• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ska hämta ut en sådan idag. Kan lägga upp en bild imorgon hur en small sitter på mig. 176cm / 70kg.

Jättesnällt, de för 49 pund? Beställer nog imorgon då.

Förövrigt så har CT studentrabatt på 10 procent + fri frakt på sin brittiska hemsida. Tyvärr är det inte en kod som jag kan dela med mig av, utan man får ett mail till sin studentmail ifall jag minns rätt, eller så ska man logga in på universitetsportalen.

Förövrigt så har CT studentrabatt på 10 procent + fri frakt på sin brittiska hemsida. Tyvärr är det inte en kod som jag kan dela med mig av, utan man får ett mail till sin studentmail ifall jag minns rätt, eller så ska man logga in på universitetsportalen.
Stämmer! Var någon mindre rea så blev 600kr inklusive frakt.

0FC770CC-E014-4CA1-BBAB-2419652EF573.png

Vad tror panelen om denna? Färgen känns mångsidig, om än i ljusaste laget?
Vidare, ska man köpa nu eller avvakta lite, köpet känns i nuläget inte helt klockrent vad gäller pris, får jag den på 50% kan jag köpa direkt. Samtidigt ”behöver” jag en varmare jacka att rasta hund osv i.
Har i nuläget en tre storlekar för stor Nobis, så mitt enda stilsäkra alternativ nu när det är kallt är en marinblå rock. Känns vettigt att komplettera med en dunjacka? Lite input snälla, eller alternativ till Hernon. Smärtgränsen går egentligen vid 5 papp

Personligen tycker jag den där är sjukt snygg, borde funka både till ledigt och lite med dressat. Dock såklart lite mer känsligt mot fläckar osv.

Det här är nog inte vissas kopp te. Men kavaj av något slag till dessa? Idéer?

(Bärs ju inte fullt så häftigt som herren på bilden, om det nu behöver sägas..)

F9ACE71F-8619-4F76-AA69-62C4B2E8D0A9.jpeg

Svårt med så låg midja. Jag hade nog kört en oxfordskjorta utanpå och sedan en kavaj/kofta-hybrid, dvs lite mer ledig kavaj.
Är lite tveksam, men tycker personligen inte att det behöver vara "nuvarande" höjd på byxmidjan för att få en kavaj att funka. Men ja, idag bär jag dessa med en ljusblå oxford och mörkblå Sunspel vintage wool jacket... så ja.. :)

Vad är ett bra riktmått på midja?

Är lite tveksam, men tycker personligen inte att det behöver vara "nuvarande" höjd på byxmidjan för att få en kavaj att funka. Men ja, idag bär jag dessa med en ljusblå oxford och mörkblå Sunspel vintage wool jacket... så ja.. :)

Nä, kan hålla med om att midjan krupit jäkligt högt på vissa. Har själv några dressade byxor som sitter ”på” naveln vilket är högt enl mig, är en vanesak. Ett par cm under naveln tycker jag blir snyggast om man ska köra en dressad stil.

Här kommer en bild. Har small som sagt och den var inte liten i storleken snarare lite större. Men kanske krymper lite vid tvätt också. Har inte haft så många marinoplagg men denna är skönare än den jag köpte från HM premium. Tack för tipset @vaniljglass väldigt bra för pengen.
IMG_3337.JPG

Stiligt! Är det enbart Eidos? Var beställer ni?
Den modellen (och allt annat bra från Eidos) är tyvärr bortplockad ur produktion sedan Antonio slutade. Eidos är (var?) ett ungt märke med ISAIA Napoli i ryggen, där friheten var på ett helt annat plan. Vissa plagg som växte fram är verkligen helt fantastisk - några är mindre lyckade, både ur ett kvalité- och designperspektiv. Eidos Lupo är ett av plaggen som blev väldigt bra. Under en av säsongerna producerades den i USA och om jag har förstått det rätt skiljer sig kvalitén till det bättre i jämförelse med Lupos tillverkade i Italien. Eidos dog i alla fall för mig när Antonio Ciongoli lämnade och blev ersatt av Simon Spurr.

@Oscaro - har du både italienska och amerikanska varianten?

Fan. Då gick jag också och köpte ett par tröjor.

De har blivit lite dyrare tycker jag? Deras kashmir kanske blivit bättre. Fick 40% rabatt iaf.
Haha sorry! Ja deras grejer blev mycket dyrare i år. Kikade på tröjan jag köpte idag för några månader sen men kunde inte riktigt motivera 4k för en tjocktröja...

Den modellen (och allt annat bra från Eidos) är tyvärr bortplockad ur produktion sedan Antonio slutade. Eidos är (var?) ett ungt märke med ISAIA Napoli i ryggen, där friheten var på ett helt annat plan. Vissa plagg som växte fram är verkligen helt fantastisk - några är mindre lyckade, både ur ett kvalité- och designperspektiv. Eidos Lupo är ett av plaggen som blev väldigt bra. Under en av säsongerna producerades den i USA och om jag har förstått det rätt skiljer sig kvalitén till det bättre i jämförelse med Lupos tillverkade i Italien. Eidos dog i alla fall för mig när Antonio Ciongoli lämnade och blev ersatt av Simon Spurr.

@Oscaro - har du både italienska och amerikanska varianten?
Har den italienska varianten och haft den i flera år. Som på sin höjd krympte ytterst lite första tvätten, annars jättefin kvalité. Hört att Simon Spurr lämnat Eidos efter bara två säsonger. Oklart vad som händer nu!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp