• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Screenshot_20180612-103054.png
Screenshot_20180612-103105.png

Ifall någon är sugen, det är dock inte bespoke utan MTM. Är dock lite tveksam gällande moms och tull då det görs utanför EU.

Behöver tips över vilken färg / typ / mönster jag ska ha på mina skjortor inför första jobbet. Har tänkt köpa 10st från Charles Thyrwitt. Tanken är att köpa en marinblå kostym och en mörkgrå. Min tanke hittills ang. skjortorna är följande.

Extra slim fit cutaway non-iron twill sky blue shirt x 2
Extra slim fit cutaway non-iron twill white shirt x 2

Extra slim fit button-down business casual non-iron royal blue shirt
Extra slim fit semi-cutaway business casual white and navy spot shirt
Extra slim fit cutaway business casual linen cotton sky blue shirt

Extra slim fit button-down business casual indigo mid blue shirt (Redan köpt för att testa storlek)

Snackade lite med Dan på Saman Amel idag. Deras instegskostym går loss på 11k medan en från Lund&Lund (Munro) ligger närmre 9k. Dvs, jag kan få ett par extra byxor med mig om jag går via munro, för samma pris som hos Saman.

Frågan är om det är nån större skillnad på de två? Munro sys i kina, Saman i italien. Nån som har erfarenhet?
Kan inte uttala mig om munro, men tycker inte tygerna man får på instegsmodellen hos saman är särskilt spännande. Om du inte bryr dig om det så funkar det, men annars skulle jag räkna med ngn tusenlapp extra.

Behöver tips över vilken färg / typ / mönster jag ska ha på mina skjortor inför första jobbet. Har tänkt köpa 10st från Charles Thyrwitt. Tanken är att köpa en marinblå kostym och en mörkgrå. Min tanke hittills ang. skjortorna är följande.

Extra slim fit cutaway non-iron twill sky blue shirt x 2
Extra slim fit cutaway non-iron twill white shirt x 2

Extra slim fit button-down business casual non-iron royal blue shirt
Extra slim fit semi-cutaway business casual white and navy spot shirt
Extra slim fit cutaway business casual linen cotton sky blue shirt

Extra slim fit button-down business casual indigo mid blue shirt (Redan köpt för att testa storlek)

Kragarna :(

Kan inte uttala mig om munro, men tycker inte tygerna man får på instegsmodellen hos saman är särskilt spännande. Om du inte bryr dig om det så funkar det, men annars skulle jag räkna med ngn tusenlapp extra.
Jag vill ha en basic mörkblå kostym, typ twill eller nåt. Vad är det som inte är så "spännande"? Vad betyder det?

Jag vet ju att over shirts avhandlats flitigt men hittar det fan inte. Letar efter en i linne som inte kostar skjortan (hehe). Nåt förslag?

Kram.

Jag vet ju att over shirts avhandlats flitigt men hittar det fan inte. Letar efter en i linne som inte kostar skjortan (hehe). Nåt förslag?

Kram.
Drakes har en snygg(men dyr), finns hos Hans Allde om du bor i sthlm. Annars har Massimo Dutti en overshirt för 1300 eller 1400kr i 100% linné. Har själv beställt den sistnämnde så väntar på leverans.

Gör så, har för mig att @Ernesto gjort en del på lund & lund. Var faktiskt hos Saman idag för provning på en tobaksbrun linne från caccioppoli, kommer bli grymt bra!
3F8D82B7-6911-4E69-9F17-A3519182DA93.jpeg

Fin. Varit sugen att testa ett tag då det känns som det enda vettiga mtm-alternativet i stan. Dom har verkligen utvecklats med åren. Vilken linje är din? Är deras väldigt höga gorge möjlig att sänka?

Fin. Varit sugen att testa ett tag då det känns som det enda vettiga mtm-alternativet i stan. Dom har verkligen utvecklats med åren. Vilken linje är din? Är deras väldigt höga gorge möjlig att sänka?
Rekommenderar dem starkt! De har verkligen fått en bra personlig estetik. Den här är en toscana. Vet inte om det går att sänka gorgen, isåfall går det bara med napoli-linjen

Nja helt naturligt är det inte, men du får gärna förklara vad du syftar på för det är inget som sticker ut för mig.
Nej tänkte bara att i din "naturliga" ställning så tycker jag personligen att axel och ärm skall vara "clean", med andra ord följa din kropp i stilla stående läge, tänker mig att så som höger sida ser ut skall vänster sida se ut :) Inget illa menat alls utan mer som ett tips - inget jag själv tänkt på när jag sytt upp saker tidigare men något man snappat upp när man läst diverse forum/ig osv.

EDIT: Det var på Samans IG jag kanske har sätt det " curved sleeve pitch "

Nej tänkte bara att i din "naturliga" ställning så tycker jag personligen att axel och ärm skall vara "clean", med andra ord följa din kropp i stilla stående läge, tänker mig att så som höger sida ser ut skall vänster sida se ut :) Inget illa menat alls utan mer som ett tips - inget jag själv tänkt på när jag sytt upp saker tidigare men något man snappat upp när man läst diverse forum/ig osv.
Tänker du på axeln eller ärmen? Om du menar vecket på axeln så var det pga ställningen och syntes inte när jag stod vanligt. Ärmen var också nålad vilket kan ha ha orsakat att ärmarna inte är helt likadana på bilden. Man hittar verkligen fler och fler smådetaljer ju mer man läser på :)

Tänker du på axeln eller ärmen? Om du menar vecket på axeln så var det pga ställningen och syntes inte när jag stod vanligt. Ärmen var också nålad vilket kan ha ha orsakat att ärmarna inte är helt likadana på bilden. Man hittar verkligen fler och fler smådetaljer ju mer man läser på :)
Ärmen från axeln och nedåt. Då äre cool, alltid svårt med bilder :)

• Like
Reactions: Oew
Ärmen från axeln och nedåt. Då äre cool, alltid svårt med bilder :)
Då är jag med! Ska ta lite bättre bilder när jag hämtar den nästa vecka så får vi se vad juryn säger :D
Kan för övrigt inte bestämma mig om jag ska göra en kavaj i det här tyget eller avvakta/köpa en längd av tyget till nästa sommar. Kommer inte få den förrän aug och då är mycket av användningstiden förbi, men tyget finns bara denna säsong...
CC3A8A26-C5C1-4F8E-B3D6-C5950F316116.png

Då är jag med! Ska ta lite bättre bilder när jag hämtar den nästa vecka så får vi se vad juryn säger :D
Kan för övrigt inte bestämma mig om jag ska göra en kavaj i det här tyget eller avvakta/köpa en längd av tyget till nästa sommar. Kommer inte få den förrän aug och då är mycket av användningstiden förbi, men tyget finns bara denna säsong...
Kör! Jag ska ned på avprovning på måndag hos Saman för bland annat en kavaj från Proposte Giacche SS'18-bunch! :)

Den är seg, är väl sista beställningarna just nu och sen stänger det ner så förstår vad du menar med användningstiden. Oavsett vad jag tyckt om tyget så hade jag nog avvaktat och pangat något roligt till hösten vilket själv är planen för mig :)

• Like
Reactions: Oew
Tillbaka
Topp