• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans Klockkvaliten Lörd 21/5, 2022

Gummo

Joker
2-Faktor
Snart dags igen. En trevlig Tiffany Sub kanske? Skulle lätt ta denna före en knasblå Nautilus.

1646725029321.png

Har ingen vidare erfarenhet av att handla från Kaplans så jag kanske missar något. Men ”akut servicebehov” och urverk 9/10 känns inte riktigt som att de hänger ihop. Beror väl iof på vad som är trasigt men lite väl motsägelsefullt
D130D3D3-5F36-42FF-A5D4-946882BFDA33.png
C1458DF8-B10C-4710-8156-C147826C3084.png

50E254FF-8B73-46A5-A7F5-3B7B973F4CBF.png

Man kan få tycka lite vad man vill, men det här är inte en 7/10 klocka.

50E254FF-8B73-46A5-A7F5-3B7B973F4CBF.png

Man kan få tycka lite vad man vill, men det här är inte en 7/10 klocka.
Hur har den blivit så? Brandskadad?

Oxidering är det väl definitivt men frågan är ju vad som fått det att uppstå så intensivt över en specifik yta. Borde väl gå ordna till det iallafall, tillsammans med resten av boetten.

Men sen har vi ju länken… Definitivt på topplistan över värsta rasen jag sett på länge. Verkets betyg på 5/10 tyder ju på kraftigt servicebehov.

Äh vafan. Solklar 7/10!

Oxidering är det väl definitivt men frågan är ju vad som fått det att uppstå så intensivt över en specifik yta. Borde väl gå ordna till det iallafall, tillsammans med resten av boetten.

Men sen har vi ju länken… Definitivt på topplistan över värsta rasen jag sett på länge. Verkets betyg på 5/10 tyder ju på kraftigt servicebehov.

Äh vafan. Solklar 7/10!
Hur får man sån oxidering på guld? Guldföremål som legat i jorden sen vikingatiden ser inte ens ut så där…

Jag med men det blir ju en jäkla massa text på den där tavlan. Den blir ju cool för att den är lite ovanlig men visuellt blir den väldigt stökig för mig iallafall.
Kan nog hacka i mig att det blir lite trångt på tavlan. @Davvan har du kvar din Tiffany eller har du som vanligt missat tokhajpen?

Finns några fina vintage-kronografer! Eternan är kanske den finaste med avseende på skicket och Heuer 346:an coolast! En Venus 178 Kronometer Stockholm eller en kronmärkt Excelsior Park skulle heller inte vara fel😊 Rimliga utrop på alla fyra också. Ska titta närmare på dem om ett par dagar🤛

Tillbaka
Topp