oskj93
Basic
Stod nyligen i liknande tankar.
Är ju lite hur man är som person, men jag kommer nog aldrig ångra att jag valde något som är aningen mer ovanligt än en ny stål-sub, nämligen BLNR. Vill man undvika att någonsin ta ett tjat med någon om varför man valde den klocka man gjort bör man kanske välja subben istället. Har inget emot sub, men i så fall hade jag velat ha något äldre i stil med 5513 eller 16800. Jag hade definitivt undvikit G/S och kanske även helguld tills jag är kanske 45-50, men det är såklart en smaksak.
Tycker @Luciano Cau hade en poäng med sitt inlägg ovan. IWC 3239 känns som en gjuten kandidat och samtidigt får man lite Genta-känsla i väntan på den där AP 15300:an. Jag hade ju dock valt 3239 med vit urtavla som det känns nu, den svarta känns lite dödare i tavlan. Tavelfärg kan du ju försöka variera i förhållande till din Certina.
Eftersom du ändå vill ha en ap 15300st och både gmt och sub bara är "nästan klockor" för dig så tycker jag att du ska köpa två stycken nästan klockor istället för 1. Båda går inom budget och den ena är med integrerad länk och den andra är en sub.
IWC Ingenieur 3239 med svart tavla
Tudor Submariner 79190/79090?
Var på Heathrow när jag läste ditt inlägg @Luciano Cau, gick direkt till närmsta affär och prövade Ingeniur, måste säga att polletten trillade ner. Skall gå till närmsta AD i morgon och pröva mera samt se vilken som passar bäst. Jag väntar med att skaffa en bättre dykare nu när jag ändå har Certina-klockan som väger upp det så länge.
Tack så mycket för förslaget, fick in mig på ett helt nytt spår. Kan äntligen pusta ut och magen känns något lättare!