• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som äger en Burberry trenchcoat och kan uttrycka sig om den? Finns det andra bra alternativ? Har kikat på Heritage modellerna.
Har en svart seasonal mid length som jag brukat väl. Har precis beställt en Kensington mid length i färgen honey, borde trilla in i början på nästa vecka(lagerhållningen i burberry's butiker i stockholm är frustrerande...).
För mig finns det inget likvärdigt alternativ.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Har en svart seasonal mid length som jag brukat väl. Har precis beställt en Kensington mid length i färgen honey, borde trilla in i början på nästa vecka(lagerhållningen i burberry's butiker i stockholm är frustrerande...).
För mig finns det inget likvärdigt alternativ.
Grymt! Jag är väll som ute efter samma men har inte bestämt riktigt vilken av Kensington/Chelsea eller Sandringham det får bli.. Men färgen är iallafall bestämd till beige.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Grymt! Jag är väll som ute efter samma men har inte bestämt riktigt vilken av Kensington/Chelsea eller Sandringham det får bli.. Men färgen är iallafall bestämd till beige.
Gå och prova, det är mitt råd. Jag körde kensington som är den vidaste modellen trots att jag annars alltid brukar vilja ha så tight som möjligt. Burberrys kläder är väldigt slimmade. Beige är helt rätt, väldigt användbar färg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Senaste inköpet...

Stan Ray Painter Pant 8,5 oz (100% bomull). Tillverkade i USA. 799:-. Bang for the buck! Finns hos Caliroots.

283.jpg
 
Det är tyvärr ett par dagar sedan men detta var vad jag hade på mig sista kvällen på semestern när vi gick till en lite finare krog i Nice. Jag slängde bara ihop vad jag hade med mig men blev väldigt nöjd med looken.
- Kavajen är OJs Erik
- Byxorna är från Hiltl och köpta/upplagda hos Ströms
- Skorna är Carmina Tassels
IMG_4652.JPG
 

TKVF

Panerai
Vilken butik i Stockholm (eller på nätet) har bra snygga linnebyxor?
Ska ha dom på hotell i grekland samt på kryssning i Karibien. Så gärna lite snyggare än "säckar".
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Vilken butik i Stockholm (eller på nätet) har bra snygga linnebyxor?
Ska ha dom på hotell i grekland samt på kryssning i Karibien. Så gärna lite snyggare än "säckar".

Oklar frågeställning. Har ett par från H&M som är 10 år gamla och ser direkt nya ut. Har ett par från Boss med sämre kvalitet och ett par från OJ som ffa är svinsnygga.
Vill du ha en mer dressad stil eller vad menar du med "säckar"?
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är tyvärr ett par dagar sedan men detta var vad jag hade på mig sista kvällen på semestern när vi gick till en lite finare krog i Nice. Jag slängde bara ihop vad jag hade med mig men blev väldigt nöjd med looken.
- Kavajen är OJs Erik
- Byxorna är från Hiltl och köpta/upplagda hos Ströms
- Skorna är Carmina Tassels
IMG_4652.JPG
Ah, "grekisk solstolsförsäljar"-uppknäppning. Funkar på Rivieran :)
 

TKVF

Panerai
Oklar frågeställning. Har ett par från H&M som är 10 år gamla och ser direkt nya ut. Har ett par från Boss med sämre kvalitet och ett par från OJ som ffa är svinsnygga.
Vill du ha en mer dressad stil eller vad menar du med "säckar"?
Menar med säck sådana som är med snöre och "hänger".
Skulle vilja ha ett par mellanfina. Inga pressveck. Utan mer snygga vardagslyxigt.

Har stora problem att hitta på nätet. Är det någon speciell butik som har lite större utbud av linnebyxor. Tänker mig prisnivå strax ovanför en tusenlapp.
 

Fredig

Cartier
Det är tyvärr ett par dagar sedan men detta var vad jag hade på mig sista kvällen på semestern när vi gick till en lite finare krog i Nice. Jag slängde bara ihop vad jag hade med mig men blev väldigt nöjd med looken.
- Kavajen är OJs Erik
- Byxorna är från Hiltl och köpta/upplagda hos Ströms
- Skorna är Carmina Tassels
IMG_4652.JPG

Kör man utan slips är detta alternativet. Snyggt utan hår också, men bränna krävs!
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte damma av en kostym. Vad kostar en std. kemtvätt och vem kan trolla bort veck från kavajen och fixa ett par nya pressveck på byxorna? När jag ändå lägger ned lite kärlek på den så funderar jag på att byta ut knapparna, tips på vad som kan bli snyggt?

wool_stretch_slim_f_560.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det är väl nån som brukar länka till en web-shop där Private White VC brukar finnas på rea. Vilken var det?
 
Topp