Sats Mundin
Basic
Är det någon som har erfarenhet av att använda kavaj/kostymmått tagna hos Blugiallo hos Suitsupply? Eller ska man behöva bemöda sig med att ta nya mått där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Simon Cromptons samarbete med luca avitabile - lite dyra efter brexit dock.Frågan har varit uppe i tråden förut men jag lyfter den igen. Vart hittar jag den bästa oxfordskjortan ?
Letar efter skjortan som har de klassiska detaljerna, rätt typ av krage med ett härligt rull och som gärna kommer i flera färger.
Vet att iaf Circle of Friends kör med Candianityg utan stretch i flera av deras modeller!Har haft en jäkla kärlek till Suit Supplys jeans av den lite smalare modellen än dom nya "Straight leg" modellerna, mest för tyget ifrån Candiani (inte det jäkla otyget med det mjuka strecht yget) har varit helt episkt att bära och slita. Är det några som känner till som använder sig av Candiani typ på lite smalare jeans modeller som finns att prova i Stockholms området?
Jag har också småbarn och då väger komfort och slitstyrka tungt. Jag själv gillar ”good basics” alltså väl sittande baskläder av bättre kvalitet utan synliga märken osv.Snart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Det ultimata ”all around”-plagget för mig var en Power Houdi från Houdini när jag var hemma med barnSnart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Samma här, och ett antal fjällrävenbyxor och varva med!Det ultimata ”all around”-plagget för mig var en Power Houdi från Houdini när jag var hemma med barn![]()
Snart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Började jobba i måndags efter ett halvår som föräldraledig. Med det sagt prickade jag in årets skönaste månader och var således inte i så stort behov av varma kläder. Men gick all in på funktion och bar nästintill uteslutande kläder från carhartt. Gillar dock idén med ett par nya rådenim - kul!Snart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Föräldraledigheten för min del varade Juni-Januari.Snart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Har inget med kläder att göra.Till slut, enjoy! Har ärligt talat inte tyckt att det varit särskilt kul att vara föräldraledig men ser det som en investering för resten av livet i relationen både till barn och partner.
Kan bara hålla med.Det ultimata ”all around”-plagget för mig var en Power Houdi från Houdini när jag var hemma med barn![]()
Tack för bra input! Kul med olika perspektiv. Tycker att det är en period som sällan avhandlas i stilsammanhang, och även om det inte är fokuset, så är det ju alltid trevligt att göra det med lite finess
Uniqlo som flera är inne på får besökas och några heavy tees ska inhandlas. Ett par klassiska Levis rådenim kan bli kul.
Blir speciellt att hänga av sig skjorta och kavaj för 8 månader, men ser verklig fram emot att få ägna tid med dottern och få lite nya perspektiv i vardagen.
Det är lite som att klä sig efter väder. Barn är olika.Snart stundar ett av det viktigaste jobben i livet, men kanske inte det mest välklädda, föräldraledigheten. Vad sitter ni på för tips för bra plagg som klarar tuffa förhållanden? Hittills har jag bara dykaren med 200m kladdtålighet, barbourjackan för väderomslag i lekparken. Kanske kan vara kul att skaffa ett par selvedge jeans för att se hur de kommer ut på andra sidan? Söker allt från topp till tå som är prisvärt, tåligt, men gärna stiligt.
Intressant. Varför inte Barbour? Jag har en jacka där sömmen släppt två ggr precis i kanten av en av bröstfickorna fram. Hörde något om att Barbour fixar gratis men har inte kollat djupare på detÄr det någon i denna eminenta tråd som känner till något alternativ till Barbour för lagning? Har lagat genom dem tidigare och vet hur de gör.
Vill få den lappad med lite små patches och inte sydd eller med byte av hela armar etc. Gärna bitar i lite blandade färger och patinering.
Barbours lagningar är bra. Men inte om man vill ha det mer med synliga patchar.Intressant. Varför inte Barbour? Jag har en jacka där sömmen släppt två ggr precis i kanten av en av bröstfickorna fram. Hörde något om att Barbour fixar gratis men har inte kollat djupare på det
Jag har precis köpt en lätt begagnad Barbour som jag packat upp.
Den ser jättefin ut, men tycker den doftar något som jag inte riktigt kan härleda. Inte illa egentligen, men hade velat se om det går att få bort. Kanske varit på ett lager eller liknande?
Jag provade att hänga ut den på vädring typ två dygn, men hjälpte inte.
Är alltså en vaxad Barbour.
Nån som har några tips vad man kan göra?
Har aldrig haft något problem med doften, däremot om den legat nedpackad så kan det ju såklart blivit en mer koncentrerad doft. Men jag skulle säga, fortsätt använd och slit in den så avtar det säkerligen. Om inte annat kan Barbour säkert hjälpa dig.Jag har precis köpt en lätt begagnad Barbour som jag packat upp.
Den ser jättefin ut, men tycker den doftar något som jag inte riktigt kan härleda. Inte illa egentligen, men hade velat se om det går att få bort. Kanske varit på ett lager eller liknande?
Jag har precis köpt en lätt begagnad Barbour som jag packat upp.
Dessutom så smälter det ju vaxet. Däremot kan ju en luftfuktare hjälpa men jag tror som du redan gjort isf att vädra den.Har tips på vad du inte borde göra som kan rekommenderas på andra plagg: steama inte. Ångan lämnar spår. Tog ett bra tag för mig att borsta upp ytan igen.
Instämmer med ovanstående kommentarer. Doften sitter i vaxet så en vädring kommer inte göra någon större skillnad.Jag har precis köpt en lätt begagnad Barbour som jag packat upp.
Eller spårvagn, fêsk, mercaptan och Blöta lövet om du bor på andra sidan. Svårslaget!Så, du som lever i urban miljö kanske snarare ska förvänta dig en mix av tunnelbanedoft, takeaway, parfymer, offentliga toaletter, avgaser och mat-os efter ett tag.
Detta löste sig enkelt. Tydligen erbjuder Barbour små patches men det kostar extra. Vad gör man inte för en patchy Barbour?Barbours lagningar är bra. Men inte om man vill ha det mer med synliga patchar.