• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Hur går era tankar kring knapp/zip-gylf på kostymbyxor? En trevlig feature med knappgylf eller bara mindre praktiskt? :)
Jag har knappar på de flesta, tar lite längre tid att knäppa men man slipper det här vilket gör det 10000x värt det
upload_2018-7-30_0-25-25.jpeg

Ska snart börja på nytt jobb där jag måste börja använda slips, vilket är helt nytt för mig.

Vart vänder jag mig för OK instegsslipsar? Hur många bör man ha att varva med? Alla tips mottages tacksamt!

Ska snart börja på nytt jobb där jag måste börja använda slips, vilket är helt nytt för mig.

Vart vänder jag mig för OK instegsslipsar? Hur många bör man ha att varva med? Alla tips mottages tacksamt!
Bergberg har 50% rea, där kan du nog fynda en del.

Edit:
Ang mängden slipsar så behöver du så pass många att folk inte reagerar "Har du bara den slipsen eller?". Kan va bra att börja med basic enfärgade innan du hoppar på roliga mönster osv.

Senast ändrad:

Antikvarie? säljare på herrbutik? :)

Skojja bara. Ha så många att du känner dig bekväm. Jag skulle t.ex vilja ha olika kombinationer alla veckans dagar. Så 5 iaf.

Berg&Berg gör schyssta. Nu på rea. T.ex. https://bergbergstore.com/collections/sale-ties/products/handrolled-square-jacquard-silk-tie-navy
Annars tycker jag personligen om att leta på Tradera eller i butik, som Herr Judit. Finns väldigt många roliga slipsar till bra priser.

Är Massimo Dutti nåt att ha? Kikade runt på reorna i Mall of Scandinavia och dom hade en linnekavaj i min storlek för 600kr som kanske kan vara värd att hugga.

Är Massimo Dutti nåt att ha? Kikade runt på reorna i Mall of Scandinavia och dom hade en linnekavaj i min storlek för 600kr som kanske kan vara värd att hugga.
Det finns många som anser MD vara affordable luxury. Och minst lika många som tycker det är skräp och inte fint nog för deras unika snöflingegestalter. Om den såg bra ut och kändes bra så är det kanske inte så mycket att våndas över.

Det finns många som anser MD vara affordable luxury. Och minst lika många som tycker det är skräp och inte fint nog för deras unika snöflingegestalter. Om den såg bra ut och kändes bra så är det kanske inte så mycket att våndas över.
Man kan ju tycka att en kavaj i 100% linne för 600 borde vara ett bra köp oavsett.

Tvätta du dom rätt...? Annars hade jag mejlat dom och bett om ersättning.
Yes, enligt tvättråd. Ej upphängda på vanlig galge efter tvätt utan på en speciales speciales/ingen galge för tork. Har tidigare beställt en i deras gröna nyans men bytte pga. fel storlek, men då visade sig att den mindre storleken hade en större krage?

Blandade känslor för min del. Kanske bara har råkat ut för måndagsex. :)

Du har provat kavajen, den satt bra och kändes reko, då är väl inköpsstället skit samma?
Jo, lite så jag tänker också. Var mest ifall det är några kända problem med kvalitén eller nåt. I övrigt så verkar dom, iallafall om man synar tyget och tillverkningsland, vara typ samma som Oscar Jacobson. Kollade deras butik också, och det som kom närmast Massimo Duttis kavaj som jag hittade där, i material och stil, kostade 4.000, och halva priset på det.

Det har varit uppe förut, men tvätt av linne- och ullkavajer: Kör ni kemtvätt? Finns det något alternativ?

Det har varit uppe förut, men tvätt av linne- och ullkavajer: Kör ni kemtvätt? Finns det något alternativ?

För direkta fläckar är det tyvärr inte så mycket effektiva alternativ. Däremot bör man undvika att kemtvätta ullkavajer i största möjliga mån då det torkar ut de naturliga fetter som finns i ullen. Investera i en vettig klädborste och vädra kavajen. Gör underverk för att fräscha upp den.

För direkta fläckar är det tyvärr inte så mycket effektiva alternativ. Däremot bör man undvika att kemtvätta ullkavajer i största möjliga mån då det torkar ut de naturliga fetter som finns i ullen. Investera i en vettig klädborste och vädra kavajen. Gör underverk för att fräscha upp den.
Kan en bra ångmaskin för kläder va värt att investera i?

Jag vädrar/ångar regelbundet. Sedan kemtvätt vid fläckar eller om kavajen/kostymen börjar kännas ofräsch. Kemtvätt går inte riktigt att undvika helt om man kör kostym i jobbet.

Tillbaka
Topp