• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har hört att de små handhållna knappt gör nån skillnad, speciellt inte för skrynklor. Kanske inte stämmer då?
Det är ju begränsad mängd ånga i de mindre, det handlar om att förstå vad de är bra till och mindre bra till. Man kan inte ta en skrynklig skjorta och förvänta sig att den blir som om den strukits med ångstrykjärn och stärkelse. Jag har en stor ångmaskin nånstans i mina gömmor på vinden men jag tycker att den lilla i de flesta fall är tillräcklig.

Ang H&M’s pikéer (de i bomull och silke)
Någon som tvättat det några gånger och hur set det ut efter tvätt, större/mindre?

Jag vädrar/ångar regelbundet. Sedan kemtvätt vid fläckar eller om kavajen/kostymen börjar kännas ofräsch. Kemtvätt går inte riktigt att undvika helt om man kör kostym i jobbet.

Helt kan man såklart inte undvika kemtvätt men genom att investera i ett antal olika kostymer att rotera mellan samt vädra har jag kanske kemtvättat max 2-3 gånger totalt de senaste 5 åren.

Tänker du på en steamer?
Det kan absolut vara en bra och skonsam lösning, inte minst för eventuella skrynklor i rygg och ärmar. Samtidigt skall man vara lite försiktig med att steama framstycket för hårt på kanvaskostymer då man kan förlora formen från originalpressen.

Om inte annat så bör man skaffa en steamer ändå. Sjukt smidigt att köra på skjortan på morgonen... :)

Tänker du på en steamer?
Det kan absolut vara en bra och skonsam lösning, inte minst för eventuella skrynklor i rygg och ärmar. Samtidigt skall man vara lite försiktig med att steama framstycket för hårt på kanvaskostymer då man kan förlora formen från originalpressen.
Tack för tipset. Min spontana tanke var ärmar och rygg, samt eventuellt resten ifall det luktar lite illa eller nåt.

Jag har beställt en från Steamery nu, så återstår att se hur bra den är.

Nope, men för 50kr är jag ok med allt som kan tänkas ske.
Kan jag nog hålla med om. Tänkte dock mer på om det krymper mycket och då bäst att gå upp en storlek. Min normala stl sitter bra nu men min erfarenhet av tidigare HM plagg är sisådär efter tvätt. Kan krympa eller tänjas ut lite beroende på plaggtyp.

Helt kan man såklart inte undvika kemtvätt men genom att investera i ett antal olika kostymer att rotera mellan samt vädra har jag kanske kemtvättat max 2-3 gånger totalt de senaste 5 åren.
Jag har nånstans runt 10 kostymer (ska tusan räkna dem när jag kommer hem). Kemtvättar kanske 3-5ggr per år. Oftast är det byxorna som är främsta orsaken.

Hejsan allesammans!
Jag var återigen nära på att bli såld på en vara pga reklam på sociala medier.. Denna gång tänker jag först fråga om någon här har erfarenhet av produkten i frågan.

Har senaste tiden fått bra mängd reklam från ”London Sock Company”. Är de någon här som har testat att köpa från dem och kan säga något om produkten, leveransen, servicen osv?
733CA0BC-BFE7-41C7-862A-57544754D4C1.png

Random tanke: vet nån varför kläder inte kostar olika beroende på storlek?
För att det skulle generera en konstant ström av kränkta tjockisar som gnäller över hur orättviiiiiist livet är. Mycket dålig PR att vara taskig mot storvuxna, nästan värre än att vara nazist.
Läste senast häromdagen om en kralligt byggd dam som rasade mot H&M för att deras största brallor inte var tillräckligt stora för sagda dams voluminösa höftparti. Hon fick tusentals hejarop av sina medsystrar i sociala medier, som absolut inte reflekterade över att om man nu ligger i 99,9:e percentilen så är det ingen mänsklig rättighet att privata företag ska inkludera en i sina måttabeller.

Vill minnas att även KappAhl var i blåsväder när det uppdagades att rean på deras kollektion för "grandiosa" inte var lika bra som den vanliga...

För att det skulle generera en konstant ström av kränkta tjockisar som gnäller över hur orättviiiiiist livet är. Mycket dålig PR att vara taskig mot storvuxna, nästan värre än att vara nazist.
Läste senast häromdagen om en kralligt byggd dam som rasade mot H&M för att deras största brallor inte var tillräckligt stora för sagda dams voluminösa höftparti. Hon fick tusentals hejarop av sina medsystrar i sociala medier, som absolut inte reflekterade över att om man nu ligger i 99,9:e percentilen så är det ingen mänsklig rättighet att privata företag ska inkludera en i sina måttabeller.

Vill minnas att även KappAhl var i blåsväder när det uppdagades att rean på deras kollektion för "grandiosa" inte var lika bra som den vanliga...

Ang kappahls rea. En bild säger mer än 1000 ord ;)
upload_2018-8-1_11-29-4.png

Tillbaka
Topp