• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd USA

SPW

Basic
Hej alla klocksnackare! I Februari bär det av ner till Miami för några dagar semester. Då jag förstått att klockpriserna är något lägre i staterna tänkte jag höra med er om ni har några tips på vad man kan hålla ögonen öppna efter, eller om nån till och med har ett specifikt köptips (bör ju vara i Miami då). Det jag är sugen på är en Rolex som gärna är äldre än 2000 då jag tänker mig att den kanske inte faller mer i värde än vad den redan gjort. Budgeten ligger någonstans mellan 50 - 90k. Tack på förhand!:happyhappy:

Hej alla klocksnackare! I Februari bär det av ner till Miami för några dagar semester. Då jag förstått att klockpriserna är något lägre i staterna tänkte jag höra med er om ni har några tips på vad man kan hålla ögonen öppna efter, eller om nån till och med har ett specifikt köptips (bör ju vara i Miami då). Det jag är sugen på är en Rolex som gärna är äldre än 2000 då jag tänker mig att den kanske inte faller mer i värde än vad den redan gjort. Budgeten ligger någonstans mellan 50 - 90k. Tack på förhand!:happyhappy:
Lägg på 25% moms. Oklart hur mycket billigare det de facto är...

Har inte varit i just Florida. Men min erfarenhet från Californinen är att det generellt inte är billigare. Förvånansvärt dyrt faktiskt. Detta innan påslag för moms, tull mm.

• Like
Reactions: SPW
popcorn-reaction-this-gonna-be-good-tFK8urY6XHj2w
costanza-answering-machine.gif

Jag ber om ursäkt om jag gjort fel. Då jag inte diskuterat särskilt mycket här på ks utan mest följer köp och sälj har jag inte så mycket erfarenhet om vad som får skrivas och inte. Självklart ska jag läsa igenom reglerna och följa dem till punkt och pricka. Har letat lite nu men hittar inte, var finns dem?:angel:

Jag ber om ursäkt om jag gjort fel. Då jag inte diskuterat särskilt mycket här på ks utan mest följer köp och sälj har jag inte så mycket erfarenhet om vad som får skrivas och inte. Självklart ska jag läsa igenom reglerna och följa dem till punkt och pricka. Har letat lite nu men hittar inte, var finns dem?:angel:
De hänvisar till jantelagen. Bry dig inte. Om du glömmer att betala moms vid inresa till Sverige så är det inget brott.

Googla DavidSW, välkänd säljare sedan länge på TRF och har numera online-shop. Om jag inte missminner mig så är han baserad i Florida, eventuellt kan du göra en lokal pickup eller leverans till vart du bor under vistelsen. Prisbilden har jag ingen större koll på i dagsläget, dollarn är relativt hög men utbudet är enormt, men dyrare än i Sverige lär det inte bli.

Vad gäller tull&moms, det är härligt att inte vara så skitnödig alla gånger.

[QUOToaktsamhet e Stern, post: 2127760, member: 5441"]De hänvisar till jantelagen. Bry dig inte. Om du glömmer att betala moms vid inresa till Sverige så är det inget brott.[/QUOTE]

Det kan innebära (grov) oaktsamhet för vilket man kan åtalas för under samma lag.

[QUOToaktsamhet e Stern, post: 2127760, member: 5441"]De hänvisar till jantelagen. Bry dig inte. Om du glömmer att betala moms vid inresa till Sverige så är det inget brott.
Det kan innebära (grov) oaktsamhet för vilket man kan åtalas för under samma lag
Att desperat söka efter en Citizen hamnar under 5 kap. 5 § strafflagen.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp