Tack för svar! Och för att du är ärlig över att det var lite obehagligt och att du har haloeffekter men ändå tycker att det var så värt det. Det ger en skjuts i rätt riktning för mig. Det vore ju väldigt skönt att slippa ha linser i för att hitta glasögnen, och vice versa.Både jag och frun gjorde det på Lirema. Jag tyckte ingreppet var en smula obehagligt men verkligen inget problem. Hade ont operationsdagen och lite dagen efter men jag tyckte inte att det var några problem att hantera. Vad jag sett har ingen i världen blivit blind av ingreppet, däremot får visa problem som är olika varaktiga. Jag ser inte fullt lika bra som jag gjorde innan med optimal korrigering, men då såg jag 2.0. Har även lite haloeffekter när det är mörkt. Som med alla ingrepp så finns det en risk, om det är värt det måste man bedöma själv. Jag tycker det är fantastiskt att slippa linser och glasögon. Jag tränar mycket och kan ofta inte ha linser pga kraftig pollenallergi så för min del är det fantastiskt att kunna se ordentligt utan glasögon under hela våren.