan har på ett bra sätt. Vill du vara mer sober så kör du på Reverso vilket också står ut lite imho.
 

Malte

Omega
Reservo duo är väl bara att glömma med tanke på min prisklass. Grande taille kanske går att få in med lite tur?
 
Topp