De kanske gick till Bukowskis? De samlar ju till important timepieces just nu.
Det är möjligt, hur funkar det med utropspris får privatpersonen välja vad den själv vill?Nautilus-resultaten var ju inte lysande sist, kanske spelar in?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De kanske gick till Bukowskis? De samlar ju till important timepieces just nu.
Det är möjligt, hur funkar det med utropspris får privatpersonen välja vad den själv vill?Nautilus-resultaten var ju inte lysande sist, kanske spelar in?
Det är möjligt, hur funkar det med utropspris får privatpersonen välja vad den själv vill?
Mm tänkte det jag med. Kanske detta som har hänt med t.ex. Nautilus? Att säljare enligt Kaplans begärt för höga lägsta försäljningspris. Ren spekulation från min sida och det kanske dyker upp några längre fram.Nja...
Det är väl så klart någon slags samspråk mellan inlämnaren och auktionshuset.
Mest makt i detta lär ju auktionshuset ha, i och med att de inte vill att varan går osåld.
De tackar nog hellre nej till en inlämnare som vill ha hängslen och livrem gällande lägsta försäljningspris.
Ja, vad ska man tro om great whit:en? Är det ngt lurigt? Är ingen expert sjIntressanta utrop på Rödingen och Great White, 100 resp 120k. Inga superexemplar men en bra bit under "marknadspris" (viket i detta fall jag definierar som vad man begär, men inte nödvändigtvis får, globalt) Blir intressant att följa.
Att sätta "8" med tunnslipat bandhorn känns inte rätt. Ringen är "trött".Hur tolkar ni bilder vs beskrivning av skick på detta objekt? Då tänker jag specifikt på boett.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1646838
Riktigt tuff modell!Här händer det grejer!
Uppe i 62´ + kommission, redan. Känns konstigt. Eller så hänger jag inte med i verkligheten?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1635264
Det är en klocka som saknar sin speciella guldlänk - enligt referensnummer samt att man ser hur bandhornen är formade för länken. OK - "cert" men boxen vete f-n om den har med klockan att göra. Inte i min bok. Att FN är köpare vet jag inte om det bör betyda premium - så tillvida att det inte är en superkändis som fick den - vilket inte redovisas så det verkar osannolikt...
Min är två serienummer ifrån så jag är väl glad på något sätt. Saknar också länken. Ska bli intressant att se vad den går för i slutänden - mer sprit och lösaktigt leverne för mig i framtiden om det står sig. Gav inte ens en fjärdedel för sju år sedan. Om det inte står sig kan jag väl ändå få ett pavor Tirnave...
Precis, tror det är en stötskada på ändfästet klockan 8. Till och med bekräftat från K. Att det är så. Tycker det kunde klargöras i text åtminstone. Inte gratis att korrigera.Att sätta "8" med tunnslipat bandhorn känns inte rätt. Ringen är "trött".
Hur menar du? Ska vi aldrig diskutera skick och hur det är beskrivet? Bara låta auktionshusen lägga ut bilder och sen är det bra med det? Tavla/visare och större delen av boetten är skitfin vilket vid snabb/oerfaren titt ser bra ut med 8 i betyg. Men ett snett ändfäste på en klocka med cert kopplat till boett tycker jag (jag) är rätt störande. Hade klockan varit utan cert så är det lätt att hitta en annan mellanboett men nu ligger en stor del av värdet i helheten att klockan set ut att vara komplett, ovanlig tavla och i onormalt bra skick. Lätt att hänvisa till köparens plikt att undersöka skick men med dagens situation är det inte lika lätt att kontrollera in person. Då de i många andra fall beskrivit liknande saker tycker jag det är konstigt att man inte gör det nu.Gillar Buckleyn. Trevlig klocka. Boetten ser jättefin ut och ringen är långt ifrån ”slut”.
Att Kaplans ens bemödar sig med att sätta betyg är underligt. Alla värderar vi saker annorlunda. Det hade varit rimligare om de enbart erbjudit condition reports som alla andra. Låt klockorna själva tala för sig istället för att bjuda in till denna typ av diskussioner.
Omegan ser också den fin ut. Om man nu gillar modellen som är ganska så speciell.
Snett ändfäste? Krokigt bandhorn? Vad menar du?Hur menar du? Ska vi aldrig diskutera skick och hur det är beskrivet? Bara låta auktionshusen lägga ut bilder och sen är det bra med det? Tavla/visare och större delen av boetten är skitfin vilket vid snabb/oerfaren titt ser bra ut med 8 i betyg. Men ett snett ändfäste på en klocka med cert kopplat till boett tycker jag (jag) är rätt störande. Hade klockan varit utan cert så är det lätt att hitta en annan mellanboett men nu ligger en stor del av värdet i helheten att klockan set ut att vara komplett, ovanlig tavla och i onormalt bra skick. Lätt att hänvisa till köparens plikt att undersöka skick men med dagens situation är det inte lika lätt att kontrollera in person. Då de i många andra fall beskrivit liknande saker tycker jag det är konstigt att man inte gör det nu.
Gillar Buckleyn. Trevlig klocka. Boetten ser jättefin ut och ringen är långt ifrån ”slut”.
Att Kaplans ens bemödar sig med att sätta betyg är underligt. Alla värderar vi saker annorlunda. Det hade varit rimligare om de enbart erbjudit condition reports som alla andra. Låt klockorna själva tala för sig istället för att bjuda in till denna typ av diskussioner.
Omegan ser också den fin ut. Om man nu gillar modellen som är ganska så speciell.
Menade bandhorn... Klockan 8 är det snett/stötskada. Har en boett med själv med samma utseende vilket gör svårt att få på länk. På en slitåsläng-datejust är det lite skitsamma men denna säljs som helhet som i väldigt bra skick där 8 i betyg blir missvisande för någon som inte är erfaren i ämnet men den går väl till en dealer som åtgärdar det och sen säljer den vidare.Snett ändfäste? Krokigt bandhorn? Vad menar du?
Jag syftar på att deras betyg är menlösa. Jag köpte en av de bästa gilttavlor jag någonsin sett på Kaplans. Den hade 6/10 i betyg. Dvs deras betyg är subjektiva och ibland helt tokiga. Därför är det bättre att låta bli.
Svårt att avgöra på dessa bilder. Länken sitter fint på klockan så jag har personligen inga problem med det. Jag skulle alla dagar i veckan kasta minst 40-50k på denna. Superfin ovanlig tavla med unika vita visare i en klocka som överlag är i bra skick. Boetten är vass även om bandhornet eventuellt fått sig en törn.Menade bandhorn... Klockan 8 är det snett/stötskada. Har en boett med själv med samma utseende vilket gör svårt att få på länk. På en slitåsläng-datejust är det lite skitsamma men denna säljs som helhet som i väldigt bra skick där 8 i betyg blir missvisande för någon som inte är erfaren i ämnet men den går väl till en dealer som åtgärdar det och sen säljer den vidare.
Svårt att avgöra på dessa bilder. Länken sitter fint på klockan så jag har personligen inga problem med det. Jag skulle alla dagar i veckan kasta minst 40-50k på denna. Superfin ovanlig tavla med unika vita visare i en klocka som överlag är i bra skick. Boetten är vass även om bandhornet eventuellt fått sig en törn.
9/10 som helhet känns inte alls fel. Det som känns fel är att säga att boetten är tunn och att glasringen är slut. Tvärt om!
Nej. Jag gillar bara klockan.Måste nästan fråga om du har en häst med i det här racet? Boetten har ett skadat bandhorn. Det är bekräftat av Kaplans enligt Fredrik (Swe). Ingen har sagt att ringen är slut. Jag skrev trött. Det står jag för. Vad är ditt problem med att vi här beskriver och hjälper eventuella spekulanter med att se klockans skada på bandhornet?
Möjligt, kommer bara ihåg den gamla prispunkten när de kostade under 20' för 34 mm och 35' för DD. Det var ju dock ett tag sedan. Syftade främst på att du får mycket annat i helguld för 60'. Dessa länkar är ju väldigt lätta.
Man ska väl borra ur stiften.samt att de inte går att korta utan att klippa länken...
Tre år sedan jag lät denna gå, ganska speciell, minst sagt!Här händer det grejer!
Uppe i 62´ + kommission, redan. Känns konstigt. Eller så hänger jag inte med i verkligheten?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1635264
Det är en klocka som saknar sin speciella guldlänk - enligt referensnummer samt att man ser hur bandhornen är formade för länken. OK - "cert" men boxen vete f-n om den har med klockan att göra. Inte i min bok. Att FN är köpare vet jag inte om det bör betyda premium - så tillvida att det inte är en superkändis som fick den - vilket inte redovisas så det verkar osannolikt...
Min är två serienummer ifrån så jag är väl glad på något sätt. Saknar också länken. Ska bli intressant att se vad den går för i slutänden - mer sprit och lösaktigt leverne för mig i framtiden om det står sig. Gav inte ens en fjärdedel för sju år sedan. Om det inte står sig kan jag väl ändå få ett pavor Tirnave...
Cool, men slött att inte ta bort allt smuts på den.Hur tolkar ni bilder vs beskrivning av skick på detta objekt? Då tänker jag specifikt på boett.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1646838
Tror sällan auktionshusen tvättar. Tänk om de råkar repa ngt tex. Tror de fotar klockan precis som den kom?Cool, men slött att inte ta bort allt smuts på den.
Jo så är det säkert, men ändå äckligt att man får med sig så mycket hud, som att köpa en smutsig ferrari.Tror sällan auktionshusen tvättar. Tänk om de råkar repa ngt tex. Tror de fotar klockan precis som den kom?
Man ska väl borra ur stiften.
Låter som de inte hade tillgång till nya nitar.min fru hade en sådan nitad länk i guld på sin Date och både Rob E samt säljaren menade att den behöver klippas. Fanns även elastiska versionen och den hade delade mittlänkar som man kan öppna likt nitade länkarna i stål
Vad tror den samlade expertisen om den här.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1630452
Är det ett varningstecken att ”vad den nu heter” där man kan justera hastigheten på verket är ställd väldigt mycket åt ena hållet? Söker ett kontorsur med historia och älskar den här tavlan men går det ens att hitta delar till en sån här om det skulle vara något? Handlar oftare med hjärtat än med förnuftet och då trampar man ju i klaveret ibland.
Vad tror den samlade expertisen om den här.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3703/vara/1630452
Är det ett varningstecken att ”vad den nu heter” där man kan justera hastigheten på verket är ställd väldigt mycket åt ena hållet? Söker ett kontorsur med historia och älskar den här tavlan men går det ens att hitta delar till en sån här om det skulle vara något? Handlar oftare med hjärtat än med förnuftet och då trampar man ju i klaveret ibland.