• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

k0ltrasten

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Handlat av Trasten, helt problemfritt!
Eftersom jag har träffat honom ett flertal gånger vid GTG's så vet jag dessutom att han är en supertrevlig snubbe.
All good!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Köpt OT av Trasten, kan nog varit en av KS snabbaste affärer, ever....
Paketet låg på lådan en halvtimme efter första kontakt, så här smidiga skulle alla affärer vara!
Självklart får han mina rekommendationer!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Sålt en 116500 till denne trevlige herre. Trevlig och bra kommunikation. Dessutom agerade @k0ltrasten kurir åt mig i en annan affär. Hatten av!
Klar Goodguy! Gör gärna fler affärer.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hann med två affärer tillsammans samma dag 100% goodguy som jag gärna handlar med igen. Ärlig och trevlig i kommunikation och snabba affärer - två tummar upp!
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Köpt tillbehör/klockdel. Trevlig och snabb i både kommunikation och leverans. Ett nöje att ha att göra med.

/B
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Bytesdeal f2f
D2910805-5103-4DC4-8C70-C72F0545CDA4.jpeg

Betyg: utmärkt att ha göra med :)
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde en bytesaffär med denne person och fick tyvärr en otrevlig upplevelse. Klockan i fråga som jag sålde till honom vr en 33 år gammal Rolex GMT.
Flera dagar senare efter affären var gjord hör han av sig och påtalar en massa fel. Jag försöker reda ut vad han menar och kommer då fram till att han har hittat mkt lite oxidation på tavlan samt en tunn repa på glaset.
Flera KSare har tittat på klockan och har aldrig sett ngn oxidation. Men jag med flera tycker det inte är onormalt i att det finns lite oxidation på en 33 år gammal klocka. Och det är ytterst lite som bara ses med macro. Jag hade inte sett det och inte förra ägaren heller. Repan i glaset var också svår att upptäcka men när köparen påtalade detta så sa jag att jag givetvis skulle stå för kostnaden för ett glasbyte.
Köparen hade en tråkig och påstridig attityd och ville absolut inte försöka hitta en kompromiss.

Jag kan tyvärr inte rekommendera honom som köpare av lite äldre klockor och kommer inte göra fler affärer med honom.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gjorde en bytesaffär med denne person och fick tyvärr en otrevlig upplevelse. Klockan i fråga som jag sålde till honom vr en 33 år gammal Rolex GMT.
Flera dagar senare efter affären var gjord hör han av sig och påtalar en massa fel. Jag försöker reda ut vad han menar och kommer då fram till att han har hittat mkt lite oxidation på tavlan samt en tunn repa på glaset.
Flera KSare har tittat på klockan och har aldrig sett ngn oxidation. Men jag med flera tycker det inte är onormalt i att det finns lite oxidation på en 33 år gammal klocka. Och det är ytterst lite som bara ses med macro. Jag hade inte sett det och inte förra ägaren heller. Repan i glaset var också svår att upptäcka men när köparen påtalade detta så sa jag att jag givetvis skulle stå för kostnaden för ett glasbyte.
Köparen hade en tråkig och påstridig attityd och ville absolut inte försöka hitta en kompromiss.

Jag kan tyvärr inte rekommendera honom som köpare av lite äldre klockor och kommer inte göra fler affärer med honom.

https://klocksnack.se/threads/tigerrrr.82894/page-2#post-2872509
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Insåg att jag inte har skrivit i denna tråden, efter vår affär.
Köpte en SBGH267 av @k0ltrasten hösten 2018, trevlig och smidig affär face to face söder om stockholm!
100% good guy!
 
Topp