• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanjiklub™ - är du medlem?

MrWaldemar

Omega
2-Faktor
Yes!

5032AD6C-4007-47A2-B58E-A26E8A185747.jpeg
 

Froy

Breitling
Instämmer. Blocktavlan är fin men det är vridringen som verkligen lyfter king-modellen. Det blir svårt att gå tillbaka till dom vanliga modellerna efter att ha ägt den.
Kul att höra! Har inte sett king-turtlen än, men det är just vridringsinlägget och vridringen på dom vanliga turtle modellerna som känns lite rappliga.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Fantastiskt skick! Kom själv till världen lite senare det året. Har dock aldrig orkat leta efter en årsklocka. Tror jag köper en varsin till barnen istället. Lättare att hitta. ^^
Tack! Det var bara en slump, skulle egentligen inte köpa nytt men kunde inte motstå när det var rätt år och månad. Jag har också tänkt köpa till barnen, får se vad det blir. :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tecknet för Fredag kallar jag helt enkelt för "huset", tycker det påminner om en liten stuga :)
Alla tecknen har alternativa betydelser, vilket i och för sig är sant med ursprunget även till våra veckodagar. Men på japanska innehar och används tecknen till båda innebörderna. Min chefs chef är från Japan och förklarade det för mig. Minns inte alla, men lördag betyder också ”bördig jord”, söndag ”sol” eller ”ljus”, måndag ”måne”, tisdag är ”vatten”. Får fundera på de sista två men lite roligt är det ju faktiskt! :)
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Går det att sammanlikna med att vi i svenskan har ord med flera betydelser? T.ex ”fil” som då skulle kunna vara en fil man kör i, fil(mjölk), verktyget samt en fil på datorn.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Alla tecknen har alternativa betydelser, vilket i och för sig är sant med ursprunget även till våra veckodagar. Men på japanska innehar och används tecknen till båda innebörderna. Min chefs chef är från Japan och förklarade det för mig. Minns inte alla, men lördag betyder också ”bördig jord”, söndag ”sol” eller ”ljus”, måndag ”måne”, tisdag är ”vatten”. Får fundera på de sista två men lite roligt är det ju faktiskt! :)
 
Topp