Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bergströms i Malmö är bra.Gjorde trycktest på en Rolex Submariner hos urmakare i Kristianstad, kostade 150 kr.
Hade inne min BB för lite ruckning hos Bergströms i Malmö. Trycktest ingick antagligen i servicen.
500 spänn är ocker IMHO. Speciellt när man känner till vad jobbet innebär.
Bergströms i Malmö är bra.
Skickas från min iPhone
Frågan är väl om man är tät nog att inte trycktesta, inte om klockan är tät..
Även Bergströms i Göteborg om du har vägarna förbi.Reser mycket i tjänsten och får hitta något bra ställe.
Bergströms sa du? Värt att prova.
Tack för tipset.
Betalade 550kr senaste gångerna och de säger att de inte lämnar ut den utan att trycktesta den eftersom de öppnat den. Men jag vet att de inte är speciellt koncekventa gällande priset. Det beror mkt på vem som står i kassan. 450-550kr har jag alltid betalat.Har äkthetskollat 2 klockor hos Rob E. i år, senast nu i veckan. En trycktestades också. Endast äkthetskoll kostar 750kr. För trycktest fick jag betala 250kr till.
Absolut! Mkt trevligt bemötande. Fick tryckning gratisReser mycket i tjänsten och får hitta något bra ställe.
Bergströms sa du? Värt att prova.
Tack för tipset.
Vet inte om filuren i Helsingör kan provttycka. Är ju närmre och billigare för dig än MalmöMen det är helt fantastiskt att Helsingborg bara har en butik som är åf för rolex.
Ger dom helt fria händer till prissättning.
Tänkte jag skulle ha ett par extra bandstift, men vågar inte fråga om priset.. Haha
Sorry att jag bumpar en gammal tråd.
Är på semester i min sambos föräldrahem utanför Torekov. Finns det någon i närheten som kan trycka en klocka? Inom radien Halmstad ner till Helsingborg? Får en nykomling skickad till mig nu i kommande vecka.
Är det Rydbergs på Väla?Klockmaster i Helsingborg bör kunna hjälpa dig.
Tackar! Tyckte jag läste ovan att de var skeptiska till att provtrycka dock? Vill minnas att det finns en Rolex-ad i city men är inte säker
Tackar! Tyckte jag läste ovan att de var skeptiska till att provtrycka dock? Vill minnas att det finns en Rolex-ad i city men är inte säker
Tack för hjälpen! Slår Rydbergs en signal imorgon.Tror alla Klockmaster kan fixa trycktest - men ring dit och dubbelkolla för säkerhetsskull.
Minns jag rätt tar Klockmaster i Malmö 150kr och gör det kvickt![]()
Prova först med E Anderssons urmakeri i Båstad.Tack för hjälpen! Slår Rydbergs en signal imorgon.![]()
Tackar! Har mailat till alla ovan nämnda och håller tummarna för E Andersson i Båstad. Å andra sidan kan man kanske hitta något annat på Väla, eller något skoj på Cenino Donna i Helsingborg.Prova först med E Anderssons urmakeri i Båstad.
http://www.yourvismawebsite.com/e-anderssons-urmakeri-ab
Annars har Mårtenssons i Halmstad verkstad med två urmakare i anslutning till butiken.
Jag har trycktestat en Rolex hos stjärnurmakarna på Götgatan i Umeå. Även servat en annan klocka där alltid bra bemötande! har för mig att de tog 150 kr för trycktest.Tror ni Ur och Penn kan trycktesta en klocka? Har ju tänkt tanken att ploppa ned den i ett glas vatten och se ifall det bubblar något men det är lite väl dumt... Någon i Umeå som kan trycktesta?
Tack för det! Ska kika på det!Jag har trycktestat en Rolex hos stjärnurmakarna på Götgatan i Umeå. Även servat en annan klocka där alltid bra bemötande! har för mig att de tog 150 kr för trycktest.
De kan trycktesta på plats men det beror på märke?Tack för hjälpen! Slår Rydbergs en signal imorgon.![]()
De kan trycktesta på plats men det beror på märke?
De ville inte trycktesta min Breitling fast de är ad för Breitling..![]()
Antagligen inte..Haha okej? Fick du någon förklaring?
Lär ju inte vara sugna på att trycka en Rolex isf?
Vet du hur en provtryckning går till? Finns det något som kan gå sönder om man trycker dom för hårt? Har inga som helst belägg för min teori, men bygger man inte successivt upp tryck tills man når den punkt klockan klarar?Antagligen inte..
Jag frågade om de trycktesta i butik, han kollade på min arm och sa "ja, men Breitling skickar vi" så jag bara gick.
Ingen aning faktiskt!Vet du hur en provtryckning går till? Finns det något som kan gå sönder om man trycker dom för hårt? Har inga som helst belägg för min teori, men bygger man inte successivt upp tryck tills man når den punkt klockan klarar?