• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan den vara tät?

Ingen aning faktiskt!
Antar att det alltid kan gå fel men om en butik är ad för ett märke och kan trycktesta på plats så förstår jag verkligen inte varför man inte gör det. Är personalen i butiken inte kompetent nog? Då borde de inte sälja heller.
Sen om de inte vill trycktesta en Rolle har jag bättre förståelse för
Håller med. Verkar konstigt, var du där en vardag? Fick detta svar från Rydbergs:
"Normalpris 350 kr. Urmakaren är på plats mån-fre 1000-1800. Efter en stor helg som nu har han väldigt mycket att göra så det bästa är om du kan lämna in en dag och hämta en annan. "
 

Makkanxd

Rolex
Håller med. Verkar konstigt, var du där en vardag? Fick detta svar från Rydbergs:
"Normalpris 350 kr. Urmakaren är på plats mån-fre 1000-1800. Efter en stor helg som nu har han väldigt mycket att göra så det bästa är om du kan lämna in en dag och hämta en annan. "
Sa du att det gällde en Rolle? 350 spänn?! Över en dag?! Njaa..gick in på krons med min bratte istället och det var gjort på Max 5 min för 100 spänn. Det är lagom!
 
Sa du att det gällde en Rolle? 350 spänn?! Över en dag?! Njaa..gick in på krons med min bratte istället och det var gjort på Max 5 min för 100 spänn. Det är lagom!
Nej. Specade inte vad det var för klocka. Jag brukade trycka mina klockor på stjärnurmakarna i Linköping. Max 15 min och som sagt 100 pix!
 

Makkanxd

Rolex
Nej. Specade inte vad det var för klocka. Jag brukade trycka mina klockor på stjärnurmakarna i Linköping. Max 15 min och som sagt 100 pix!
Tror du borde kolla så du inte åker dit i onödan. Har Förövrigt för mig att jag betalat 250kr hos franks ur. Men ja, 300+ är väldigt saftigt. Då trycktestar jag hellre i badkaret!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Om jag byter lite område för tråden så kan jag skicka in en jämförelse från Stockholm. Jag har trycktestat 2ggr på Krons, de tar 100kr testet..
 

Scimitar 2000

Breitling
Tror ni Ur och Penn kan trycktesta en klocka? Har ju tänkt tanken att ploppa ned den i ett glas vatten och se ifall det bubblar något men det är lite väl dumt... Någon i Umeå som kan trycktesta?
Ultrabump här,( dock aldrig förstått det principiella konceptet med att låta gamla trådar ligga orörda och inkompletta... ) Ur&Penn utför batteribyte och trycktest i samtliga butiker för 199kr. Skippar man batteriet, rimligtvis billigare. Är ju ingen dramatisk process, så märkesverkstad är inte lönt för en dyl. Kontroll...
 
Ultrabump här,( dock aldrig förstått det principiella konceptet med att låta gamla trådar ligga orörda och inkompletta... ) Ur&Penn utför batteribyte och trycktest i samtliga butiker för 199kr. Skippar man batteriet, rimligtvis billigare. Är ju ingen dramatisk process, så märkesverkstad är inte lönt för en dyl. Kontroll...
En rolex på Ur o Penn är som att lämna ett sjukt barn på apoteket
 
Topp