• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Håller inte med gällande Vivian, upplever att kvalitén på arbetet är hög där. Men kanske beror på vem som sytt. Gällande herrarna på Grevgatan kan jag dock verkligen känna igen att sömmar blir sneda och vinda emellanåt.

Det praktfulla resultatet av Viviannes uppläggning med slag.

Ser såklart förjävligt ut men när det påtalades var de själva mkt nöjda med resultatet och erbjöd sig ej rätta till.

Hade ej accepterats i länder med en uns skräddarkultur såsom storbritanien, italien, frankrike etc. men i sverige accepterar kunderna det mesta på dessa kemtvättar.

Sveriges bästa skräddare? 😄
IMG_3394.jpeg

Ser såklart förjävligt ut men när det påtalades var de själva mkt nöjda med resultatet och erbjöd sig ej rätta till.

Hade ej accepterats i länder med en uns skräddarkultur såsom storbritanien, italien, frankrike etc. men i sverige accepterar kunderna det mesta på dessa kemtvättar.

IMG_3394.jpeg
Svårt med slag på byxor med taper

Svårt med slag på byxor med taper

Jo men dessa är dock raka.

Snarare är det materialet, manchester som gör det en aning svårare än slät ull. Dock inget en ”riktig” skräddare inte klarar av.

Ville främst belysa att kollektivets stående ovationer och bugningar för den i mitt tycke högst mediokra tvättinrättningen på grevgatan inte är helt objektiva.

Förstår att man har olika krav på hantverk och att de flesta ej kikar på utfört arbete men detta är ju under all kritik.

Samma visa var gång man lämnar något där.

Har du varit missnöjd fler än två gånger och fortsatt att gå dit, shame on you

Du har helt rätt.

Urvalet av genuina skräddare i kvarteren är dock ej gigantiskt.

Borde såklart flugit över till London med byxorna men ibland gör man det enkelt för sig.

Märkligt att Rose & Born kör denna tvätt som sin primära ändringsatelje.

Nu är jag ju inte en person som borde uttala mig i frågan då jag extremt sällan nyttjar skräddare men det fanns en väldigt duktig gubbe på NK när jag jobbade i huset för ca 30 år sen.

Tackar Majbjörn, tanken är god men låter tyvärr som vi har olika referensramar.

NK konfektion beträder jag ej. Jodå jag har också fått min beskärda del av deras ändringar under ungdomsåren.

Varuhuset är ett hån mot varje sartoriellt lagda man. Maken till usel service och dålig kunskap får man leta efter. (Undantaget är dock Bobergs matsal, den håller yppersta klass servicemäsdigt, i övrigt är varuhusets personal totalt inkompetent)

Lika lite som man ej köper en klocka på NK bör ingen vuxen man ej heller anförtro dem vid inköp av kläder.

IMG_3394.jpeg
Aldrig fått ett så dåligt resultat de ggr jag lämnat in.

Besöker inte heller huset efter avslutad anställning.
På min tid fick du dock klanderfri service av oss på skivadelningen.

Det tackar jag för, viktigt med god service när man inhandlar sin Willie Nelson vinyl.

På tal om NK är det väl allmänt känt att den institutionen changerat de senaste deccenierna. Såklart trist på ett så trevligt arv men går tyvärr fort att förstöra ett gott rykte.

Köpte precis en tröja i Kashmir från Ströms. Egentligen var jag ute efter en ifrån Alan Paine men den var slut… någon som har erfarenhet ifrån Ströms egna märke och i synnerhet då kvalitén på Kashmir-produkter?

Instämmer delvis. Både drakes och kamakura har dock problemet att de är för korta och slimmade IMHO, även när jag går upp i storlek. Sista bra oxfordskjortan jag hittade var från nitty gritty worldwide.. köpt här på KS faktiskt. Rejäl volym och kraftigt bomullstyg.
Kan hålla med om bredden på dem är åt det definitivt slimmade hållet (och därmed kanske inte speciellt klassiska) - uppfattar Drake's som mer slimmad än Kamakura, speciellt Kamakuras 'Vintage Ivy'. Längden är däremot inget jag uppfattar som ett problem. Båda är betydligt längre än väldigt många andra märkens OCBD och fungerar mycket bra även för mig som är 194 cm.

Jo men dessa är dock raka.

Snarare är det materialet, manchester som gör det en aning svårare än slät ull. Dock inget en ”riktig” skräddare inte klarar av.

Ville främst belysa att kollektivets stående ovationer och bugningar för den i mitt tycke högst mediokra tvättinrättningen på grevgatan inte är helt objektiva.

Förstår att man har olika krav på hantverk och att de flesta ej kikar på utfört arbete men detta är ju under all kritik.

Samma visa var gång man lämnar något där.
Ajdå, förutsatte att det var en avsmalnad modell

Kan hålla med om bredden på dem är åt det definitivt slimmade hållet (och därmed kanske inte speciellt klassiska) - uppfattar Drake's som mer slimmad än Kamakura, speciellt Kamakuras 'Vintage Ivy'. Längden är däremot inget jag uppfattar som ett problem. Båda är betydligt längre än väldigt många andra märkens OCBD och fungerar mycket bra även för mig som är 194 cm.
Gött, då har du väldigt många fina skjortor att välja mellan! Göteborg Manufaktur (deras skräddare William) hade riktigt fin stock av kamakura Ivy innan jul!

Tillbaka
Topp