• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Treudd revised renderings

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr Chance

Kalmar
Det skrivs mycket om dem just nu, en enorm banner längst ner på sidan, moderatorer som pratar gott om dem. Tror inte detta skulle ske om man ser till DW eller Calvin Klein.
Då definierar vi hype på olika sätt.
Du har naturligtvis rätt angående DW och CK, de skulle nog ha svårt att komma in på KS och det beroende på att medlemmarna kräks på dem. KG är ju ett nytt märke utan parfymkoppling och har därför lättare att ta sig in här. Att de sponsrar hjälper visserligen till, så klart. Men jag tillhör dem som redan från början tyckte att den såg intressant ut, mycket pga en mer egen design än exvis DW och CK. Skulle jag köpa en? Förmodligen inte.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Samma styrelsemedlemmar.

Det gör inte ont någonstans, kände bara att det var en vettig poäng - det är ju så många hårda ord mot den här snubben, och tidigare skribent undrade vad skillnaden var. Vad är det som är svårt att förstå?

Jag vet att det är hårda ord mot den här "snubben", det var inte det vi diskuterade eller hur? Vad är det du vill att jag ska förstå? Jag ifrågasatte gnabbet mot Knut Gadd? Ska du börja bli otrevlig?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Då definierar vi hype på olika sätt.
Du har naturligtvis rätt angående DW och CK, de skulle nog ha svårt att komma in på KS och det beroende på att medlemmarna kräks på dem. KG är ju ett nytt märke utan parfymkoppling och har därför lättare att ta sig in här. Att de sponsrar hjälper visserligen till, så klart. Men jag tillhör dem som redan från början tyckte att den såg intressant ut, mycket pga en mer egen design än exvis DW och CK. Skulle jag köpa en? Förmodligen inte.

Den enda sponsen är att de givit klockor för detta, banner sitter så länge passarounden är igång. Väljer Knut sedan att bli sponsor så är de välkomna.
 
P

Philippe Stern

Guest
Sluta bråka nu, tjejer. Den är Todd gör reklam så det det förslår. För en klocka som inte finns. Ytterligare en till som inte finns. Eller har jag fel? Han är aktiv på en massa forum och gör reklam. Har läst lite på andra forum. Han är helt manisk. Som värsta hjärntvättade psykopaten hävdar han idogt att hans klocka är unik och inte en parfymklocka/reklamklocka/kopia. Han någon sett någon klocka än? Han någon som beställt fått någon? Helt otrolig att han får härja här med sin reklam. Karln måste ju vara mytoman eller nåt.
 
Sluta bråka nu, tjejer. Den är Todd gör reklam så det det förslår. För en klocka som inte finns. Ytterligare en till som inte finns. Eller har jag fel? Han är aktiv på en massa forum och gör reklam. Har läst lite på andra forum. Han är helt manisk. Som värsta hjärntvättade psykopaten hävdar han idogt att hans klocka är unik och inte en parfymklocka/reklamklocka/kopia. Han någon sett någon klocka än? Han någon som beställt fått någon? Helt otrolig att han får härja här med sin reklam. Karln måste ju vara mytoman eller nåt.

Wow. I am a maniac? Really??? Perhaps you should re-read your posts. They are nothing more or less than derogatory drivel. It's one thing to not care for a specific watch design. That is perfectly normal and is what makes this hobby we all love so much fun. It's a completely different thing when you write some of the garbage you have written about me... a man you do not know, in the least.
I have done nothing but introduce myself, a watch company I started that had a Swedish flair due to my heritage and some updates on my two projects. I have done so with professionalism and in a way in which I felt was friendly. YOU, however have made this some personal vendetta... for whatever your reasons are.
I find that quite sad.

I will leave it at that.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Wow. I am a maniac? Really??? Perhaps you should re-read your posts. They are nothing more or less than derogatory drivel. It's one thing to not care for a specific watch design. That is perfectly normal and is what makes this hobby we all love so much fun. It's a completely different thing when you write some of the garbage you have written about me... a man you do not know, in the least.
I have done nothing but introduce myself, a watch company I started that had a Swedish flair due to my heritage and some updates on my two projects. I have done so with professionalism and in a way in which I felt was friendly. YOU, however have made this some personal vendetta... for whatever your reasons are.
I find that quite sad.

I will leave it at that.
Nej, du har inte skött detta snyggt och har du betalt alla dessa pengar du påstår för ett generiskt ur har du blivit lurad. Lycka till!
 
Wow. I am a maniac? Really??? Perhaps you should re-read your posts. They are nothing more or less than derogatory drivel. It's one thing to not care for a specific watch design. That is perfectly normal and is what makes this hobby we all love so much fun. It's a completely different thing when you write some of the garbage you have written about me... a man you do not know, in the least.
I have done nothing but introduce myself, a watch company I started that had a Swedish flair due to my heritage and some updates on my two projects. I have done so with professionalism and in a way in which I felt was friendly. YOU, however have made this some personal vendetta... for whatever your reasons are.
I find that quite sad.

I will leave it at that.

Well, obviously you didn't design then yourself
 

Andyrew

Cartier
Den här tråden spårade en aning... Men av ren nyfikenhet; har kikat på rob e på allabolag innan. Måste ha missat kopplingen mellan KG och RobE då. Är det något familjerelaterat eller?

Oavsett så är det ju bra backning för KG :p
 

CLT

Rolex
Och det KG gör är ju fan så mycket trevligare i mina ögon i alla fall. Ger forumet två klockor för en passaround och även säljer klockan till ett rabatterat pris till oss medlemmar.

Klart att inte klockan intresserar alla medlemmar, men dom som är sugna får en schysst deal.

För vad har @Todd Fredriksen gjort för forumet?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Och det KG gör är ju fan så mycket trevligare i mina ögon i alla fall. Ger forumet två klockor för en passaround och även säljer klockan till ett rabatterat pris till oss medlemmar.

Klart att inte klockan intresserar alla medlemmar, men dom som är sugna får en schysst deal.

För vad har @Todd Fredriksen gjort för forumet?
Mig veterligt har han inte gjort någonting.
I hans ställe skulle jag sponsra forumet eller skyndsamt dra mig tillbaka.

Var det Karlskoga klockan skulle heta?
 
Todd:

A few words of advise, people here have seen multiple design rederings of your different designs during this last year?, the design look good overall, but I would lie if I did not say it is very similar to other microbrands that go fot the Classic Submarinerish-design.

Just go and get the watch done, then come back with a finished product and show us, you have more or less dug yourself into a hole here, since you still go for the 'Karlskrona' name I assume that Sweden is one of the markets where this acctually could sell....and klocksnack.se have more or less 9000 members that are potential customers so dont blow that chance away by these posts ....

My2C and good luck!
 
Senast ändrad:
P

Philippe Stern

Guest
Todd säljer säkert en likdan klocka i andra länder. Han har säkert en moster i Tyskland, faster i Holland, en bror i Portugal etc. Gissar på att klockorna där heter "Hamburg", "Breda" och "Porto". Mitt ogillande bottnar i att han far med osanning. Inte bara en. Men man får ha överseende. Man måste vara sjukt dum om man försöker blåsa folk på ett klockforum. "Hundratals timmar, egen design" Hahahahahahahaha!

265149496781811450_fl8cOShM_f.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Todd säljer säkert en likdan klocka i andra länder. Han har säkert en moster i Tyskland, faster i Holland, en bror i Portugal etc. Gissar på att klockorna där heter "Hamburg", "Breda" och "Porto". Mitt ogillande bottnar i att han far med osanning. Inte bara en. Men man får ha överseende. Man måste vara sjukt dum om man försöker blåsa folk på ett klockforum. "Hundratals timmar, egen design" Hahahahahahahaha!

265149496781811450_fl8cOShM_f.jpg
Tycker du överdriver. Tid ligger bakom Bradystraps, ett väldigt känt märke som säljer bra och billiga band. Vid sidan av har han släppt lite klockor som exempelvis Bombfrog. Dessa har varit uppskattade och sålt slut.

Håller däremot med dig om att klockan sägs vara egen design när det däremot visat sig vara en legoklocka vilket är riktigt pinsamt. Personligen har jag hela tiden trott att det skulle bli en legoklocka. Att folk hyllar prototypen vi sett säger en hel del om den okunskap som finns på detta forum för prototypen var rent ut sagt pinsam även om den var just en prototyp.
 
P

Philippe Stern

Guest
Tycker du överdriver. Tid ligger bakom Bradystraps, ett väldigt känt märke som säljer bra och billiga band. Vid sidan av har han släppt lite klockor som exempelvis Bombfrog. Dessa har varit uppskattade och sålt slut.

Håller däremot med dig om att klockan sägs vara egen design när det däremot visat sig vara en legoklocka vilket är riktigt pinsamt. Personligen har jag hela tiden trott att det skulle bli en legoklocka. Att folk hyllar prototypen vi sett säger en hel del om den okunskap som finns på detta forum för prototypen var rent ut sagt pinsam även om den var just en prototyp.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Förstår inte varför Todd fortfarande påstår att det är hans egna design. Folk har ju postat både länkar och bilder på sidor där man kan bygga ihop en likadan klocka.

Allt Todd gör är ju att välja de delar han vill ha, sedan byggs klockorna ihop i Kina, men inte ens det har han lyckats med, eftersom klockan fortfarande befinner sig på "designbordet".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför Todd fortfarande påstår att det är hans egna design. Folk har ju postat både länkar och bilder på sidor där man kan bygga ihop en likadan klocka.

Allt Todd gör är ju att välja de delar han vill ha, sedan byggs klockorna ihop i Kina, men inte ens det har han lyckats med, eftersom klockan fortfarande befinner sig på "designbordet".
Det behövs dock fortfarande en cool video.

Vart hittar du länken? Vill också bygga. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp