• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

D

Deleted member 5780

Guest
Overshirt från Stone Island, likt denna:
https://www.nittygrittystore.com/men/shirts/tela-gd-pocket-overshirt

11814_b2a4621363-_g6a5595-3.jpg


Eller nån av dessa:

https://adaysmarch.com/products/overshirts/
Finns det någon särskild anledning till att modellen ser helt väck ut?
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag förstår helt ärligt inte varför man marknadsför plagg på det viset. Hur tänker man? Det är en ärlig fråga, någon?
Kan det vara så att de vill marknadsföra sig för folk med extremt dålig hållning som ska få lite inspiration? Om det vänder sig mot den genomsnittliga mannen med normal hållning förstår jag dock inte riktigt.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Någon som äger en Burberry trenchcoat och kan uttrycka sig om den? Finns det andra bra alternativ? Har kikat på Heritage modellerna.
 
D

Deleted member 4412

Guest
De har ju kört den där stilen i flera år, rätt obegripligt faktiskt. @Janne2000 , nyfiken på dina andra skäl att bojkotta NG?
Egentligen inga större skäl förutom "snålheten" då haha. Var stammis där tidigare med allra minst ett köp i månaden, förmodligen mer än så men när jag träffade frugan vars syrra knega för MrPorter så.. Tyvärr sluta hon ju där för typ 2 år sen vilket kändes rejält i pluskan haha.
Nej annars är dom ju sjukt trevliga på NG o har en hel del fint men ska man kika eller köpa via deras hemsida så blir man ju knappast sugen liksom. Profileringen är ju ramsned milt uttryckt med exempelvis snubben i page som frontfigur;)
Sen har man ju svängt lite oxå o tidvis gillat mer dressat för att återigen, med tanke på att jag är småbarnsförälder och tänker mer praktiskt/användarvänligt, åt det mera lediga hållet:)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har på mig en annan overshirt idag (från Uniqlo) och den är betydligt tunnare i materialet - och där gjorde jag min jämförelse. Vet faktiskt inte vad "bransch-standard" är för overshirts :)
Jag har nån safarijacka från uniqlo, köpt på manhattan typ 2011 för 15 dollar.

Den är rätt tunn, och så jävla bra för varmare dagar.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Har ett par. Bra kvalitet. Är olika modeller och material, en standard och en mer teknisk. Rekommenderas att prova vilken modell som passar dig bäst.
Har dessvärre inte möjlighet att pröva först, men har kikat på deras Heritage modeller och där verkar det vara Sandringham eller Kensington som känns bäst utifrån beskrivningen. Har ingen brådska och ska försöka knipa något beggat :)
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Har dessvärre inte möjlighet att pröva först, men har kikat på deras Heritage modeller och där verkar det vara Sandringham eller Kensington som känns bäst utifrån beskrivningen. Har ingen brådska och ska försöka knipa något beggat :)
Någon som bor i Malmö och kan hjälpa mig att se om en Burberry rock är äkta, pma mig
 

Fabian

Patek
2-Faktor
PT01 är en större favorit hos mig. Rota gör också fina byxor men finns i dagsläget inte i Sverige ( vad jag vet).
 
Topp