• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan någon berätta vad det är för omega jag har?

Time

Breitling
Helt ärligt, strunta i det. Du får en jävligt fin klocka, den är helt nyservad och i perfekt skick. Bär den och var stolt över den. Jag har haft båda, och jag föredrog den du köpte nu. Storleken är läcker och den andas kvalitet.

Helt rätt! Den passar nog min lilla handled. :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    225.4 KB · Visningar: 173

JayLar

Rolex
2-Faktor
Klassiskt att man råkar köpa en reduced när man ville ha månklockan. Dock är det helt rätt om du har mindre handleder att köra på reduced. Den är dessutom självuppdragande vilket jag kan sakna på min 3570.50.
 

Rivalen

Rolex
Dottern tryckte på köp på en 3510 och kom glad och berättade att hon köpt månklocka till pojkvännen, Som väl var hade hon köpt av jmryshi så vi kunde återkalla köpet helt utan problem. 3 veckor senare löpte vi rätt klocka av samma ebay-säljare.

Håller med Scuba - använd och var glad att du har en fin klocka. Tycker du att du köpte dyrt, ja då får du sätta upp 5k på impulskontot och tänka på att fråga här innan du handlar nästa gång. Du har en fin klocka.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Certifikatet ser ut att vara för en Omega Speedmaster Pro, men klockan på din bild är en Speedmaster Reduced.
Du har alltså inte rätt certifikat till klockan, och därmed har det certifikat du har inget som helst väde för dig eller en framtida ägare.
Kolla med säljaren...
 

Time

Breitling
Certifikatet ser ut att vara för en Omega Speedmaster Pro, men klockan på din bild är en Speedmaster Reduced.
Du har alltså inte rätt certifikat till klockan, och därmed har det certifikat du har inget som helst väde för dig eller en framtida ägare.
Kolla med säljaren...


Jag har ringt och skickat bilder på kvitto, cert m.m. till juvelbutiken i Sundsvall och dom såg inga problem med klockan. Men det stör mig att det står 3570.50 har dom skrivit fel på kortet??
 

Time

Breitling
Certifikatet ser ut att vara för en Omega Speedmaster Pro, men klockan på din bild är en Speedmaster Reduced.
Du har alltså inte rätt certifikat till klockan, och därmed har det certifikat du har inget som helst väde för dig eller en framtida ägare.
Kolla med säljaren...

Watchnumber som står på kvittot stämmer i alla fall överens med klockan. Märkligt..
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag som är konspiratiskt lagd misstänker att någon under resans gång har ändrat ettan till en sjua för att sälja den dyrare till någon ovetande.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Watchnumber som står på kvittot stämmer i alla fall överens med klockan. Märkligt..
Ja, men tyvärr har du fortfarande ett certifikat som inte stämmer med klockan.
Inte för att det gör någon skillnad på själva klockan, men du får vara aktsam att inte hävda att du har cert till klockan om du någon gång skall sälja.
 

Time

Breitling
Ja, men tyvärr har du fortfarande ett certifikat som inte stämmer med klockan.
Inte för att det gör någon skillnad på själva klockan, men du får vara aktsam att inte hävda att du har cert till klockan om du någon gång skall sälja.

Man kanska ska kontakta juvelaren i Sundsvall? Dom måste ju ha skrivit fel. Jag har ringt ditt innan jag köpte klockan och dom har bekräftat att klockan är köpt hos dom det datumet. Men men det är ingen klocka som ska säljas den närmsta tiden.
 

Time

Breitling
Du kan häva köpet på dem premisserna.

Det värsta är att klockan redan är inne på service..... om jag ska häva allt blir jag av med 7K och säljaren får en ny klocka. När jag fick klockan så funka inte stoppuret "det måste ha gått sönder under frakten" sa säljaren och ändå så har man varit så jävla dumsnäll.....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Man kanska ska kontakta juvelaren i Sundsvall? Dom måste ju ha skrivit fel. Jag har ringt ditt innan jag köpte klockan och dom har bekräftat att klockan är köpt hos dom det datumet. Men men det är ingen klocka som ska säljas den närmsta tiden.
Kontakta säljaren och kolla, tror dock det är omöjligt att få ett nytt cert.
Vill du ha en klocka med cert, tycker jag du skall försöka häva köpet. Du har i alla fall bra grund i och med att klockan kommer med ett cert som inte hör till klockan, om nu säljaren som sålt klockan hävdat att certet skulle vara med (vilket tyvärr är något du själv skulle kollat och uppmärksammat innan köp).
 

ScubaKing

Audemars
Det värsta är att klockan redan är inne på service..... om jag ska häva allt blir jag av med 7K och säljaren får en ny klocka. När jag fick klockan så funka inte stoppuret "det måste ha gått sönder under frakten" sa säljaren och ändå så har man varit så jävla dumsnäll.....

För det första är det väl säljarens ansvar att klockan kommer till dig hel och inte trasig. Då bör ju säljaren givetvis stå för reparationen om den kom fram trasig. I övrigt bör du kunna häva köpet då dem har angivit fel ref nummer. Så med andra ord bör dem ta tillbaka klockan och sedan bekosta dig vad du har lagt ut på klockan.
 

Time

Breitling
För det första är det väl säljarens ansvar att klockan kommer till dig hel och inte trasig. Då bör ju säljaren givetvis stå för reparationen om den kom fram trasig. I övrigt bör du kunna häva köpet då dem har angivit fel ref nummer. Så med andra ord bör dem ta tillbaka klockan och sedan bekosta dig vad du har lagt ut på klockan.

Man tycker ju det. Jag erbjöd att vi skulle dela på servicen men icke det.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
När jag fick klockan så funka inte stoppuret "det måste ha gått sönder under frakten" sa säljaren

Trasig klocka och fel certifikat låter som lite för mycket slump. Jag tror du har blivit blåst tyvärr. Problemet är att du verkar ha köpt av en privatperson (?) på Tradera och som redan har sagt nej till dina förslag på rättelse. Jag tror du har en hel del bråk att se fram emot om du ska få rätt i det här. Alternativet är att ge säljaren kasst omdöme (ja inte mycket till sanktion men ändå) och sedan vara glad för din klocka när den är servad. Certet spelar inte så himla stor roll (bortsett från att du betalat mer än du skulle).
 

Time

Breitling
Det får du avgöra. Känns som att han har trist attityd om han säljer en trasig klocka med fel cert och vägrar göra rätt för sig. Tradera? Blocket?

Tradera. Det var hans fru som gjorde affären med mig. Man hörde bara hennes man skrika bakgrunden. Och när man väll fick prata med honom så gick det inte han kunde inte skruva ner sin volym.
 
Topp