Jag har inget emot att man uppkallar modeller efter platser/event/stora prestationer, tex rolex everest, det är bara del av vanlig marknadsföring där man försöker få lite cred genom att associeras med nåt coolt, ibland flyger det (heuer monaco) ibland inte (heuer jarama anyone?)
Däremot hakar jag upp mig lite på hur begreppet "horande" används i denna tråden... Ta nedanstående exempel:
Säljgruppens måndagsmöte...
1. (mad med boardroom) -Jo, vi har fått en förfrågan från en oförtjänt svinrik kung nånstans som vill ha sitt blaffiga familjevapen tryckt mitt på tavla på VÅRA klockor... För o dela ut till rättrogna undersåtar... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde han betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex omani)
2. (the office) -Jo, vi har fått en förfrågan från nåt jävla företag som säljer undermåliga på gränsen till hälsovådliga konsumentprodukter, de vill ha sin blaffiga logga tryckt mitt på tavlan på VÅRA klockor för o dela ut till säljare som excellerat i att kränga skiten... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde de betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex dominos)
3. (tecknat av lena ackebo)
-gubbar, fick en jävla brajt ide'e i hälgen... Vad tror ni om att betala en tjäändis för att synas tillsammans med våra klockor???
-amen gu asså va fräsch!!! Kör på den vetja!!! (anyfuckingbrand)
4. (andrakammarsalen) Jo, det här fopolls VM i Ukraina... Nu när vi är official timer... Vore det inte coolt om vi drog upp en L.E i gult o blått o dela ut en handfull till några som jobbar i skymundan jävla hårt o otacksamt, domarna o hororna el nåra? O sen sälja resten?
-jo förfan, borde väl kunna sälja några hundra till några fulla fans med för mycket deg som vill ha nåt minne?
-fast tjejerna asså... Skickar det "rätt" signaler, äre pk nog?
-okej vi testar med domarjävlarna denna gången så får vi se till 2014 dårå? (hublot)
IMHFO
1. Hor
2. Hor
3. Marketing
4. Marketing
De flesta som ogillar "tramsiga" L.E har antagligen inte känt starkt nog själva inför en dylik.
Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...