• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tigerrrr

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Genomfört en bytesaffär i lite dyrare klassen med @Tigerrrr F2F.
Mer goodguy får man leta efter, så satans fantastisk trevlig och hjälpsam! Ser fram emot fler affärer i framtiden och mycket mer klocksynkroniseringslarm!!
En supertrevlig bekantskap!
 

MattNatt

Cartier
Får väl skriva en rad till slut efter ett par affärer ihop.. ;)
köpt o sålt till ett par rollar till o från @Tigerrrr Gillar killen helt enkelt... :) Borde få en GG stämpel i pannan så alla vet ;)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Rolex i klassen +200’ på distans av @Tigerrrr . Lättsam och trevlig kille som hjälpte till så vi kunde trolla med logistiken.
100% GG. Gör gärna fler affäre(läs SD ;))
:rolex:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Sålde en klocka på distans till @Tigerrrr i 60k-klassen. Gick supersmidigt, swish kom på minuter. Hans vän på besök i staden hämtade upp den. Så perfekt köpare man kan önska! GG 100%.
 

TB12

Cartier
Köpt en Panerai av @Tigerrrr f2f vid en gtg, även träffat herren vid ett antal andra tillfällen. Alltid lika trevlig, samt mycket pålitlig, blir inte mer goodguy än så.
 

victpand

Omega
Köpte klocka av @Tigerrrr så sent som igår. Klockan var precis lika fin som de vältagna bilderna skvallrade om och det var inga som helst problem kring affären. Dessutom fick vi snacka lite fina klockor över en kaffe.

Absolut good Guy och någon jag gärna handlar med i framtiden.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Feedback på affär med Tigerrrr, en 16760 som låg ute på klocksnack - i affären var det ett delbyte från min sida och resterande delar pengar från mig till Tigerrrr.
När jag fick klockan i handen, efter att jag lyckats få en annan KSare att hämta upp den i Gbg, så ser jag direkt att glaset har en repa, och att centrum på tavlan är oxiderad, jag tar därför bilder på detta och påpekar till Tigerrrr att detta inte är acceptabelt utan han får ta retur på klockan.
Vi vet ju alla att mycket av värdet på en äldre klocka sitter i tavla och dess skick.
Detta mottogs ej helt felfritt utan jag fick pusha på flertalet gånger innan det slutligen accepterades. I detta så har säljaren varit ganska dålig på att svara på SMS/meddelande (ja jag förstår att man har ett liv utanför KS osv, men fyra, fem meddelande att få respons på vissa frågor är ej ok i min värld) - Jag fick en kollega som bor i Göteborg att möta upp säljare för att lösa affären, då ställer säljaren in när det är mindre än 1h kvar till utsatt möte. Min kollega har alltså tagit sig till stan under arbetstid och får därför vända hem...
Nästa försök så lyckades jag få ihop en ny tid där bytesaffären kunde bli reverterad, den lyckades men pengarna för mellanskillnaden kom först idag, några dagar senare.
Affären initierades den 19 maj, men är slutförd först idag, jag påpekade bristerna på klockan den 23 eller 24 maj (när jag fick klockan i handen)

Säljaren tyckte också att jag brutit ett överenskommet avtal eftersom att jag ville returerna klockan - jag ansåg att den typen av fel SKA beskrivas tydligt och eftersom detta ej gjorts ska den returneras.

Jag kommer personligen inte göra affär med denna herre igen.

Bild på oxidering i centrum av klockan och repa på glaset.
upload_2019-6-3_11-31-14.jpeg

Screenshot 2019-06-03 at 11.41.59.png
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Feedback på affär med Tigerrrr, en 16760 som låg ute på klocksnack - i affären var det ett delbyte från min sida och resterande delar pengar från mig till Tigerrrr.
När jag fick klockan i handen, efter att jag lyckats få en annan KSare att hämta upp den i Gbg, så ser jag direkt att glaset har en repa, och att centrum på tavlan är oxiderad, jag tar därför bilder på detta och påpekar till Tigerrrr att detta inte är acceptabelt utan han får ta retur på klockan.
Vi vet ju alla att mycket av värdet på en äldre klocka sitter i tavla och dess skick.
Detta mottogs ej helt felfritt utan jag fick pusha på flertalet gånger innan det slutligen accepterades. I detta så har säljaren varit ganska dålig på att svara på SMS/meddelande (ja jag förstår att man har ett liv utanför KS osv, men fyra, fem meddelande att få respons på vissa frågor är ej ok i min värld) - Jag fick en kollega som bor i Göteborg att möta upp säljare för att lösa affären, då ställer säljaren in när det är mindre än 1h kvar till utsatt möte. Min kollega har alltså tagit sig till stan under arbetstid och får därför vända hem...
Nästa försök så lyckades jag få ihop en ny tid där bytesaffären kunde bli reverterad, den lyckades men pengarna för mellanskillnaden kom först idag, några dagar senare.
Affären initierades den 19 maj, men är slutförd först idag, jag påpekade bristerna på klockan den 23 eller 24 maj (när jag fick klockan i handen)

Säljaren tyckte också att jag brutit ett överenskommet avtal eftersom att jag ville returerna klockan - jag ansåg att den typen av fel SKA beskrivas tydligt och eftersom detta ej gjorts ska den returneras.

Jag kommer personligen inte göra affär med denna herre igen.

Bild på oxidering i centrum av klockan och repa på glaset.
upload_2019-6-3_11-31-14.jpeg

Screenshot 2019-06-03 at 11.41.59.png

Flera KSare har tittat på klockan och har aldrig sett ngn oxidation. Men jag med flera tycker det inte är onormalt i att det finns lite oxidation på en 33 år gammal klocka. Och det är ytterst lite som bara ses med macro. Jag hade inte sett det och inte förra ägaren heller. Repan i glaset var också svår att upptäcka men när köparen påtalade detta så sa jag att jag givetvis skulle stå för kostnaden för ett glasbyte.
Köparen hade en tråkig och påstridig attityd och ville absolut inte försöka hitta en kompromiss.
Ja, jag såg det som ett avtalsbrott men då skickade han några bilder från någon auktionsfirma av konsumentköplagen. Jag orkade faktiskt inte upplysa honom om att den inte gäller privat-privat. Utan han fick häva köpet helt utan kostnader.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Köpt av @Tigerrrr F2F och är supernöjd med både klockan och affären. Härligare säljare och bekantskap får man leta länge efter. 100% GG.
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Sålt en omega till @Tigerrrr på distans. Inga krusiduller och oerhört trevlig vid PM/sms, mycket bra köpare enligt mig. 100% GG i min bok.
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Köpt tillbehör av @Tigerrrr på distans. Allt flöt på utan minsta friktion. Snabba svar, snabb leverans och dessutom en riktigt trevlig person!

Gör gärna fler affärer i framtiden, 100% GG👌
 
Topp