• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd USA

Kan vi inte diskutera frågan som ställdes istället? Även om vissa - ingen nämnd ingen glömd - som vanligt njuter av att hitta korn att börja trolla i.
Frågan är diskuterad till leda. I alla fall när det gäller momsen som vissa anala tog upp. Om de slutar med det så finns det en konkret frågeställning från TS: Köpråd i USA. Så - shot!

Snaaaark på alla troll. Hjälp honom istället att hitta en klocka!

@Kridde

I downtown finns/fanns det ett juveldistrikt, väldigt nära bron som tar dig till Brickell, finns en hel del butiker där som har det du söker.

I närheten av aventura har du starvin marvin som har en hel del dyra och mindre dyra saker.

Nära Bal Harbor har du gray and sons.

Det är allt jag kan komma på nu.

Lycka till!

Snaaaark på alla troll. Hjälp honom istället att hitta en klocka!

@Kridde

I downtown finns/fanns det ett juveldistrikt, väldigt nära bron som tar dig till Brickell, finns en hel del butiker där som har det du söker.

I närheten av aventura har du starvin marvin som har en hel del dyra och mindre dyra saker.

Nära Bal Harbor har du gray and sons.

Det är allt jag kan komma på nu.

Lycka till!
Tack som fanken!

Håller med. Känns tråkigt med vissa attityder och flera av Klocksnacks mest kända troll.
Nu får du allt slänga ur dig vilka du syftar på när du skriver troll. Är det @Aurum @Mic1 @Pojken från Götet @mackman @kmg @Nygren @Philippe Stern du syftar på? Så många fler har inte skrivit i tråden.
Det har fö påtalats att man måste tulla och att vi inte diskuterar tullfusk (sen hur alla väljer att göra, ja det kan ingen kontrollera...). Så mycket mer har inte sagts.

Snubben ville ha lite klocktips i Miamii. Moralkakor om tull och moms kan man ju faktiskt skippa kan jag tycka. Är väl ts egna beslut hur han hanterar det?

Inte mer än så.

Mvh
Visst har du rätt men för att upprätthålla forumets regler måste man ju ta hänsyn till moms/tull vid införsel vilket gör ett köp i USA till en dålig affär. Därav att diskussionen aldrig kommer någonstans

Visst har du rätt men för att upprätthålla forumets regler måste man ju ta hänsyn till moms/tull vid införsel vilket gör ett köp i USA till en dålig affär. Därav att diskussionen aldrig kommer någonstans

Iom att det är omöjligt att kontrollera detta så kan man väl bara ge förslag i 290 och sen gå vidare i sin vardag.

Är helt säker på att väldigt många har tips att ge angående Miami.

Mvh

Snubben ville ha lite klocktips i Miamii. Moralkakor om tull och moms kan man ju faktiskt skippa kan jag tycka. Är väl ts egna beslut hur han hanterar det?

Inte mer än så.

Mvh
Ja, men en fråga (typ...) från ts var om det var billigare i usa, vilket det ofta inte är om man räknar in momsen. Detta påtalades och sen blev det snack om bajsnödighet etc.Svårt att svara ”ja det är billigare, men kom ihåg att gömma klockan i tullen”...

Ok detta är ingen super trevlig tråd och jag kommer aldrig indirekt uppmuntra till fusk med moms..
Men om vi utgår från att man faktiskt gör rätt för sig så frågar jag mig detta..
Varför just köpa en begagnad Rolex som är äldre än från år 2000 just i USA?? En så "gammal" klocka vill man ju verkligen känna sig trygg med innan man slår till och det hade jag aldrig gjort utomlands.. Varför liksom? Finns väl mässor av fina "vintage på forumet?

Ok detta är ingen super trevlig tråd och jag kommer aldrig indirekt uppmuntra till fusk med moms..
Men om vi utgår från att man faktiskt gör rätt för sig så frågar jag mig detta..
Varför just köpa en begagnad Rolex som är äldre än från år 2000 just i USA?? En så "gammal" klocka vill man ju verkligen känna sig trygg med innan man slår till och det hade jag aldrig gjort utomlands.. Varför liksom? Finns väl mässor av fina "vintage på forumet?
Blev dock just lite trevligare. Och du har en bra poäng.

Det här håller jag med om. Köper du vintage vill du veta lite historik i form av seriösa handlare eller polare. Om du inte är väldigt kunnig själv dvs.

Bra snack!

Ja, men en fråga (typ...) från ts var om det var billigare i usa, vilket det ofta inte är om man räknar in momsen. Detta påtalades och sen blev det snack om bajsnödighet etc.Svårt att svara ”ja det är billigare, men kom ihåg att gömma klockan i tullen”...

Ja absolut, men man visste direkt vilket håll tråden skulle gå åt när momsfrågan dök upp.
Lite trött på att se det hela tiden.

• Like
Reactions: SPW
Köper man där och säljer här utan att betala moms kan man göra en rejäl slant...o_O

Disclaimer: uppmuntrar inte detta

• Like
Utgår man från att man gör rätt för sig är denhär tråden värdelös

Jag förstår poängen men det känns ändå som att 99% av alla vintage kommer med ”okänd servicehistorik” även här på forumet. Klockor byter ju ägare lika ofta som ett visst klädesplagg så det känns lite svårt att helt ha koll på vad de varit med om på sin långa resa;).

Jag förstår poängen men det känns ändå som att 99% av alla vintage kommer med ”okänd servicehistorik” även här på forumet. Klockor byter ju ägare lika ofta som ett visst klädesplagg så det känns lite svårt att helt ha koll på vad de varit med om på sin långa resa;).

Det är inte servicehistoriken som är kruxet, utan annat. Men ska du köpa en rolex från 90talet så är det inte så mycket att oroa sig för kan man ju tycka, service kostar inte så mycket. Men ska du ge dig på lite mera heta exotiska vintage så ska man vara på sin vakt oavsett vart, eller kunna sitt shit.

Jag kan inte mitt shit, så jag köper bara av folk som kan.

Mvh

• Like
Du har Matthew Bain Inc och Mentawatches på Lincoln Road. Bägge kan vara bra att kontakta innan besök. Inne i Miami så har du Vintage Watches Miami i Seybold building. Alla med riktigt högklassig vintage i olika prisnivåer. Annars så finns det mesta nytt man är sugen på. AP, RM, MB&F, HYT mm i en butik i Brickell City Centre och sedan diverse mellanmjölk all over town i vanliga klockbutiker och brand shops.

Lycka till!

Du har Matthew Bain Inc och Mentawatches på Lincoln Road. Bägge kan vara bra att kontakta innan besök. Inne i Miami så har du Vintage Watches Miami i Seybold building. Alla med riktigt högklassig vintage i olika prisnivåer. Annars så finns det mesta nytt man är sugen på. AP, RM, MB&F, HYT mm i en butik i Brickell City Centre och sedan diverse mellanmjölk all over town i vanliga klockbutiker och brand shops.

Lycka till!
Superfina råd. Tack!

Jag vill ju liksom veta vad jag vill ha redan innan jag kommer dit då vi bara har några dagar. Så det blir nog till att förhandla via mejl tror jag...

Tillbaka
Topp