• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Live and direct!
image.jpg

Nu är jag på jakt efter t-shirts. O-ringad med eller utan ficka. Plain white. Svart och grå också förresten. Inga loggor!

Vad har ni för tips? Just nu rullar jag på Ica Maxi och deras vita t-shirts. Sommarens mest använda plagg för min del.:D

Någon som hunnit klämma på Stone Island aw15 på Nitty Gritty?

Micro Reps Car Coat 70126:
http://www.nittygrittystore.com/men/outerwear/micro-reps-car-coat-70126

www.stoneisland.com/se/stone-island/men/mid-length-jacket_cod41577111ss.html

Undrar om den klarar vintern tack vare att den är packad med "finaste fjädrarna" osv osv... Stone Islands teknologi, ni vet.

@carlanton @willbur eller @Marckus kanske?
Skräp som alltid från si, både materialmässigt och i passform, men det är väl bara tjocka medelålders övervintrade mods som rockar det halvironiskt samt riktiga fotbollsmongon? Fanns ju nån slags ljusglimt när dom lät errolson köra shadow projects, han kunde ha blivit en grym cd om han fått lite gränser men dom verkar ha låtit honom verka som designer också och då hamnar man i det bajsiga acronymträsket där det blir nån vidrig avante garde fit på allt som ingen ser bra ut i. Veilance hade ju varit det ultimata märket om dom inte tillfört nån jävla "quirk" på alla plagg, hi-tech och hemligt utan nån jävla extralång dragkedja eller nåt skit på ryggen etc etc... Älskar tech/outdoor och hade helst kört veilance alla dagar i teorin men det är helt enkelt för dåligt så klär mig i typ 90% north face purple label eftersom det är det enda rimliga för heritage, material, passform och exklusivitet..

Skräp som alltid från si, både materialmässigt och i passform, men det är väl bara tjocka medelålders övervintrade mods som rockar det halvironiskt samt riktiga fotbollsmongon? Fanns ju nån slags ljusglimt när dom lät errolson köra shadow projects, han kunde ha blivit en grym cd om han fått lite gränser men dom verkar ha låtit honom verka som designer också och då hamnar man i det bajsiga acronymträsket där det blir nån vidrig avante garde fit på allt som ingen ser bra ut i. Veilance hade ju varit det ultimata märket om dom inte tillfört nån jävla "quirk" på alla plagg, hi-tech och hemligt utan nån jävla extralång dragkedja eller nåt skit på ryggen etc etc... Älskar tech/outdoor och hade helst kört veilance alla dagar i teorin men det är helt enkelt för dåligt så klär mig i typ 90% north face purple label eftersom det är det enda rimliga för heritage, material, passform och exklusivitet..

SI är inte vad det en gång var. Idag handlar det bara om att göra kosing och sälja så många sweats som möjligt till kidsen. Inget fel i det iofs, men jag har nästan lämnat märket helt. Har nånting kvar tror jag.

Nu är jag på jakt efter t-shirts. O-ringad med eller utan ficka. Plain white. Svart och grå också förresten. Inga loggor!

Vad har ni för tips? Just nu rullar jag på Ica Maxi och deras vita t-shirts. Sommarens mest använda plagg för min del.:D
A Day's March har precis det du är ute efter, både med och utan ficka. Svenskt märke. Helt ok för priset! Även COS har bra plain t-shirts

I t-shirts rullar jag nästan uteslutande på Sunspels Riviera-variant - helt ärligt det bästa jag testat. Såg nyss att de var nedsatta på Sunspels egen webbshopp, så fyndläge.

SI är inte vad det en gång var. Idag handlar det bara om att göra kosing och sälja så många sweats som möjligt till kidsen. Inget fel i det iofs, men jag har nästan lämnat märket helt. Har nånting kvar tror jag.
Håller helt med er båda två!
Har bara en tröja kvar, men den är så ruskigt skön, så den stannar tills den går sönder

Håller helt med er båda två!
Har bara en tröja kvar, men den är så ruskigt skön, så den stannar tills den går sönder
Själv har jag två tröjor och en vindjacka, som mest hänger men tröjorna brukar jag använda då och då! sugen på en vinterjacka men jag vet inte, känner mig lite som dig @Yo-han bara massa fotbolls-mongos som springer runt och ber en stå upp för en jävla tröja.. (ja det har faktiskt hänt) patetiskt enligt min åsikt.
gillar dock deras material på kläder känns alltid väldigt rejält och bra enligt mig.

Kanske är OT men tänkte höra om nån har lite tips på portföljer, gärna i det lägre budgetspannet. Är nyexad och har helt enkelt inte råd med nåt över 4000-5000 tills jobbet börjar i september. Frank Clegg får vänta nåt år. :) Har kikat lite på nåt åt det här hållet: http://www.htleather.co.uk/briefcases/the-briefcase-lite
Är Baron prisvärt?

om du ändå tänkt köpa en ny portfölj inom kort hade jag letat efter ett alternativ som är tillräckligt formellt men ändå långt ifrån traditionell. Kanske Mismo's väskor kan funka?

Kanske är OT men tänkte höra om nån har lite tips på portföljer, gärna i det lägre budgetspannet. Är nyexad och har helt enkelt inte råd med nåt över 4000-5000 tills jobbet börjar i september. Frank Clegg får vänta nåt år. :) Har kikat lite på nåt åt det här hållet: http://www.htleather.co.uk/briefcases/the-briefcase-lite
Är Baron prisvärt?

Jag funderade på en Filson i läder ett tag. Ruggigt snygg och förmodligen ngt som hänger med resten av livet. Bestämde mig dock för att fortsätta med Tumin. Inte lika fin och den åldras inte heller men så oerhört praktisk. Har ett helt gäng Tumi och är supernöjd med dem. Priset för Filson tror jag ligger runt 900 usd. En Tumi ligger nog på ungefär hälften av det. (lånade bilder).

ung
01-1.jpg

$_1.JPG

om du ändå tänkt köpa en ny portfölj inom kort hade jag letat efter ett alternativ som är tillräckligt formellt men ändå långt ifrån traditionell. Kanske Mismo's väskor kan funka?

Har väl inga konkreta planer på att köpa nåt nytt inom kort så att säga, min poäng var väl snarare att jag har en begränsad budget och är okej med nåt som håller 5 år istället för 50 år så länge det reflekteras i priset. :) Ska kika på Mismo, tackar!

Har väl inga konkreta planer på att köpa nåt nytt inom kort så att säga, min poäng var väl snarare att jag har en begränsad budget och är okej med nåt som håller 5 år istället för 50 år så länge det reflekteras i priset. :) Ska kika på Mismo, tackar!

förstår vad du menar. min tanke var bara att man istället kanske kan hitta en fin kanvas-väska och sedan, när plånboken tillåtet, köpa en finare portfölj. på så sätt kan en dyrare väska komplettera sin garderob.

Köp från A.O.CMS
Finns på Volt i Sthlm (tror det är en kedja)
Bekvämaste jag har testat

Är Baron prisvärt?
Är lite kluven i portföljfrågan, å ena sidan är det praktiskt (nåja) och snyggt samt framförallt kul men samtidigt kommer jag inte ifrån "gubbkänslan" över det och att det på något sätt ser lite överdrivet ut på en spolning i 30-års åldern med ett högst ordinärt tjänstemannayrke, lite pretiantiöst typ :) använder i dagsläget en "dataväska" från Sandqvist (modell Dustin i cognac) som känns mer lättburen :)

Hur ser ni andra på frågan, överdriver jag??

Faktum är att Dressman kränger ruggigt bra vita tischor till vettig peng så paniken behöver inte infinna sig när en spiller rödtjut eller BBQsås på den.

Vad gäller t-shirts, åtminstone vita, slits de ju rätt snabbt och blir solkiga oavsett pris och kvalitet. Visst man kan väl ha några "fintishor" men lägger hellre pengar på ytterkläder och skor av bättre kvalitet... Brukar bli HM för min del men ska pröva övriga lågprisalternativ också:)

Tillbaka
Topp