• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Någon som har tips på schyssta ostrukturerade kavajer? Gärna billigare då jag sällan använder kavaj och när det väl händer ofta vid ganska stökiga tillfällen.
Nu vet jag inte vad du räknar som billig, men denna från Suitsupply är en favorit. Har den själv i två olika blåa nyanser. Riktigt bra sommarkavaj också, då den är tunn och har lite luftigare tyg. http://eu.suitsupply.com/sv/jackets...refn1=fit&prefv1=Havana&prefn2=size&prefv2=58
Jackets_Navy_Plain_Havana_C847_Suitsupply_Online_Store_5.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag känner mig lite ängslig och osäker i min smak idag :) Så jag drar iväg en fråga till dig @christian-h som ju har en oklanderlig klädsmak och vars tips jag så gott som alltid gillar. Vad tycks om den här bomberjackan från COS? Har varit på jakt ett tag men inte hittat något som jag gillar. Det jag tycker om med den är de rena linjerna, dolda framfickor och dragkedja i svart gör också att den blir än mer clean. Den känns som en icke-aggresiv bomber :) Men...blir den För tråkig?

http://www.cosstores.com/se/Men/Sale/Coats_Jackets/Padded_zip-up_jacket/7060974-49001004.1#49001007

0327082002_32_1.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag känner mig lite ängslig och osäker i min smak idag :) Så jag drar iväg en fråga till dig @christian-h som ju har en oklanderlig klädsmak och vars tips jag så gott som alltid gillar. Vad tycks om den här bomberjackan från COS? Har varit på jakt ett tag men inte hittat något som jag gillar. Det jag tycker om med den är de rena linjerna, dolda framfickor och dragkedja i svart gör också att den blir än mer clean. Den känns som en icke-aggresiv bomber :) Men...blir den För tråkig?

http://www.cosstores.com/se/Men/Sale/Coats_Jackets/Padded_zip-up_jacket/7060974-49001004.1#49001007

0327082002_32_1.jpg
Vänliga ord, tack!

Mitt råd är i alla fall att kliva upp ett steg & hugga en Baracuta G9. Fantastisk jacka som har levererat bra länge, med återupptagen tillverkning i England & en trevlig kvalité. CareOfCarl kör den på rea, dubbelt upp mot den du länkar - men i mina ögon ett väldigt vettigt inköp. Tänk även på att den du länkar är i 100% polyester. Men regel nummer ett är att du ska trivas i plagget. Gillar du den, så kör.
IMG_7992.PNG


https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-original-harrington-jacket-faded-black.html
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vänliga ord, tack!

Mitt råd är i alla fall att kliva upp ett steg & hugga en Baracuta G9. Fantastisk jacka som har levererat bra länge, med återupptagen tillverkning i England & en trevlig kvalité. CareOfCarl kör den på rea, dubbelt upp mot den du länkar - men i mina ögon ett väldigt vettigt inköp. Tänk även på att den du länkar är i 100% polyester. Men regel nummer ett är att du ska trivas i plagget. Gillar du den, så kör.
IMG_7992.PNG


https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-g9-original-harrington-jacket-faded-black.html

Tack för bra tips, har sneglat på den tidigare men aldrig provat på. Det känns ju nästan som ett "måste-plagg" om man gillar det mer klassiska.
Får ta en sväng in till stan imorgon helt enkelt. Enda minuset skulle väl vara att den inte är 100% bomberaktig i modellen och att det ändå blir så att jag letar vidare om jag köper den. Men jag börjar med att prova för att se hur den sitter på och hur känslan är att bära den.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på schyssta ostrukturerade kavajer? Gärna billigare då jag sällan använder kavaj och när det väl händer ofta vid ganska stökiga tillfällen.

Kika Herr Judit! Har ju bara träffat dig en gång men jag tror att du skulle uppskatta deras lediga bomullskavajer. Vet inte om de fortfarande kör sånt nu när de bara huserar på Hornsgatan, ta en titt!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena! Ni klädexperter kanske kan hjälpa mig!
Jag har ett par ullbyxor från samsoe samsoe som tappat passformen, dock är det bara kemtvätt på dom. Vågar man köra lite handtvätt och hoppas på att dom krymper lite eller finns det något jag kan göra?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon här med erfarenhet av Uniqlo och vill dela med sig av sina tankar? (tänkte deras skjortor framförallt, men även andra plagg och omdöme är av intresse)

Har inte provat skjortorna men pikétröjorna är riktigt bra, även i jämförelse med andra "dyrare" tillverkare. Har en av deras cashmeretröjor också och klipper man en sån på deras rea gör man en riktigt bra affär. Deras merinoulltröjor är också okej men där tycker jag att t ex Charles Tyrwhitt är lite mer prisvärda imho som det så vackert heter
 
Funderar nu till våren att köpa en mockajacka nu till våren. Manolo har tipsat om mycket fint men som tyvärr ligger över min budget.. Därför frågar jag här om ni har några bra tips. Tycker att Private White VC's rainrider är riktigt bra dock aningen dyr, smärtgränsen ligger runt 10 tusen.
Snygg som få.jpg

(Bild stulen från World Wide Web)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Funderar nu till våren att köpa en mockajacka nu till våren. Manolo har tipsat om mycket fint men som tyvärr ligger över min budget.. Därför frågar jag här om ni har några bra tips. Tycker att Private White VC's rainrider är riktigt bra dock aningen dyr, smärtgränsen ligger runt 10 tusen.
Snygg som få.jpg

(Bild stulen från World Wide Web)
Jag var så jävla nära att köpa den... 50% från en Tysk sida i höstas. Men fortfarande otroligt mycket slantar, för en jacka som inte är så otroligt användbar.
Ok. Har för mig mina köptes i slutet på okt. Tänkte köra ett tag till.
Körde du 30 grader i maskin?
Missade att svara... Jag körde 40 grader. :)
 

Fredig

Cartier
Funderar nu till våren att köpa en mockajacka nu till våren. Manolo har tipsat om mycket fint men som tyvärr ligger över min budget.. Därför frågar jag här om ni har några bra tips. Tycker att Private White VC's rainrider är riktigt bra dock aningen dyr, smärtgränsen ligger runt 10 tusen.
Snygg som få.jpg

(Bild stulen från World Wide Web)

http://www.sir.se/store/p/ytterplagg-255850/mcqueen-mocka-jacka-9804-65-619339 Här har du en liknande i samma nyans från Sir of Sweden. Lite bättre pris..
 

Guden

Cartier

Ska kolla in d


Kollade in den på rean i julas, faller tyvärr på en större ficka längst ner eller vad man ska säga...
Testade den idag. Sjukt snygg, men tyvärr fick inte mina armar plats. :(

Har det problemet med 90% av deras sortiment.. Synd då de har snygga basplagg med bra kvalite till förhållande av priset.

Testa!
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Testade den idag. Sjukt snygg, men tyvärr fick inte mina armar plats. :(

Har det problemet med 90% av deras sortiment.. Synd då de har snygga basplagg med bra kvalite till förhållande av priset.

Testa!
Gick faktiskt förbi deras butik i Stockholm igår (kanske bara finns där?), men dom hade stängt. Kanske ska svängs förbi där idag då. Verkar ju lovande pga har inte några armar alls... :p
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nääj naj.
Bra gener och ett par år på gym, där de två första bestod av armpass 2-3 gånger i veckan. ;)
Tänkte bifoga en bild, men det känns för mycket.

Hehehehe
Men jag förstår dig. Deras kläder ska inte heller sitta tight, så om de sitter för trångt över armarna ser det bara "spännigt" ut. Jag tillhör ju dock de som gillar "oversize" så jag går gärna upp en storlek och låter det sitta lite lösare.

Om man gillar litet lösare sittande plagg så har Norse projects rea nu:

http://www.norseprojects.com/store/men_autumn_winter_16_sale
 
Topp