Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
La Maguiqe är en sådan där klocka som ger habegär.Dessa var jäkligt häftiga:
Kommer väl tillkomma en del objekt men lite intressant att det inte är med några av de mest hypade modellerna batman, hulk eller nautilus som tidigare har dykt upp på dessa auktioner? Iofs lite OT då jag postade i vintage.
Den där Cartiern vill man ju ha, enda Cartiern jag har på min köplistaDessa var jäkligt häftiga:
Nautilus-resultaten var ju inte lysande sist, kanske spelar in?Kommer väl tillkomma en del objekt men lite intressant att det inte är med några av de mest hypade modellerna batman, hulk eller nautilus som tidigare har dykt upp på dessa auktioner? Iofs lite OT då jag postade i vintage.
Ursäkta att jag kapar tråden men skulle någon kunna förklara hur det kommer sig att man kan lägga bud under utgångspriset? Har sett många objekt som sålts till ett lägre pris än utrop och förstår inte hur det går till.Vilken pjäs!
De har ett utropspris och sedan är det möjligt att lägga bud strax under det. Så egentligen är det lägre beloppet utropspriset.Ursäkta att jag kapar tråden men skulle någon kunna förklara hur det kommer sig att man kan lägga bud under utgångspriset? Har sett många objekt som sålts till ett lägre pris än utrop och förstår inte hur det går till.
Missade att det fanns en separat tråd för denna auktionen när jag postade i auktionstråden under gårdagen.Dessa var jäkligt häftiga:
Söte jesus vilken graal.Vilken pjäs!
Kaptensklocka med proviens. Brev ingår. Var med om någon känd nödlandning som jag förstod saken.65 000 kr i utrop. Vad är det jag missar?
Kollade som hastigast sent i natt och reagerade på priset, läste inte all bakgrundsinfo.Kaptensklocka med proviens. Brev ingår. Var med om någon känd nödlandning som jag förstod saken.
Det hade jag ingen aning om. 130 K för en Polerouter känns ändå rätt blodigt även om den burits av en SAS-pilot.65k får väl dessutom anses vara ett lockpris av guds nåde? Dessa har väl gått för dubbelt upp, eller så?
Var väl iofs ett drygt år sedan jag såg detta och kanske en extrem spik?
Ovanlig klocka, oavsett.
Kaptensklocka med proviens. Brev ingår. Var med om någon känd nödlandning som jag förstod saken.
Vad roligt. I så fall ska jag urbilda mig nu under lördagsfrukosten.Yes, vi pratade om det i podden. Den är riktigt fin!
Hörde den. Bra som vanligt.Yes, vi pratade om det i podden. Den är riktigt fin!
Haha! Jo, så är det onekligen.Det hade jag ingen aning om. 130 K för en Polerouter känns ändå rätt blodigt även om den burits av en SAS-pilot.
Jo, det klart så är det ju. Synd att inte brevet och tillbehören har koppling till flygningen Köpenhamn-LA 1954. Hörde f.ö. från en samlare på Instagram att dessa tillverkades i ca 100 ex och att det är ca 20 ex som kommit ut på marknaden hittills. Haha snyggt räddat ändåHaha! Jo, så är det onekligen.
Men klockvärlden (eller världen i allmänhet, för den delen) är inte alltid så rationell.
Fick en reality check när jag skulle telefonbjuda på en sån här. Hade inte läst på överhuvudtaget men tänkte att ”om jag bjuder PR-pengar +50% så borde man vara safe.
Blev uppringd av auktionisten som sade att nuvarande bud låg på 75.000kr, varpå jag fick lite tunghäfta men harklade ur mig ett ”Aj, fan. Precis över min nivå” för att rädda lite ansikte.
Den stannade sedan på 140.000 kr.
Rätt vanligt ute i världen däremot. Rätt dyrt guld.Tycker den här är riktigt trevlig,inte ofta de kommer med länk.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1628680
Men ligger de inte runt 35-45 utan länk ? Har själv en 1501 i roseguld men utan länk, skulle gärna ha med länk. Tror inte denna går mycket över 50, då storleken skrämmer bort många svenskar.Rätt vanligt ute i världen däremot. Rätt dyrt guld.
Möjligt, kommer bara ihåg den gamla prispunkten när de kostade under 20' för 34 mm och 35' för DD. Det var ju dock ett tag sedan. Syftade främst på att du får mycket annat i helguld för 60'. Dessa länkar är ju väldigt lätta.Men ligger de inte runt 35-45 utan länk ? Har själv en 1501 i roseguld men utan länk, skulle gärna ha med länk. Tror inte denna går mycket över 50, då storleken skrämmer bort många svenskar.