• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det börjar bli dags att hitta en vinterjacka, har kört med en Woolrich arctic parka några säsonger så det börjar bli dags för ngt nytt..
Har ni några förslag? Tips mottages tacksamt

Måste också ha ny jacka. Körde med Fjällräven no. 68 med tunn dunjacka från Brothers under. Tyckte det var rätt segt med dubbla jackor så ska köpa en riktig vinterjacka i år. Tänkte gå igenom Caliroots om nån månad.

Gäller att vara tidigt ute när man har storlek 46... I både mina och ena ägarens ögon satt den som skräddad. Ibland har du tur! Kommer väl upp någon helbild när jag orkar.

Lardini, paletå. Mörkblå. En smal passform med modern ärmlängd och ärmbredd. Hög gorge, breda slag och enkelknäppt samt singelsprund. Högt skurna ärmhål och mjuka axlar.

Funkar lika bra ihop med kostym som t-shirt och jeans tack vare passformen.
image.jpg

(Den dubbelknäppta var redan slut i 46)

Letar rätt lyxig(gärna i kombination med lite rock-n-roll) bomberjacka, gärna på rea! Någon som har några idéer? Rätt stor budget, men inte 10k liksom.
Jag har J. Lindebergs quiltade Bomber-jacka/tröja. Kanske inte den mest rockiga men tycker att den är supersnygg och verkligen prisvärd. Det har kommit ut ett par nya färger i den på CareofCarl, den finns även i en ljusare grå på andra hemsidor.

Äger också en J.lindberg quiltad sak, köpte den på Åhlens rea för en tusing. Inte hunnit testa den då dem är avsedd för hösten men spontant känns den lite mer lyxig. Med det sagt gillar jag moderna bombarjackor med, finns ju på billiga på weekday/hm om man endast vill testa modellen etc. Vet i fan om en bombarjacka kan bli speciellt rockig dock, kanske i skinn möjligtvis. Men det finns ju med.

Gäller att vara tidigt ute när man har storlek 46... I både mina och ena ägarens ögon satt den som skräddad. Ibland har du tur! Kommer väl upp någon helbild när jag orkar.

Lardini, paletå. Mörkblå. En smal passform med modern ärmlängd och ärmbredd. Hög gorge, breda slag och enkelknäppt samt singelsprund. Högt skurna ärmhål och mjuka axlar.

image.jpg

Blev det nedan? Hur lång är du? Riktigt snygg! :)

image.jpg

image.jpg

Ser lite stor ut?

Du har inte sett någon bild på Ernesto bärandes på den, hur kam den vara för stor då?

Angående längden så är den så lång en rock ska vara, dvs knälång/klassisk längd.
Oklar kritik, försökte skojja eftersom han postade en bild på en galge. Som du påpekar har jag inte heller sett en bild på ernesto bärandes på den. Finns det en sådan bild? Bär han den i en kasse? Inte bara i handen, högst stillöst. Är det inte bättre att han postar en bild när han har den på sig? Kam? Oklart.

Tillbaka
Topp