Oew
Guld
Jag har knappar på de flesta, tar lite längre tid att knäppa men man slipper det här vilket gör det 10000x värt detHur går era tankar kring knapp/zip-gylf på kostymbyxor? En trevlig feature med knappgylf eller bara mindre praktiskt?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har knappar på de flesta, tar lite längre tid att knäppa men man slipper det här vilket gör det 10000x värt detHur går era tankar kring knapp/zip-gylf på kostymbyxor? En trevlig feature med knappgylf eller bara mindre praktiskt?![]()
Jag köpte en. Burit den en gång, inte hunnit tvätta. Känns OK än så länge, även om jag tycker den borde kostat 300-400kr ist för 650kr.Hur är kvaliteten på pikétröjorna från Suitsupply? Någon som har testat?
Ok tack! Det är väl vid tvätt som kvaliteten på materialet avslöjar sig däremot. Jag tar gärna emot tips på pikétröjor runt 300-400 krJag köpte en. Burit den en gång, inte hunnit tvätta. Känns OK än så länge, även om jag tycker den borde kostat 300-400kr ist för 650kr.
Aldrig prövat själv, men HM’s bomull+sidenpikéer har fått gott betyg i tråden, och jag har även läst gott om Uniqlos stickade.Ok tack! Det är väl vid tvätt som kvaliteten på materialet avslöjar sig däremot. Jag tar gärna emot tips på pikétröjor runt 300-400 kr![]()
H&M är mkt bra för pengen. Köpte ett par för 50-100kr här om dagen.Aldrig prövat själv, men HM’s bomull+sidenpikéer har fått gott betyg i tråden, och jag har även läst gott om Uniqlos stickade.![]()
Så är det. Spontant tror jag det är bra grejer, har ingen anledning att tro nåt annat.Ok tack! Det är väl vid tvätt som kvaliteten på materialet avslöjar sig däremot. Jag tar gärna emot tips på pikétröjor runt 300-400 kr![]()
Bergberg har 50% rea, där kan du nog fynda en del.Ska snart börja på nytt jobb där jag måste börja använda slips, vilket är helt nytt för mig.
Vart vänder jag mig för OK instegsslipsar? Hur många bör man ha att varva med? Alla tips mottages tacksamt!
Bara hunnit tvätta 1-2 gånger men än så länge nöjd!Hur är kvaliteten på pikétröjorna från Suitsupply? Någon som har testat?
Min piké blev hemsk efter en tvätt. Kragen är sladdrig som få och passformen blev konstig (i brist på bättre ord). H&M’s pikéer håller betydligt bättre kvalité, även efter flera tvättar.Hur är kvaliteten på pikétröjorna från Suitsupply? Någon som har testat?
Tvätta du dom rätt...? Annars hade jag mejlat dom och bett om ersättning.Min piké blev hemsk efter en tvätt. Kragen är sladdrig som få och passformen blev konstig (i brist på bättre ord). H&M’s pikéer håller betydligt bättre kvalité, även efter flera tvättar.
Ska snart börja på nytt jobb där jag måste börja använda slips, vilket är helt nytt för mig.
Vart vänder jag mig för OK instegsslipsar? Hur många bör man ha att varva med? Alla tips mottages tacksamt!
Haha, säljare av annan karaktär så fullständig stolpe ut var det ju inteAntikvarie? säljare på herrbutik?
Skojja bara. Ha så många att du känner dig bekväm. Jag skulle t.ex vilja ha olika kombinationer alla veckans dagar. Så 5 iaf.
Göteborg?Löjligt billigt, blev ett par...
![]()
Var det ett ja, @Aurum? Isåfall, butik?Göteborg?
Yes, det var det. Fanns i Nordstan och Kungsgatan men var ju ett tag sedan nu.Var det ett ja, @Aurum? Isåfall, butik?
Berg&Berg gör schyssta. Nu på rea. T.ex. https://bergbergstore.com/collections/sale-ties/products/handrolled-square-jacquard-silk-tie-navySka snart börja på nytt jobb där jag måste börja använda slips, vilket är helt nytt för mig.
Det finns många som anser MD vara affordable luxury. Och minst lika många som tycker det är skräp och inte fint nog för deras unika snöflingegestalter. Om den såg bra ut och kändes bra så är det kanske inte så mycket att våndas över.Är Massimo Dutti nåt att ha? Kikade runt på reorna i Mall of Scandinavia och dom hade en linnekavaj i min storlek för 600kr som kanske kan vara värd att hugga.
Man kan ju tycka att en kavaj i 100% linne för 600 borde vara ett bra köp oavsett.Det finns många som anser MD vara affordable luxury. Och minst lika många som tycker det är skräp och inte fint nog för deras unika snöflingegestalter. Om den såg bra ut och kändes bra så är det kanske inte så mycket att våndas över.
Du har provat kavajen, den satt bra och kändes reko, då är väl inköpsstället skit samma?Är Massimo Dutti nåt att ha? Kikade runt på reorna i Mall of Scandinavia och dom hade en linnekavaj i min storlek för 600kr som kanske kan vara värd att hugga.
Tack, ska kolla!Berg&Berg gör schyssta. Nu på rea. T.ex. https://bergbergstore.com/collections/sale-ties/products/handrolled-square-jacquard-silk-tie-navy
Annars tycker jag personligen om att leta på Tradera eller i butik, som Herr Judit. Finns väldigt många roliga slipsar till bra priser.
Yes, enligt tvättråd. Ej upphängda på vanlig galge efter tvätt utan på en speciales speciales/ingen galge för tork. Har tidigare beställt en i deras gröna nyans men bytte pga. fel storlek, men då visade sig att den mindre storleken hade en större krage?Tvätta du dom rätt...? Annars hade jag mejlat dom och bett om ersättning.
Jo, lite så jag tänker också. Var mest ifall det är några kända problem med kvalitén eller nåt. I övrigt så verkar dom, iallafall om man synar tyget och tillverkningsland, vara typ samma som Oscar Jacobson. Kollade deras butik också, och det som kom närmast Massimo Duttis kavaj som jag hittade där, i material och stil, kostade 4.000, och halva priset på det.Du har provat kavajen, den satt bra och kändes reko, då är väl inköpsstället skit samma?
Det har varit uppe förut, men tvätt av linne- och ullkavajer: Kör ni kemtvätt? Finns det något alternativ?
Kan en bra ångmaskin för kläder va värt att investera i?För direkta fläckar är det tyvärr inte så mycket effektiva alternativ. Däremot bör man undvika att kemtvätta ullkavajer i största möjliga mån då det torkar ut de naturliga fetter som finns i ullen. Investera i en vettig klädborste och vädra kavajen. Gör underverk för att fräscha upp den.
Det har varit uppe förut, men tvätt av linne- och ullkavajer: Kör ni kemtvätt? Finns det något alternativ?
Jag vädrar/ångar regelbundet. Sedan kemtvätt vid fläckar eller om kavajen/kostymen börjar kännas ofräsch. Kemtvätt går inte riktigt att undvika helt om man kör kostym i jobbet.För direkta fläckar är det tyvärr inte så mycket effektiva alternativ. Däremot bör man undvika att kemtvätta ullkavajer i största möjliga mån då det torkar ut de naturliga fetter som finns i ullen. Investera i en vettig klädborste och vädra kavajen. Gör underverk för att fräscha upp den.