• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kliniker för ögonlaser i stockholm

Vilken klinik rekommenderar du?

• Memira Ögonklinik

Röster: 3 37.5%
  • Globen Ögonklinik

Röster: 4 50.0%
  • Lirema Ögonklinik

Röster: 1 12.5%

• Totala väljare
    8
Både jag och frun gjorde det på Lirema. Jag tyckte ingreppet var en smula obehagligt men verkligen inget problem. Hade ont operationsdagen och lite dagen efter men jag tyckte inte att det var några problem att hantera. Vad jag sett har ingen i världen blivit blind av ingreppet, däremot får visa problem som är olika varaktiga. Jag ser inte fullt lika bra som jag gjorde innan med optimal korrigering, men då såg jag 2.0. Har även lite haloeffekter när det är mörkt. Som med alla ingrepp så finns det en risk, om det är värt det måste man bedöma själv. Jag tycker det är fantastiskt att slippa linser och glasögon. Jag tränar mycket och kan ofta inte ha linser pga kraftig pollenallergi så för min del är det fantastiskt att kunna se ordentligt utan glasögon under hela våren.
Tack för svar! Och för att du är ärlig över att det var lite obehagligt och att du har haloeffekter men ändå tycker att det var så värt det. Det ger en skjuts i rätt riktning för mig. Det vore ju väldigt skönt att slippa ha linser i för att hitta glasögnen, och vice versa.

Har själv funderat på det flera gånger, men av olika anledningar inte blivit av.

När det är dags kommer jag dock att gå till Memira på vasagatan i sthlm. Min förra arbetsgivare hade ett bruttolöne upplägg med dem - halva kontoret var där och alla var nöjda och utan komplikationer (vad jag vet om och hört).

Tack för svar! Och för att du är ärlig över att det var lite obehagligt och att du har haloeffekter men ändå tycker att det var så värt det. Det ger en skjuts i rätt riktning för mig. Det vore ju väldigt skönt att slippa ha linser i för att hitta glasögnen, och vice versa.
Jag tänker att det är ju inte så att jag inte hade bekymmer med glasögon som ramlar ner, imma, smutsiga glas, hur man ska göra med solglasögon. För att inte tala om linser som krånglar, hamnar snett eller ramlar ut. I jämförelse så är problemen en bråkdel i dagsläget.

Första månaden var det jobbigt att köra bil i mörker och ögonen blev trötta fortare av att titta på datorskärmen.

Det obehagligaste var maskinen som suger fast på ögat och skär locket. Själva lasern sen var inte mer än häftig ljusshow och lite doft av bränt kött. Man ska ju komma ihåg att det tar kanske 10 min så det är fort avklarat även om det känns jobbigt. Jag fick lite lugnande innan (vilket de gav ut frikostigt), men även om det var bensodiazepiner så var dosen så låg att det på sin höjd tog udden av oron.

Har själv funderat på det flera gånger, men av olika anledningar inte blivit av.

När det är dags kommer jag dock att gå till Memira på vasagatan i sthlm. Min förra arbetsgivare hade ett bruttolöne upplägg med dem - halva kontoret var där och alla var nöjda och utan komplikationer (vad jag vet om och hört).
Synd att lagstiftarna tagit bort den möjligheten nu. Var otroligt förmånligt kostnadsmässigt.

Jag tänker att det är ju inte så att jag inte hade bekymmer med glasögon som ramlar ner, imma, smutsiga glas, hur man ska göra med solglasögon. För att inte tala om linser som krånglar, hamnar snett eller ramlar ut. I jämförelse så är problemen en bråkdel i dagsläget.

Första månaden var det jobbigt att köra bil i mörker och ögonen blev trötta fortare av att titta på datorskärmen.

Det obehagligaste var maskinen som suger fast på ögat och skär locket. Själva lasern sen var inte mer än häftig ljusshow och lite doft av bränt kött. Man ska ju komma ihåg att det tar kanske 10 min så det är fort avklarat även om det känns jobbigt. Jag fick lite lugnande innan (vilket de gav ut frikostigt), men även om det var bensodiazepiner så var dosen så låg att det på sin höjd tog udden av oron.
Ja 10 min är ju inte så lång tid. Men om det kan nog kännas långt om det är obehagligt. Gjorde det ont när maskinen skär locket? Jag tar nog alla bensodiazepiner jag blir erbjuden.

Ja 10 min är ju inte så lång tid. Men om det kan nog kännas långt om det är obehagligt. Gjorde det ont när maskinen skär locket? Jag tar nog alla bensodiazepiner jag blir erbjuden.
Locket gjorde inte ont alls, det enda som kändes under tiden var klämman som håller upp ögat. Den tryckte ordentlig men gjorde inte så värst ont men det är nog individuellt.

Bumpar tråden då jag tröttnat på immiga och dyra glasögon.
Snål som en smålänning så letade jag efter kliniken med bästa pris. Hittade Proforma som tar 48900kr för ett linsbyte.
Någon som har erfarenhet eller vet något bättre och kanske till och med billigare?
Är över 45 så det är linsbyte som gäller.
Proforma

Tillbaka
Topp