• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Baltic Shield - Final Design Renderings and Specs

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I'm lost. What question is it exactly that you all are so pressed for? I am not "torgunnar" or "galaxy" or any other person.
And furthermore, I have explained the real reason I was banned at WUS earlier in this thread.
 
C

China

Guest
I'm lost. What question is it exactly that you all are so pressed for? I am not "torgunnar" or "galaxy" or any other person.
And furthermore, I have explained the real reason I was banned at WUS earlier in this thread.


I am sure you are...

Maybe you should explain why you keep posting on WUS under different aliases, any comment on why your marketing post at timezone.com was deleted?
 
Maybe I am done explaining anything to you, China. You clearly have a vendetta here against me. I have stated my dealings with WUS and you do not want to listen and want to fabricate your own story. Be my guest.

I posted on Timezone a couple weeks ago to introduce my watch company and the Baltic Shield. I posted no link to my web site and did not mention any pricing etc. The moderator there interpreted my post as an attempt to sell a watch.

We are finished, China. Carry on with your unnecessary hammering if you choose.


To the rest of the forum members here, I apologize for this thread taking the turn it did.
 
C

China

Guest
Maybe I am done explaining anything to you, China. You clearly have a vendetta here against me. I have stated my dealings with WUS and you do not want to listen and want to fabricate your own story. Be my guest.

I posted on Timezone a couple weeks ago to introduce my watch company and the Baltic Shield. I posted no link to my web site and did not mention any pricing etc. The moderator there interpreted my post as an attempt to sell a watch.

We are finished, China. Carry on with your unnecessary hammering if you choose.


To the rest of the forum members here, I apologize for this thread taking the turn it did.

Get real Todd, you are selling watches period. Maybe you would get a better response if you where playing by the rules. There's nothing such as a free lunch, and if you don't want to pay for advertising it's not giving you the right to spam watch forums with your marketing posts. And by the way, I have nothing against your products, but please realize that the international watch community isn't a playground for sellers that don't want to pay for advertising.
 

sveol

Cartier
Vilket bjäbb. Låt killen försöka lyckas med sitt företag. Han har inte brutit mot några lagar. Regler? vilka regler gäller i affärer? Om det finns en möjlighet att marknadsföra sig själv (gratis) så vore man enligt mig en idiot om man INTE försökte. Vilken rätt har ni att klanka ner? Är ni moraliskt korrekta i alla sammanhang?

Den som själv är utan skuld kastar första stenen (Joh 8:7)...
 

Barzing

Breitling
Vilket bjäbb. Låt killen försöka lyckas med sitt företag. Han har inte brutit mot några lagar. Regler? vilka regler gäller i affärer? Om det finns en möjlighet att marknadsföra sig själv (gratis) så vore man enligt mig en idiot om man INTE försökte. Vilken rätt har ni att klanka ner? Är ni moraliskt korrekta i alla sammanhang?

Den som själv är utan skuld kastar första stenen (Joh 8:7)...


Kan helt och hållet hålla med. Börjar bli lite besviken på jargongen hos vissa i denna tråd. I min värld är detta en frizon bortom alla jantelagar. Låt grabben vara, han har inte gjort några större fel och det är väl klart han ska vända sig till rätt forum för att marknadsföra sin produkt. Chilla för tusan!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vilket bjäbb. Låt killen försöka lyckas med sitt företag. Han har inte brutit mot några lagar. Regler? vilka regler gäller i affärer? Om det finns en möjlighet att marknadsföra sig själv (gratis) så vore man enligt mig en idiot om man INTE försökte. Vilken rätt har ni att klanka ner? Är ni moraliskt korrekta i alla sammanhang?

Den som själv är utan skuld kastar första stenen (Joh 8:7)...

Ja vi tillåter inte kommersiella aktörer att marknadsföra sig i diskussion utan att ha avtalat det med oss.
 
P

Philippe Stern

Guest
Vilket bjäbb. Låt killen försöka lyckas med sitt företag. Han har inte brutit mot några lagar. Regler? vilka regler gäller i affärer? Om det finns en möjlighet att marknadsföra sig själv (gratis) så vore man enligt mig en idiot om man INTE försökte. Vilken rätt har ni att klanka ner? Är ni moraliskt korrekta i alla sammanhang?

Den som själv är utan skuld kastar första stenen (Joh 8:7)...
Jag är hård mot de hårda.
 
C

China

Guest
Vilket bjäbb. Låt killen försöka lyckas med sitt företag. Han har inte brutit mot några lagar. Regler? vilka regler gäller i affärer? Om det finns en möjlighet att marknadsföra sig själv (gratis) så vore man enligt mig en idiot om man INTE försökte. Vilken rätt har ni att klanka ner? Är ni moraliskt korrekta i alla sammanhang?

Den som själv är utan skuld kastar första stenen (Joh 8:7)...

Ok, så har man blivit bannlyst från ett forum så är det bara att fortsätta att marknadsföra sina produkter där under olika alias? Den här debatten handlar om ett företag som av någon anledning anser sig ha rätt till gratis marknadsföring i alla lägen. Todd har väl redan lyckats med sitt företag och har en ganska hög omsättning, fast du kanske anser att alla företag har rätt till gratis marknadsföring på valfritt forum?

Kanske dags att inse vad det här handlar om...
 

sveol

Cartier
Ok, så har man blivit bannlyst från ett forum så är det bara att fortsätta att marknadsföra sina produkter där under olika alias? Den här debatten handlar om ett företag som av någon anledning anser sig ha rätt till gratis marknadsföring i alla lägen. Todd har väl redan lyckats med sitt företag och har en ganska hög omsättning, fast du kanske anser att alla företag har rätt till gratis marknadsföring på valfritt forum?

Kanske dags att inse vad det här handlar om...

Släpp det bara. Kom tillbaka när han bryter mot någon lag. Admins sköter eventuella överträdelser på forumet. Njut av din söndag, det som är kvar av den.
 
OK China... enough of this. Stop making outlandish, false and damning accusations about me and my watch company.

I joked on another thread about customs fees. It was a JOKE. I included a smiley face in my post. And now you state I am purposely assisting people "smuggling"?

I also remember you posted another thread here about my company and stated similar flaming statements that held no truth to them, whatsoever. You obviously are focused on hurting me, my name and my business. For no reasons.
 

sveol

Cartier
Game-Over.jpg
 
P

Philippe Stern

Guest
Keep up the good work, China. Kan han inte svara på dina raka frågor så kan det finnas en hund begraven här. Ingen gillar en gravad hund, som Reefat El-Sayed sa.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ja, det här är ett riktigt lågvattenmärke. Man kan fråga sig om sidekicken Broderjimmy här på KS, är stjärnan själv eller får procent på affärerna. Märkligt att det alltid dyker upp någon glad entusiast som marknadsför Todds projekt.

http://www.timetotalk.se/timetotalk/karlskrona-watch-co-info-och-forbestallning-t14525.html

The Karlskrona Watch Company Treudd Dive Watch - Official Pre-Order Information




Karlskrona Watch Company Treudd - Latest Renderings and Pre-order Information

Jag känner att jag verkligen måste försöka reda ut min roll i det hela, speciellt med tanke på vad du skriver. Mitt sena svar beror på att jag för tillfället har mycket annat i livet och jag har därför inte haft tid att kolla på Klocksnack på en mycket lång tid. Detta är alltså ett svar speciellt till användare såsom China och Jakobb , men även till andra som kanske har undrat över min egna inblandning.

Jag är absolut inte Todd under annat namn/användare. Jag är en klockintresserad yngling från de blekingska skogarna och detta är det enda som finns här. Jag har t.ex. varit medlem bra mycket längre än Todd oh hans trådar på ämnet. (Såvitt jag vet kan Todd inte mer än ett par få enskilda ord på svenska och jag har av naturliga anledningar därför också en bättre svenska generellt än Todd. Om han ens talar någon svenska alls vill säga).

Min första kontakt med KWC fick jag när Todd skapade sin första tråd här på forumet. Han hade flera problem med detta, b.la. hade han använt sig av Karlskronas stadsvapen som logga på klockan då han inte visste hur den svenska lagstiftningen ser ut på området. Det jag då gjorde var att berätta för honom om det juridiska läget och jag satte även honom i kontakt med några personer i Karlskrona kommunförvaltning som har ännu större kunskap än jag själv.

Jag minns inte exakt tid, men ett par veckor senare hörde Todd av sig och undrade om jag hade några namnförslag till hans första modell. Jag tog ett par dagar på mig och satte sedan ihop en lista tillsammans med en vän över namn som vi ansåg kunde vara passande och förklarande till Karlskrona. Todd gillade idéen med namnet "Treudd" efter vår beskrivning. Jag tror även att jag i samband med detta föreslog just en treudd som logga då den som bekant har varit symbol för haven under tusentals år av europeisk tradition.

Jag har sedan försökt hjälpa Todd så mycket jag kan, eftersom jag som tidigare skrivet behärskar det svenska språket.

Jag är på inga sätt Todd Fredriksen. Jag är heller inte anställd av honom, eller i något av hans företag. Jag får ingen del av klockorna som säljs. Jag får ingen ekonomisk eller annan vinst för projektet, eller av projektet. Det finns heller inga avtal, varken skriftliga, muntliga eller några avtal överhuvudtaget mellan mig och Todd.

Anledningen till att jag började jobba ihop med Todd är att jag själv ville se denna klocka på marknaden. Jag är som tidigare skrivet själv bleking och detta leder väl till någon form av "lokalpatriotism" över saker som vill "hylla" Blekinge.

Jag vet ingenting om händelserna på WUS som länkades tidigare. Jag fick se att mitt namn hade blivit indragen i detta sent natten till idag och har inte heller haft tid att läsa den tråden. Jag har dock inga personliga anledningar till att misstro Todd i hans förklaring. Jag vet om att liknande "marknadsföringsmetoder" ofta används av brittiska företag, men jag har inte koll på hur det fungerar i USA. Det är möjligt att det är vanligare där och att det är svenska metoder och tradition som värjer sig för detta. Såvitt jag har förstått är det inga olagligheter som har begåtts utan på sin höjd regelbrott i forum. Detta är i så fall till för berörda moderatorer att åtgärda.

Denna debatten verkar ha uppkommit när Todd skrev att han kunde "skriva ner värdet till vad kunden ville". Detta är som bekant olagligt i svensk lag och därför något jag tar avstånd ifrån. Samtidigt anser jag personligen att det ibland kan vara svårt att upptäcka sarkasm eller ironi i skriven text och att det därför som detta kanske har blivit en sådan stor grej.

Slutligen vill jag säga att jag är uppe i en intensiv period i mitt liv och jag läser inte alls Klocksnack lika mycket som jag skulle vilja. Vill ni fortsätta att spekulera om min roll anser jag det vara etiskt att göra detta med mig, antingen via PM eller i öppet forum som nu. Var dock beredda på att jag kan ta tid på mig då jag tyvärr måste prioritera annat.

Jag hoppas att detta inlägg har förklarat min inställning till detta lite bättre.
Jimmy Eriksson
 

jhm

Panerai
Lite tråkig utveckling att det troligen handlar om genetiskt Kinakrafs som vem som helst kan beställa med sin egen logga på. Som gammal kustartillerist hade det varit lite kul med en sådan. Men det är som uttrycket säger. Verkar det för bra för att vara sant, så är det oftast det också... :(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp