• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

ilindinger

Omega
2-Faktor
Någon som vet hur Dickies 874 är i storleken? Jag har hört vissa som säger man bör gå upp en storlek i midjan och andra som säger att man kan gå på sin vanliga storlek 😊
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det är kul om man vågar ta ut svängarna och känner sig bekväm med det (det gör inte jag personligen), men helt ärligt är det svårt att inte associera kavajen till detta:

Haha! Hade inte sett bilden förut. Ingen aning vem d e. Men nu när jag sett det så kan jag inte o-se det 😂 men men, tur min inte är lilarandig.
 
  • Like
Reactions: mmh

Björn.W

Omega
2-Faktor
Kan du slänga upp en bild på hur de ser ut efter 1 års (eller var det 2 års) användande?
1000år senare kommer bild. 😊
20240503_145931.jpg
20240503_145919.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan tipsa om ett par snygga ”driving shoes” i mocka som inte kostar sex tusen spänn (Tod’s) inför den stundande sommaren?
Med tanke på konstruktion och användningsområde känns 1-2 k mer som rätt prisnivå för mig…
IMG_1916.jpeg
Myrqvist Har ju tidigare erbjudit, kollat med dem?
 

3AMEternal

Omega
2-Faktor
Är det någon som kan tipsa om ett par snygga ”driving shoes” i mocka som inte kostar sex tusen spänn (Tod’s) inför den stundande sommaren?
Med tanke på konstruktion och användningsområde känns 1-2 k mer som rätt prisnivå för mig…
IMG_1916.jpeg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
3200:- innan tull & moms, och skeppar inte till Sverige… men snygga! :)
 

UNO

Panerai
Missa inte att dessa skor är en gå-variant, inte köra/driving, skillnaden är att den karaktäristiska böjda delen i bakkant på skon saknas. Denna kom till för att skona bilförarna från brinnande hälar på långresor.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Söker solglasögon och närmare specifikt ett par från Porsche Design. Var handlar man bäst detta varumärke online?
 

3AMEternal

Omega
2-Faktor
TVÅ (2) vitt skilda frågor:

1. Jag försöker i möjligaste mån köpa kläder, skor och annat till mig själv som inte är ”Made in [länder som har alltför jävliga villkor, barn i fabrikerna, där det kostar ca 2 kr att tillverka ett plagg och arbetarna inte kan leva av sina löner samt dör av kemikalieförgiftning och värmeslag osv]”, mao istället i USA, Europa och Japan typ, med vissa undantag. Brukar även vara kombinerat med bättre kvalitet och hållbarhet i alla led så att säga. Ja, allt detta vet vi ju!

Men, om jag nu när mitt barn börjar uppnå lite mer av en ”inte växa ur allt så snart man vänder ryggen till”-ålder, var handlar jag då? Med samma tänk. Har fellow föräldrar och/eller givmilda far- och morbröder, mostrar, fastrar m.fl. något bra tips? Vill alltså inte fortsätta köpa barnkläder på h&m et al men heller inte moncler eller några andra störda typ ”märkeskläder” på NK Barn (pga lökigt och för dyrt att kasa runt på fsk i)… köper mycket begagnat nu, för att kunna gå upp i kvalle på sådant han ändå växer ur på en termin. Tips?

2. Är det någon som känner till om The Anthology har en rea-cykel som de upprepar? Brukar de t.ex. ha en sommarrea? Har de rea överhuvudtaget. Tacksam för svar!
 
Senast ändrad:

Erikd

Cartier
Är det någon som vet var man kan köpa/sy upp en vit dubbelknäppt smokingkavaj med sjalslag? Har hittat att man kan sy upp hos Grand Le Mar (har butik i Sthlm) men tänkte kolla om någon vet något alternativ. Får gärna inte springa iväg i pris heller så bespoke går bort.
Tackar på förhand för tips!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Är det någon som vet var man kan köpa/sy upp en vit dubbelknäppt smokingkavaj med sjalslag? Har hittat att man kan sy upp hos Grand Le Mar (har butik i Sthlm) men tänkte kolla om någon vet något alternativ. Får gärna inte springa iväg i pris heller så bespoke går bort.
Tackar på förhand för tips!
Blugiallo, Rose & Born, Saman Amel.
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Verkar som Loake slutat med sin export grade. Har någon förslag på en svart Oxford med samma utseende/passform?

Testat Myrqvist samt Loake Aldwych men känns långt ifrån lika bekväma. Passformen Tower verkar även den bortplockad från Loake.
Tänkte maila dom direkt men testar med expertisen här först. 😊
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar som Loake slutat med sin export grade. Har någon förslag på en svart Oxford med samma utseende/passform?

Testat Myrqvist samt Loake Aldwych men känns långt ifrån lika bekväma. Passformen Tower verkar även den bortplockad från Loake.
Tänkte maila dom direkt men testar med expertisen här först. 😊
Testa Carmina.
 

errare

Cartier
När det kommer till Bedale, vad är det jag bör söka efter? Hade absolut kunnat tänka mig pre owned, årtal som är bättre än andra?
 

kotodx

Omega
Fråga till er som bär kostym till vardags: vad kör ni nu när det blir sådär gräsligt varmt? Många rekommenderar linnekostym men jag ogillar linnetyg så det går bort. Är det ofodrat som kvarstår eller finns det något annat fräsigt material man missat?
 
Topp