• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Knitwear från Gucci, TTS? Hör väldigt spridda skurar, vissa säger att dom är små i storlekarna. Andra hävdar att M sitter bra på en L-bärare. Någon med erfarenheter?
 

kalufsen

Panerai
Otroligt skönt med Lupo.

87B63A6B-B874-4067-9D44-4088CF9EAFA3.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Var inne o frågade på Dressman men de Sa att det inte finns några grå flanellbyxor i samarbetet?! Är det bara vissa butiker?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Väggen fanns men enligt killen i butiken fanns det inte med några flanellbyxor i samarbetet, såg ju nu att det finns på hemsidan. Nåja sista besöket på dressmann i Vällingby C ... tyvärr min storlek slut på nätet.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Väggen fanns men enligt killen i butiken fanns det inte med några flanellbyxor i samarbetet, såg ju nu att det finns på hemsidan. Nåja sista besöket på dressmann i Vällingby C ... tyvärr min storlek slut på nätet.

Trist! Dels att killen du pratat med inte verkat veta vad han pratar om samt att din storlek var slut. Jag hade en väldigt trevlig tjej som hjälpte mig. Fick hjälp med upplägg bl.a. När jag tittade och kände på materialet (flanellbyxor, flanellkavaj, brunrutiga kavajen samt ett par olivgröna bomullsbyxor) fick jag ett helt klart positivt intryck. Satt snyggt också.
 

chimaira

Cartier
Jag tänkte köpa en höstjacka från svenska Snoot. Reflektioner om märket? Kvalitet, passform, true to size, prisvärt?
Tack på förhand.
Stulen bild från intetnet.
IMG_9317.JPG
 

Djstrahl

Omega
Var inne o frågade på Dressman men de Sa att det inte finns några grå flanellbyxor i samarbetet?! Är det bara vissa butiker?
Jag var inne i en affär där de också påstod att det inte fanns några flanellbyxor i samarbetet. När jag frågade om de var helt säkra på det visade det sig att de tänkt på manchesterbyxor och inte flanell.
De hänger ofta tillsammans med flanellkavajen, men man kan köpa byxan separat.
 

krosjo

Omega
Vad hände med att Suitsupply skulle öppna i MOOD nu i september? Var förbi i helgen och nix, ingen Suitsupply- butik..
 

Mudfold

Cartier
Det tror jag nog. Det är så jävla kaos där på morgonen.. Jag samlade lite prylar som jag gömde, orkade inte stå i betal-kön som var bedömt 60 meter lång. Ska nog dit på lunchen iaf. @WiktorK

Edit: Men jo, som du säger är nog det "bästa" borta. Men väldigt mycket fanns kvar när jag gick
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Slutet av oktober hörde jag senast, är det framskjutet ytterligare?
Vet inte mer än det jag hört och det är slutet av året iaf sen om det är i slutet av oktober eller i början av december har jag ingen aning om... Tanken var väl att de skulle flytta in i somras? (Kan ha fått det om bakfoten dock)
 

Harley

Omega
Dressmann har ju aldrig lockat men detta nya samarbetet ser onekligen väldigt trevligt ut med en extremt vettig prislapp. Kul om ni som handlat D+LJ kollektionen slänger upp lite bilder när ni får hem grejerna!
Köpte den blåa kostymen i förra veckan. Lämnad till skräddare & hämtas ut på måndag kväll. Fick även en grön sidenslips samtidigt av min flickvän som grattistillnyajobbetpresent.
 

Harley

Omega
Passar på att fråga hur ofta ni som har kostym i jobbet lämnar in dessa på kemtvätt?
Visst är kanske ungefär som att fråga hur långt ett snöre är, Men om man säger att man har ett vanligt kontorsjobb 8-17 & pendlar 2tim ToR i jobbet?
Jag har för tillfället 4 kostymer & 2 extra kavajer. Använder ni kostymen 1gång 2gånger 5gånger eller 25gånger t.ex innan kemtvätt?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Passar på att fråga hur ofta ni som har kostym i jobbet lämnar in dessa på kemtvätt?
Visst är kanske ungefär som att fråga hur långt ett snöre är, Men om man säger att man har ett vanligt kontorsjobb 8-17 & pendlar 2tim ToR i jobbet?
Jag har för tillfället 4 kostymer & 2 extra kavajer. Använder ni kostymen 1gång 2gånger 5gånger eller 25gånger t.ex innan kemtvätt?
Tvätta endast om det är fläckar. Annars tror jag att vädra och att inte bära samma kostym mer en en/två dagar i rad så borde den inte lukta :)
 

Zingo

Rolex
Passar på att fråga hur ofta ni som har kostym i jobbet lämnar in dessa på kemtvätt?
Visst är kanske ungefär som att fråga hur långt ett snöre är, Men om man säger att man har ett vanligt kontorsjobb 8-17 & pendlar 2tim ToR i jobbet?
Jag har för tillfället 4 kostymer & 2 extra kavajer. Använder ni kostymen 1gång 2gånger 5gånger eller 25gånger t.ex innan kemtvätt?
Så sällan som möjligt. Som ovan skrev, inte samma två dagar i rad och vädra de efter användning. En steamer kan vara bra har jag hört (funderar på att köpa en).
 

månljus

Panerai
Så sällan som möjligt. Som ovan skrev, inte samma två dagar i rad och vädra de efter användning. En steamer kan vara bra har jag hört (funderar på att köpa en).
Testat steamer på kostym. Det tog några gånger innan man blev lite smidig i hur man skulle göra men efter det ett rätt bra sätt att fräscha upp en kostym. Skjortor gillar jag dock inte att steama.
 
Topp