Oew
Guld
Made in USA kör jag vanlig storlek på, vissa av de andra är lite knepiga, men oftast kan man köra vanlig storlek. Om inte annat kan man alltid bara tvätta varmt och torktumla för att krympa lite.Hur upplever du storleken? Använder du vanlig eller går du upp/ner i storlek på dom?![]()
Yes alla är Eidos, de flesta är från Marcus Malmborg, men går inte att få tag på längre.Stiligt! Är det enbart Eidos? Var beställer ni?
Yes jag har 3 Italienska och 5 amerikanska, men väldigt stor skillnad i hur de hållt efter tvätt. Mina amerikanske ser nya ut trots att jag tvättat vissa av dem 10+ gånger.Den modellen (och allt annat bra från Eidos) är tyvärr bortplockad ur produktion sedan Antonio slutade. Eidos är (var?) ett ungt märke med ISAIA Napoli i ryggen, där friheten var på ett helt annat plan. Vissa plagg som växte fram är verkligen helt fantastisk - några är mindre lyckade, både ur ett kvalité- och designperspektiv. Eidos Lupo är ett av plaggen som blev väldigt bra. Under en av säsongerna producerades den i USA och om jag har förstått det rätt skiljer sig kvalitén till det bättre i jämförelse med Lupos tillverkade i Italien. Eidos dog i alla fall för mig när Antonio Ciongoli lämnade och blev ersatt av Simon Spurr.
@Oscaro - har du både italienska och amerikanska varianten?
Simons fd assistent tar över Eidos, men för de som gillade den gamla Eidos estetiken kommer snart en rolig överraskning...Har den italienska varianten och haft den i flera år. Som på sin höjd krympte ytterst lite första tvätten, annars jättefin kvalité. Hört att Simon Spurr lämnat Eidos efter bara två säsonger. Oklart vad som händer nu!
Tycker det är såhär med de flesta av mina "bättre strumpor", har en del bresciani, pantharella mm, men tycker inte någon håller bra efter några tvättar oavsett program.Någon som köpt strumpor från BB och kan berätta hur de skall tvättas? Står endast 30 grader på deras hemsida.
Köpte 5 par nu på rean och efter första tvätten (30 grader, fintvätt program) har de krympt och är otroligt luddiga vilket verkar konstigt. Har ullstrumpor från Sozzi, Pantherella och Falke och tvättar alla i 30/40 grader utan problem på vanligt program.
Förstår att man generellt tvättar just ullprodukter i ullprogram men aldrig behövt det på strumpor från andra märken.
COC råd för Pantherella:
![]()