• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans klockkvaliten 16 maj 2020

Dessa var jäkligt häftiga:
0

0

Kommer väl tillkomma en del objekt men lite intressant att det inte är med några av de mest hypade modellerna batman, hulk eller nautilus som tidigare har dykt upp på dessa auktioner? Iofs lite OT då jag postade i vintage.

De kanske gick till Bukowskis? De samlar ju till important timepieces just nu.

Ursäkta att jag kapar tråden men skulle någon kunna förklara hur det kommer sig att man kan lägga bud under utgångspriset? Har sett många objekt som sålts till ett lägre pris än utrop och förstår inte hur det går till. :bag:
De har ett utropspris och sedan är det möjligt att lägga bud strax under det. Så egentligen är det lägre beloppet utropspriset.

Det hade jag ingen aning om. 130 K för en Polerouter känns ändå rätt blodigt även om den burits av en SAS-pilot.
Haha! Jo, så är det onekligen.
Men klockvärlden (eller världen i allmänhet, för den delen) är inte alltid så rationell.

Fick en reality check när jag skulle telefonbjuda på en sån här. Hade inte läst på överhuvudtaget men tänkte att ”om jag bjuder PR-pengar +50% så borde man vara safe.”
Blev uppringd av auktionisten som sade att nuvarande bud låg på 75.000kr, varpå jag fick lite tunghäfta men harklade ur mig ett ”Aj, fan. Precis över min nivå” för att rädda lite ansikte. :facepalm:
Den stannade sedan på 140.000 kr.

Haha! Jo, så är det onekligen.
Men klockvärlden (eller världen i allmänhet, för den delen) är inte alltid så rationell.

Fick en reality check när jag skulle telefonbjuda på en sån här. Hade inte läst på överhuvudtaget men tänkte att ”om jag bjuder PR-pengar +50% så borde man vara safe.
Blev uppringd av auktionisten som sade att nuvarande bud låg på 75.000kr, varpå jag fick lite tunghäfta men harklade ur mig ett ”Aj, fan. Precis över min nivå” för att rädda lite ansikte. :facepalm:
Den stannade sedan på 140.000 kr.
Jo, det klart så är det ju. Synd att inte brevet och tillbehören har koppling till flygningen Köpenhamn-LA 1954. Hörde f.ö. från en samlare på Instagram att dessa tillverkades i ca 100 ex och att det är ca 20 ex som kommit ut på marknaden hittills. Haha snyggt räddat ändå ;)

Men ligger de inte runt 35-45 utan länk ? Har själv en 1501 i roseguld men utan länk, skulle gärna ha med länk. Tror inte denna går mycket över 50, då storleken skrämmer bort många svenskar.
Möjligt, kommer bara ihåg den gamla prispunkten när de kostade under 20' för 34 mm och 35' för DD. Det var ju dock ett tag sedan. Syftade främst på att du får mycket annat i helguld för 60'. Dessa länkar är ju väldigt lätta.

Tillbaka
Topp