• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kinesiska klockor

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Har själv funderat på en sådan senaste par veckorna. Men de som jag hittar nu verkar inte ha två rader tecken vid kl. 6, bara en rad med fyra tecken. Dessutom lite dyrare än 2,5 men bara lite. Verkar finnas 38 och 42 mm, akrylglas eller safir och sen closed eller see-thru caseback. Vet inte om alla kombinationer är möjliga, men verkar finnas en del iaf. Även lite olika med 19 eller 21 "zuan" (juveler antar jag) på tavlan. Hursomhelst känns det lockande att kunna testa en mekanisk kronograf för runt 3 papp!

Är de fortfarande till behag, ni som har en 1963-variant? :)

Jag sålde min för några månader sedan, fram tills dess får jag säga att jag var väldigt nöjd. Köpte min från https://watchunique.com/product-category/root-catalog/seagull-1963-original/?v=f003c44deab6 och jag var nöjd med dom, snabb leverans samt att de skötte ett garantiärende enkelt och smidigt (plexiglaset hoppade av runt maj månad).
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
36C9C92A-BFF5-4053-AA55-0D3CEFEEA91C.jpeg

Red Star ’Jumping time’ :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Man kan använda de för att räkna upp från en till elva ’fem minuters’ perioder.
Varför man nu skulle behöva göra det.
Är det inte något sådant de gör i såna där regattor? Verkar finnas ett sjukt stort behov av att tidta regattor, för det har ju flertalet lyxmärken klockor som gör. Rolex har ju en hel modell med massa komplikationer enbart för det ... (stört!)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Vänder mig hit och frågar! Är det någon här som personligt har provat en Kina Tourbillon (lr annan ”billig” Tourbillon)? Denne får mer än gärna dela med sig av sina tankar :)
 

SF8

Breitling
Vänder mig hit och frågar! Är det någon här som personligt har provat en Kina Tourbillon (lr annan ”billig” Tourbillon)? Denne får mer än gärna dela med sig av sina tankar :)
Jag har ett Sea Gull automatiskt Carousel tourbillonverk i en klocka. Går perfekt! Jättenöjd :)
 

nbla

Cartier
Vet inte om det passar in här, eller någon annan tråd. Men det handlar ju om kinesiska klockor.

Jag har köpt en del klockor på Wish, mest för att testa olika stilar och så. Det är ju helt klart ett lotteri med kvaliten men ibland så får man faktiskt något som är användbart. Men det pratas inte så mkt om Wish här, är det lite tabu, eller är folk helt enkelt inte intresserade?

För övrigt, sjukt sugen på en Red Star Jumping Hour sedan länge, riktigt fin! :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vet inte om det passar in här, eller någon annan tråd. Men det handlar ju om kinesiska klockor.

Jag har köpt en del klockor på Wish, mest för att testa olika stilar och så. Det är ju helt klart ett lotteri med kvaliten men ibland så får man faktiskt något som är användbart. Men det pratas inte så mkt om Wish här, är det lite tabu, eller är folk helt enkelt inte intresserade?

För övrigt, sjukt sugen på en Red Star Jumping Hour sedan länge, riktigt fin! :)
Jag har aldrig kollat på Wish så jag vet inte vilket utbud de har. Men kan det vara så att Wish ses lite som Ur & Penn, dvs det blir lite "meh, de säljer inte entusiast-klockor" (förutom terrorist-klockan i U&Ps fall..)

(Sen att Wish tydligen kryllar av kopior spelar kanske också roll.)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vet inte om det passar in här, eller någon annan tråd. Men det handlar ju om kinesiska klockor.

Jag har köpt en del klockor på Wish, mest för att testa olika stilar och så. Det är ju helt klart ett lotteri med kvaliten men ibland så får man faktiskt något som är användbart. Men det pratas inte så mkt om Wish här, är det lite tabu, eller är folk helt enkelt inte intresserade?

För övrigt, sjukt sugen på en Red Star Jumping Hour sedan länge, riktigt fin! :)
Jag kollade på wish tidigare men kom fram till att det de säljer är helt ointressant för mig. Vill inte vara elak men det är faktiskt skräp, som jag ser det.
 

nbla

Cartier
Jag har aldrig kollat på Wish så jag vet inte vilket utbud de har. Men kan det vara så att Wish ses lite som Ur & Penn, dvs det blir lite "meh, de säljer inte entusiast-klockor" (förutom terrorist-klockan i U&Ps fall..)

(Sen att Wish tydligen kryllar av kopior spelar kanske också roll.)
Ja, de har nog fått lite av den stämpeln känns det som :)
Jag kollade på wish tidigare men kom fram till att det de säljer är helt ointressant för mig. Vill inte vara elak men det är faktiskt skräp, som jag ser det.
Ingen fara, jag vet att det är (mest) skräp, men som sagt, fungerar bra för att testa olika stilar på klockor enligt mig :)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ja, de har nog fått lite av den stämpeln känns det som :)

Ingen fara, jag vet att det är (mest) skräp, men som sagt, fungerar bra för att testa olika stilar på klockor enligt mig :)
Ja, jag ska inte döma någon för jag började med att köpa de absolut billigaste klockorna som fanns att köpa av torghandlare på min tid. Wish kanske är dagens motsvarighet till det? 🤣
 

klocki

Breitling
Ingen som prövat en seagull tourbillon? Skulle vara grymt kul att höra hur "bra" de funkar rent tekniskt med att hålla tiden, eller att ens hålla öht för den delen. Kanske är ren idioti att jag ens tänker tanken 🤣.
 

dprsn

Omega
2-Faktor
Varifrån köper man en Seagull 1963 om man vill ha "the real deal"? Finns det någon officiell hemsida där man kan beställa eller hur funkar det? Det enda rimliga sida jag får upp är https://seagull1963.org/ men vet ej om den är officiell... Tacksam för svar.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Topp