• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag frågar av nödvändighet, inte utifrån vad som är på modet. Svettas helt enkelt stundtals för mycket.
Blir det svalare/mindre svett genom att ha mer kläder på sig?

Har inte riktigt förstått denna logik trots att den kommer upp lite då och då 🙂

Jag är väldigt varm av mig och skulle för mitt liv inte kunna ta på mig mer kläder för att undvika problemet av att vara varm.

Blir det svalare/mindre svett genom att ha mer kläder på sig?

Har inte riktigt förstått denna logik trots att den kommer upp lite då och då 🙂

Jag är väldigt varm av mig och skulle för mitt liv inte kunna ta på mig mer kläder för att undvika problemet av att vara varm.
Precis den frågan ställde jag ju till en annan person med en annan lösning 🙂. Men det är väl en liten skillnad på att ha ett linne för att fånga upp svett och att ha ett övre, relativt tjock lager, som lösning?

Skulle vilja ha jeans i exakt den här tvätten. Heter marble hos sefr, men är slutsåld.

IMG_6126.png

Någon som har tips? Det är alltså en stentvätt rak passform med hög midja. Tacksam för hjälp :)

Ser att John Henric har ganska bra rea (50%), t.ex. chinos för 500 kronor. Hur är kvalitén? Är det snäppet över t.ex. Brothers?

Dessa kedjor saluför överlag lågkvalitativ konfektion, behöver såklart inte vara fel för det men räkna med kinatillverkade polyesterderivat och undemålig qc. Chinos av god kvalitet kostar betydligt mer.
Låt oss för en sekund leka med tanken att Signor Elkann befinner sig på västkusten och behöver införskaffa sig ett par chinos av god kvalitet men inte har tid att vänta på skräddare eller MTM. Hur skulle han gå till väga?

(frågar åt en vän)

Låt oss för en sekund leka med tanken att Signor Elkann befinner sig på västkusten och behöver införskaffa sig ett par chinos av god kvalitet men inte har tid att vänta på skräddare eller MTM. Hur skulle han gå till väga?

(frågar åt en vän)

Ett oerhört intressant tankeexperiment. Förmodligen på samma sätt som om han befann sig på öskusten dvs slitit upp sin iphone ur kavajfickan, beställt ett par Pantaloni Torino eller Incotex via world wide web, kryssat i expressleverans, sänkt två snabba espresso och sedan återgått till festligheterna.

Dessa kedjor saluför överlag lågkvalitativ konfektion, behöver såklart inte vara fel för det men räkna med kinatillverkade polyesterderivat och undemålig qc. Chinos av god kvalitet kostar betydligt mer.
Har ett par chinos från J.H som jag införskaffade nyligen under deras sommarrea, 98/2 Bomull/Elastan, tillverkade i Turkiet och är av god kvalitet. Material finns listat på deras hemsida så det är onödigt att fara med osanning.

Har ett par chinos från J.H som jag införskaffade nyligen under deras sommarrea, 98/2 Bomull/Elastan, tillverkade i Turkiet och är av god kvalitet. Material finns listat på deras hemsida så det är onödigt att fara med osanning.

Ok, tack för info. Bör jag redigera tidigare inägg eller räcker det med att dememtera här. John Heinrich verkar helt enkelt vara bättre än vad undertecknad kunde tro. Fint att vi fick det klarlagt Timell.

Skulle Elkann köpa ett par? Troligvis inte, men nu var det ju inte det frågeställaren undrade.

Jag tyckte de var för korta och åkte upp. Men säkert fem år sen jag provade, kanske har de ändrat designen? Jag är dock sjukt kräsen.
Som stolt ägare till en komplett uppsättning thunder thighs, så har jag helt övergett boxers och gått över till omåttligt sexiga briefs. Har inte varit såhär bekväm i kallingar sen tonåren.

Aj aj, det var dyster läsning men förklarar ju en hel del. Tack för att du läser och förmedlar till oss andra. Lämnade ganska nyligen in ytterligare två kostymer men det blir nog till att ta tillbaka dem.
Uppdatering om det kan vara av intresse: Nu kom pengarna, hastigt och lustigt, tillsammans med en ursäkt. Antingen tröttnade de på mina mejl, eller så läser de den här tråden… ☺️

Vad säger kollektivet om västens framtid. Den har ju haft ett gigantiskt uppsving senaste deceniet. Personligen tycker jag det är ett orrhört funktionellt plagg att kasta över en skjorta/tröja höst/vinter/vår. Rätt utfört ser jag definitivt en funktion. Fel utfört har den dock blivit mer och mer bespottad på senare tiden med utryck som finance bro etc.

Vad säger kollektivet om västens framtid. Den har ju haft ett gigantiskt uppsving senaste deceniet. Personligen tycker jag det är ett orrhört funktionellt plagg att kasta över en skjorta/tröja höst/vinter/vår. Rätt utfört ser jag definitivt en funktion. Fel utfört har den dock blivit mer och mer bespottad på senare tiden med utryck som finance bro etc.
Kan tycka att det ser en smula skevt ut under en kavaj, speciellt i väder då det knappast behövs. Är det 15 grader i september så springer dessa "finance bros" redan runt på stan med sina tunna tech-västar mellan skjorta och kavaj. Isåfall är det lika bra att köra en trench coat eller annan tunnare jacka/rock över kavajen istället.
Däremot är en rejäl väst över ulltröja eller flanellskjorta en kylig höstdag eller mild vinterdag ute i naturen helt fantastiskt.

Kostymväst?
Storväst?
Dunväst?
Fiskarväst?
Verktygsväst?
Indisk president?

Kostymväst?
Storväst?
Dunväst?
Fiskarväst?
Verktygsväst?
Indisk president?

Flytväst!
Canada gooseväst!
Sydväst!

Nej men en kontorskompatibel tunnare väst i tekniskt material som tål en droppe regn eller två samt stoppar isande vindar och kan avändas som aktersegel på optimistjollen.

Bäres över skjorta till flanellbyxa.

Är eran över?

Tillbaka
Topp