Kollade lite närmare på dessa två! Visst behöver jag en Valjoux 71:a?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, they gone.Fick lite styvelse av OQ DDn tills jag granskade bilderna
Är fassetteringen helt hyvlade på både länk och boett? Blir inte riktigt klok på det hela?
Frågan är hur bedömningen sker?Japp, they gone.
Ser även ut att ha mött en trissa monterad.
![]()
Edit:
Borstningen är åt helt fel håll x2.
Jämförelsebild.
![]()
Redan uppe i 144, så tror inte den springer iväg jättemycket från den nivån. +10%?
16710 är fantastiska
Har inte kollat alla klockor, men man blir ju lite nyfiken på budgivare 225715 som (minst) har högsta budet för sammanlagt drygt 5 milj SEK.
Nä att de skulle sluta serva den under kommande 40 år känns osannolikt.Tycker fleixibeliteten är så häftig. Skulle byta ut bezeln mot coke direkt och vara väldigt nöjd. Risk med att Rolex slutar servica modellen? Något skadeproblem som jag missar?
Hen som är budgivare på 16710 också. Kanske en gråhandlare?
Verkar finnas för upphämtning iaf.Kan man fortfarande beställa en katalog hem? Hittar inte det på hemsidan.
Kan man fortfarande beställa en katalog hem? Hittar inte det på hemsidan.
handlare, han mecklar klockor, ganska drygHar inte kollat alla klockor, men man blir ju lite nyfiken på budgivare 225715 som (minst) har högsta budet för sammanlagt drygt 5 milj SEK.
Oj vad märkligt. Hade aldrig själv gissat att något skulle lägga tiden på att göra den etsningen. Hade förmodligen missat det själv då jag inte har koll på modellen. Bra varning.När det gäller den Flightmaster som är på auktionen påstår jag att bedömningen av boettens skick inte är helt OK. Eller rättare sagt och mer preciserat - boetten ser bra ut men baklockets text och trafikflygplan är det allvarligt fel på. Om man som Kaplans - bedömer boetten som helhet, inklusive boettlocket, till 8 av 10 bör det inte finnas ett så gravt fel. Någon har försökt etsa eller annan liknande metod med mycket dåligt resultat. Saknar all form och detaljering. Zooma in på bilden av locket och jämför med andra. Nu är klockan som helhet ändå mycket intressant och på de flesta sätt värd att ropa in för en entusiast - men då får man vara beredd på att skaffa ett korrekt boettlock i efterhand.
![]()
Omega, Klockor - Varunummer 1 836 591
OMEGA, Flightmaster (T Swiss Made T), Cal 910, Serie nr. 29133753, Ref nr. ST 145.013, Boett nr. 145.013, kronograf, herrur, 43 x 52,5 mm, stål, manuell, mineralglas, 24-timmarsvisning, GMT-visning, originallänk, viklås, Ref nr. 1159/155, "Extract from the Archives", tillverkad 15/1 1970...www.kaplans.se
Mycket, mycket oklart.Frågan är hur bedömningen sker?
Den är till den referensen.Hoppas verkligen på att få denna. Frågan är om urtavlan är till en WG eller om det ska vara till stål? Någon som vet?
![]()
Tavlan ser ut att vara relumad i övrigt tror jag den är original, länken är heller inte original till modellen.![]()
Omega, Klockor - Varunummer 1 821 996
OMEGA, Seamaster 300 (T Swiss Made T), Cal 552, Serie nr. 24222249, Ref nr. ST 165.0024, Boett nr. 165.024 (HF), herrur, 41,5 mm, stål (Staybrite), automatisk, plexiglas, behov av service, originallänk (ej tidsenlig), viklås, Ref nr. 1116/575, längd 185 mm, "Extract from the Archives"...www.kaplans.se
Är detta en servicetavla eller relumed?
Ser inga hål i index 12 , 6
Vad innebär porer? Står på flera av Rolexklockorna…Hoppas verkligen på att få denna. Frågan är om urtavlan är till en WG eller om det ska vara till stål? Någon som vet?
![]()
Finnar?Vad innebär porer? Står på flera av Rolexklockorna…
Kolla vid 19:50, ytterligare två exempel:Hur har den blivit så? Brandskadad?
Tavlan ser ut att vara relumad i övrigt tror jag den är original, länken är heller inte original till modellen.
Metallen har blivit anfrätt, typ.Vad innebär porer? Står på flera av Rolexklockorna…
Är väl inte helt galet, förutom relumad tavla och lite rund boett är den helt ok. Insert är tex bättre än de flesta.Som jag misstänkte då. Känns som högt pris med en relumed tavla. 55k + 22% = 67100