• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd USA

Vad gällande forumregler.
Det står ingenstans överhuvudtaget att så fort det pratas import att man är ålagd att direkt utdela moralkakor och forumregler.

Det behovet kategoriserar jag direkt som Jante.
Häng med nu. Fråga: jag har hört att det är mkt billigare i staterna, var ska jag köpa klockan? Svar: det är inte billigare om du lägger på moms.
Ps. Läs på om Jante. Har inget med diskussionen att göra. Men det vet du säkert redan?

Nu tycker jag faktiskt att påhoppen om moralpanik, troll, popcorn etc är överdriven i den här tråden. Frågan om moms eller inte blir ju central i diskussionen om priset?! Sen avseende moral så har jag aldrig sett någon som säljer till "amerikapris" här hemma, då spelar det tydligen ingen roll längre och utgångspriset hamnar säkert i paritet med svensksålda motsvarigheter.

• Like
Reactions: SPW
Skatt är ju stöld! Att värja sig mot moms går därmed under lagen för nödvärn.

BrB 24 kap. 1§ säger att du har laglig rätt att försvara:
• Dig själv eller någon annan från obehag, smärta, skada eller död
• Din egen eller annans egendom från skada eller förstörelse
• Din egen eller annans egendom från stöld

Tillbaka
Topp