• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Forumbugg Kan inte ladda upp bilder på varken mobil eller laptop

ekke

Guld
2-Faktor
Jag har stött på problem som jag misstänker är kopplat till mig som användare av någon underlig anledning.
Jag har sedan igår kväll inte kunnat ladda upp bilder vare sig från mobilen eller laptop.
Får felmeddelande "Hoppsan! Vi stötte på några problem". Det går inte heller att bifoga bilder och sedan lägga in dom som har varit en quick fix tidigare, nu är bifogningsrutan bara svart.
Och ja, cache är rensad och webläsare och enheter är omstartade.

Någon användare som stött på samma problem?

Samma hos mig, upptäckte det just nu.

Startat om, raderat cache, loggat ut osv inget hjälper.

Så har en en lösning så hojta.

Bilden laddas upp men blir grå, och jag kan inte lägga in den i inlägget

1000020005.jpg

mja fast det där är inte riktigt samma problem som @ekke har. Din lösning är om man inte kan klicka på knappen för bilduppladdning. Här pratar om att vi kan klicka på knappen men får errors vid bilduppladdningen
Det är som du säger. Jag kommer så långt att jag kan välja bilder och påbörja uppladdning, man ser procent etc. Men istället för att bilden dyker upp i posten så får jag felmeddelande...

Observera att detta gäller på både mobil och laptop.

Jag upplever problem här också (på telefonen)! Har varit så ett bra tag nu men oftast går det över av sig självt eller om jag uppdaterar sidan. Jag stöter på tre olika problem.

1. Jag laddar upp bilden via knappen "bifoga filer". Bilden laddas inte in och visas som en svart ruta
1000009225.jpg

2. Jag klickar på "infoga bild" och sedan på rutan som poppar upp. Jag väljer bilden ur mitt bibliotek och vyn över mitt bibliotek stängs ner men ingen bild infogad i mitt inlägg. Rutan "släpp bild" är fortfarande öppen.
1000009233.jpg

3. Det problem som sker oftast. Likt problem #2 går jag via "infoga bild" och jag väljer bilden från mitt bibliotek. Jag får upp progressbaren som tickar hela vägen upp till 100 och när den är klar möts jag av följande "Parsing response failed." Klickar jag på OK försvinner min bild jag valt och jag får börja om
1000009239.jpg

Senast ändrad:
Liten uppdatering.
Testade med Opera (till Android) som webläsare istället och där låser sig uppladdningen vid 52%, detta gäller på på bilduppladdning och bifoga filer.
Så jag förutsätter att detta är relaterat till användarkonto då Opera-installationen var helt ren, har aldrig haft den på mobilen tidigare.

Vad har ni som också lider av problemet för enheter och webläsare?

Kör ni inte för stora bilder då? Testa skicka genom en meddelandetjänst, spara ner och skicka här.

Jag behöver nästan alltid görs något sånt då bilderna blir för tunga.

Kör ni inte för stora bilder då? Testa skicka genom en meddelandetjänst, spara ner och skicka här.

Jag behöver nästan alltid görs något sånt då bilderna blir för tunga.
Tveksamt. För mina exempel ovan har jag alltid valt bilder från mitt bibliotek som redan är uppladdade på forumet. Oftast räcker det för mig att försöka igen några gånger eller ladda om sidan och försöka med samma bild igen med lyckat resultat

Tillbaka
Topp