• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Chuck

Patek
2-Faktor
Spencer66:Du är en sann fanatiker :cool:

Rolex är klart #1 i sitt segment (omega,IWC,Breitling Dates steel medelklass) , men låt oss vara realistiska och inte ha en övertro på fabrikatet i sig. Rolex har sina brister trots dess fantastiska marknadsföring ( jag pratar nya rollar)

Min erfarenhet är att de missar kraftisgt på QC pga massproduktion. Av 3 nya Rollar jag ägt har samtliga haft visuella fel tyvärr.

Submariner 116610 : Damm under glas i mängder, sne ROLEXROLEXROLEX innerring. Lärde mig leva med det.
Explorer II 16570 : Sne GMT ring. Hann aldrig lära mig leva med det.
Submariner14060M : Sne Dykring, sne ROLEXROLEXROLEX innering, snett safirglas (laserkrona kl: 5). Lever med det.

Summa: Man accepterar det för att klockan är snygg trots allt och Rolex säljer ju ändå... :roll:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
https://itunes.apple.com/se/podcast/jakes-rolex-watch-blog/id287427779
Jakes Rolex Podcast.
Lyssna på intervjuerna med T. Walker Lloyd (3 avsnitt), han var någon slags Rolex-marknadschef i flera år. Han berättar ALLT om hur Rolex sponsrade (och inte sponsrade).
Mitt intryck var att Rolex inte söker upp, utan blir uppsökta.

Ett måste att lyssna på för Rolex-intresserade. Det blir riktigt härligt nördigt med referenser, Comex, hur Rolex President fick sitt namn, James Bond, Steve McQueen, osv osv...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Okey, nu sätter vi punkt i denna diskussion angående Omega ut-horning.
aldrin.jpg


Yeah sure, Rolex var på everest med Tenzing/Hillary och i djupet med James Cameron, men Speedmastern har tamebannemig varit på månen. End of discussion!
 

Optimisten

Cartier
Jokkmokkswe skrev:
Okey, nu sätter vi punkt i denna diskussion angående Omega ut-horning.
aldrin.jpg


Yeah sure, Rolex var på everest med Tenzing/Hillary och i djupet med James Cameron, men Speedmastern har tamebannemig varit på månen. End of discussion!

Men ta en titt på sidan där du hittar samma foto du klippt in.

http://www.omegawatches.com/spirit/ambassadors

Jag ser följande kategorier

a) Kändisar som är "kända och snygga", typexempel George Clooney som har knäppt upp minst en knapp för mycket på sin skjorta.

b) utländska kändisar

c) en känd och en okänd astronåt

d) ett gäng "has been" golfare, i Wies fall "never have been"


Den enda som är kool och inspirerande är James Bond och Daniel Craig. Problemet är att båda dessa personer hade Rolex innan Omega började betala dem för att använda just Omega.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Okey, nu sätter vi punkt i denna diskussion angående Omega ut-horning.
aldrin.jpg


Yeah sure, Rolex var på everest med Tenzing/Hillary och i djupet med James Cameron, men Speedmastern har tamebannemig varit på månen. End of discussion!


Pöh, Omega är ju inte mer månklocka än Rolex..
4E887E3C-AA97-4239-B6E7-2C457E964AF4-295-00000029BFE2C43A.jpg
 
Topp