• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

freppa

Omega
2-Faktor
Inte alla samma bekvämlighet, tyvärr. Det är en platt sula utan någon direkt dämpning. Det känns i fötterna efter en dags användning. Detta är säkerligen beroende också på hur vad du är vid denna typ av sko sedan innan, men det kan bli en stor omställning om man är van vid "joggingskor" t ex.
Jag själv har Morjas 02 sneaker som är smidig och lätt, men såklart inte har samma dämpning som en joggingsko. Kör därför på en gelsula i för att få lite extra bekvämlighet för hälen. Rekommenderas!
 

Erik83

Cartier
Frågan har säkert ställts förr, men var ska man kika efter trevliga skjortor till kvinnor? Min fru är på jakt efter en krispig vit skjorta.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor

Woland

Omega
Hiss eller diss?
IMG_3208.jpeg

Semestersabotören.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Åter till field jacket. Vet att det diskuterats tidigare men då landat mer i att de är väldigt olika än hur..

Nån som har koll på vad man ska sikta på om man vill ha bomull, kanske t.o.m. lite linne, i hyfsat klassisk modell (inte för slimmad)? Jag lever i Barbour beaufort större delen av året men söker här något när den är för varm.

Eftersom jag är dåligt påläst är det lätt att defaulta till Aspesi men det finns 10(20?) talet snarlika modeller så väldigt svårt att veta vad man ska sikta på. Behöver absolut inte vara, eller kosta som, Aspesi

IMG_6182.jpeg
Jag kör denna. Inte särskilt tight. Kunde gå ner i storlek. Alpha Industries.

IMG_5053.jpeg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
US Army G-1 tillverkad av Ralph Edwards, 1962. Just det här kontraktet är extra kul, John F. Kennedy bar nämligen en själv, av exakt samma kontrakt, år och till och med storlek, som han i sin tur har fått av Lyndon B. Johnson.

"JFK's Air Force One Bomber Jacket, given to his special assistant David Powers and worn by LBJ, sold for a whopping $570,000 at the John McInnis Auctioneers Presidential Auction" - Daily Mail.

Klockor är kul, men kläder är skoj det också.


JFK.jpeg
kennedy-bomber-jacket.jpg
Lyndon B. Johnson G-1 Leather Jacket.jpeg


Här är min:

G-1.png
G-1 2.png


 

daniel32

Omega
Har letat runt lite men tycker mig inte finna det jag söker, är ute efter ett par kostymbyxor med frontveck, hög midja så att det passar bra med hängslen, (side adjusters ett plus) och gärna lite med vida/raka i passformen. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Slänger med ett par bilder på stilen jag är ute efter.
 

Bilagor

  • IMG_4157.jpeg
    IMG_4157.jpeg
    203.3 KB · Visningar: 6
  • IMG_4156.jpeg
    IMG_4156.jpeg
    177.7 KB · Visningar: 6

escozez

Omega
Har letat runt lite men tycker mig inte finna det jag söker, är ute efter ett par kostymbyxor med frontveck, hög midja så att det passar bra med hängslen, (side adjusters ett plus) och gärna lite med vida/raka i passformen. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Slänger med ett par bilder på stilen jag är ute efter.
Kanske denna om du orkar vänta.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har letat runt lite men tycker mig inte finna det jag söker, är ute efter ett par kostymbyxor med frontveck, hög midja så att det passar bra med hängslen, (side adjusters ett plus) och gärna lite med vida/raka i passformen. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Slänger med ett par bilder på stilen jag är ute efter.

 

MartinGFX

Cartier
Har letat runt lite men tycker mig inte finna det jag söker, är ute efter ett par kostymbyxor med frontveck, hög midja så att det passar bra med hängslen, (side adjusters ett plus) och gärna lite med vida/raka i passformen. Är det någon som har tips på vart jag kan hitta detta? Slänger med ett par bilder på stilen jag är ute efter.
Måttsytt/skräddarsytt från valfri leverantör. Själv nöjd med Suitsupply och Blugiallo.
 

daniel32

Omega
Jag tycker inte att Berg&Bergs-byxor har speciellt hög midja dock, om du är ute efter vad du visade på bilderna är Berg&Berg inte fullt så höga.
Jaha okej tack för input! Har du nå tips på nå märke eller leverantör som erbjuder högre midja förutom de som andra har tipsat om? Funderar annars på att kanske gå gill suit supply eller andra skräddare för måttsydda byxor.
 
Jaha okej tack för input! Har du nå tips på nå märke eller leverantör som erbjuder högre midja förutom de som andra har tipsat om? Funderar annars på att kanske gå gill suit supply eller andra skräddare för måttsydda byxor.
Jag skulle rekommendera dig att gå till MTM om du är ute efter specifik midjehöjd, Suit Supply är bra för pengen, och när du väl fått in måtten därifrån kan du t ex testa dig på Luxire som har oändliga möjligheter.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på loafers, läder eller mocka, som har en bra uppbyggdnad och är sköna att gå i? Min rygg pallar inte stela läderpjucks utan dämpning hela dagen på kontoret och ibland känns det roligt att inte köra sneakers 24/7.
 

Lingrush

Cartier
Någon som har tips på loafers, läder eller mocka, som har en bra uppbyggdnad och är sköna att gå i? Min rygg pallar inte stela läderpjucks utan dämpning hela dagen på kontoret och ibland känns det roligt att inte köra sneakers 24/7.

Jag kör loafers från Myrqvist. Har både med gummisula och lädersula. Jag tycker de är sköna att gå i och även stiliga. Har inte hittat några bra låga strumpor än som inte glider av bara om någon har något tips på bra sådana..
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har tips på loafers, läder eller mocka, som har en bra uppbyggdnad och är sköna att gå i? Min rygg pallar inte stela läderpjucks utan dämpning hela dagen på kontoret och ibland känns det roligt att inte köra sneakers 24/7.
Beror på prisbilden men finns ju tex openwalks från loro piana eller eller mer loafers med gummisula som nämns ovan från tex myrqvist eller skolyx


Jag kör loafers från Myrqvist. Har både med gummisula och lädersula. Jag tycker de är sköna att gå i och även stiliga. Har inte hittat några bra låga strumpor än som inte glider av bara om någon har något tips på bra sådana..
Har lite samma problem, provat lite olika. Har just nu några par från myrqvist som fungerar bra. Inte perfekt men som sagt det bästa jag hittat hittils

 

Lingrush

Cartier
Beror på prisbilden men finns ju tex openwalks från loro piana eller eller mer loafers med gummisula som nämns ovan från tex myrqvist eller skolyx



Har lite samma problem, provat lite olika. Har just nu några par från myrqvist som fungerar bra. Inte perfekt men som sagt det bästa jag hittat hittils


Ska testa, tack för tipset!
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på loafers, läder eller mocka, som har en bra uppbyggdnad och är sköna att gå i? Min rygg pallar inte stela läderpjucks utan dämpning hela dagen på kontoret och ibland känns det roligt att inte köra sneakers 24/7.
Kan varmt rekommendera Yanko Traveler från skolyx. Har ett par beiga i mocka och ska införskaffa ett par i läder också tänkte jag. Mjuka, smidiga och oerhört sköna!
 
Topp