• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Orazio Luciano X Eidos X Edward green
187028C3-48A6-4CBA-9624-7EEB53966144.jpeg

8C46E473-B7D4-4953-A8D4-47D2D4A4B77B.jpeg

Du får nog ge oss lite mer information om kostymen och skjortan! Men om inte skjortan är allt för glansig ska det inte vara några problem.
hmgoepprod

För att anknyta till mitt tidigare; detta är alltså kostymen i fråga. Från H&M men jag tror den duger till ändamålet (=se hyfsat anständig ut). Fick hem den här om veckan, förvånad över den relativt fina kvalitén. 100% lin. Kan varmt rekommendera för de som har tunn plånbok! Kavaj 699:-, byxor 299:-. Ett redigt kap!

Tack för svar, i det här fallet rör det sig om en kavaj från Rose & Born och en från Gabucci.
Ska göra som du säger och ta med dem till någon kunnig skräddare för ett utlåtande. Irriterande problem då de sitter bra i övrigt men får väl dra ner på bicepscurlarndet...

Någon som har tips på en duktig skräddare i Uppsala? Lämnade in en kavaj för ett mindre ingrepp i ryggen på ett ställe men fick inget vidare intryck så resultatet känns lite som ett lotteri...

Sent svar men det finns en skräddare på Geijersgatan (typ i höjd med Ekonomikum) som har bra renomé. Har inte lämnat in nåt själv där dock.

Har du hittat nån bra sen februari som du kan tipsa om?

Sent svar men det finns en skräddare på Geijersgatan (typ i höjd med Ekonomikum) som har bra renomé. Har inte lämnat in nåt själv där dock.

Har du hittat nån bra sen februari som du kan tipsa om?

Haha vad sjukt. Jag googlade på skräddare i Uppsala och sedan bestämde jag mig för Afsars på Geijersgatan.
Sedan går jag in här och läser :D

Telepativågen passerade precis Uppsala! :D
Återkom gärna med om du blev nöjd med resultatet. Har lite grejer som behöver justeras lite.
Absolut. Har en som jag alltid gått till, och det var skräddaren i forumgallerian. Nu vet jag inte var han tagit vägen. Det har alltid blivit bra.
Annars har jag provat skräddaren som ligger mittemot Centralbadet.

Har mer och mer insett att magväska har blivit ”trendigt”?! Vad i helvete är det för fel på ”folk”?

Trender går i cykler, är väl inget konstigt. Bara att strunta i om man nu inte vill ha det själv.
Personligen har jag brottats med hur fan jag ska ha mina essentials med mig de senaste åren. Man-bagen är ju populär i t.ex. Italien, Spanien och Frankrike men inget som tilltalar mig. Inte mkt för magväskor heller tyvärr.

Är ju väldigt poppis i Danmark men då kör man den över axeln. Tycker inte att man ser fenomenet så mycket i Göteborg iaf.

Va väl Supreme som började med en magväska över axeln och vips så började alla ha den så.

Absolut. Har en som jag alltid gått till, och det var skräddaren i forumgallerian. Nu vet jag inte var han tagit vägen. Det har alltid blivit bra.
Annars har jag provat skräddaren som ligger mittemot Centralbadet.
Har alltid gått till mäster Arnes eller alans tidigare. Alans gör det man ber om för en rimlig peng, men krävs att man själv är medveten om exakt hur du vill ha grejerna. Mäster Arnes var riktigt bra innan ägarbytet, var där för några veckor sen och fick betala nästan 400kr för att lägga upp ett par byxor :/

Någon som har erfarenhet av The real mccoy och framförallt deras M65? Var förbi deras butik och provade en idag och visst känns den bra men lite väl dyr, så är den värd pengarna?

Vad använder ni för jacka när det är 18-20 (och över) grader?

Jobbar normalt i skjorta och uddabyxor men vet inte riktigt vad för jacka man ska ha vid varmare väder. Har sedan tidigare några stycken men tycker alla blir för varma (t.ex en tunnare "rock" från snoot, field jacket från OJ och några till).

Jobbar normalt i skjorta och uddabyxor men vet inte riktigt vad för jacka man ska ha vid varmare väder. Har sedan tidigare några stycken men tycker alla blir för varma (t.ex en tunnare "rock" från snoot, field jacket från OJ och några till).

Jag brukar köra en trench coat till och från jobbet. Är det varmare mitt på dagen så skippar jag jackan när jag går på lunch.

Ingen jacka vid rumstemp ute.
Kavaj och ev paraply vid behov.
Testa en tunn tröja som mölas ner i väskan om det är för varmt.
Vill man kan man ju köra en tunn bomullsrock men det ser snabbt tramsigt ut när folk vandrar runt i shorts.

Någon som har erfarenhet av The real mccoy och framförallt deras M65? Var förbi deras butik och provade en idag och visst känns den bra men lite väl dyr, så är den värd pengarna?
London? Jag har flera plagg därifrån och är väldigt nöjd. Just deras M65 är enligt mig den bästa på marknaden, där den även slår originalen.

Vilken modell tittade du på?

Här är min M65 och även deras Steinbeck.
672CAF27-A6D6-4D1D-AFB6-1163D88C96CC.jpeg
6B73AE51-6432-4281-837A-D34F7443C061.jpeg
13420A8F-0025-4596-B0C5-005CE2320AE7.jpeg
ADAD2555-F654-4F6F-A622-6C7F5E177966.jpeg

C082C0A8-0970-4FD9-ADAC-E564478724F9.jpeg

E6F93455-694F-4B6A-BA66-5E33554756A6.jpeg

London? Jag har flera plagg därifrån och är väldigt nöjd. Just deras M65 är enligt mig den bästa på marknaden, där den även slår originalen.

Tokyo, ska förbi området där butiken ligger idag igen så ska ta en ordentligare titt. Men är lite sugen. M65 blir det troligen i så fall.

Jag brukar köra en trench coat till och från jobbet. Är det varmare mitt på dagen så skippar jag jackan när jag går på lunch.

Tack, vad har du för material i din trench?

Ingen jacka vid rumstemp ute.
Kavaj och ev paraply vid behov.
Testa en tunn tröja som mölas ner i väskan om det är för varmt.
Vill man kan man ju köra en tunn bomullsrock men det ser snabbt tramsigt ut när folk vandrar runt i shorts.

Tack! Har kört kavaj och tunnare tröja ett par gånger men återkommer till jag behöver någon typ av "jacka" med några blixtlås fickor.

Tunnare bomullsrock får jag titta på, men som du säger kan det lätt se dumt ut om andra går omrking i kortbyxor och kortärmat.

Tack, vad har du för material i din trench?

Tack! Har kört kavaj och tunnare tröja ett par gånger men återkommer till jag behöver någon typ av "jacka" med några blixtlås fickor.

Tunnare bomullsrock får jag titta på, men som du säger kan det lätt se dumt ut om andra går omrking i kortbyxor och kortärmat.
Overshirt, udda kavaj, safarijacka är mina val.

Behöver du verkligen ha en jacka i den temperaturen?

Det blev en M65. Skinnjackan du hade bilder på påminner lite väl mycket om en Belstaff jacka som jag har, kan inte ha två nästan likadana. (Eller kan och kan, men någon måtta får det vara med jackor. Har redan för många ;) )
4F65FC24-04AB-4634-8E59-9C993A10C11D.jpeg

Overshirt, udda kavaj, safarijacka är mina val.
Tack! Har funderat på en overshirt. Ska ta och kolla vidare på detta.
Behöver du verkligen ha en jacka i den temperaturen?

Ofta är det kyligare på morgonen så då behöver jag en jacka. Speciellt då jag cyklar en liten bit till tåget. Hade gått med tröja men då blir det svårt att få plats med nycklar, mobiler etc.

Tillbaka
Topp