• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka att köpa som investering? För runt 100k?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Falconexpert

Breitling
Hej! Tänkte kolla runt lite om någon sitter inne på tips på klockor som tros stiga i värde? Jag har hört mycket om Rolex Hulk. Är det en bra investering? Gärna en klocka på typ max 100 000. Alla tips uppskattas.
Mvh,
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Hej! Tänkte kolla runt lite om någon sitter inne på tips på klockor som tros stiga i värde? Jag har hört mycket om Rolex Hulk. Är det en bra investering? Gärna en klocka på typ max 100 000. Alla tips uppskattas.
Mvh,
7B4FDD05-A960-4CA5-8E25-2A71B146C215.jpeg
 

Thulin7

Breitling
Finns ju en del rykten om att hulken kommer tas bort från rolex sortiment. Skulle detta ske kommer givetvis priserna skena.

Har själv en hulk som jag gav 70k för ganska Exakt ett år sedan. Hade tur och köpte i rätt tid. Idag får man väl åtminstone ge 95k pga brist på tillgången.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    119.5 KB · Visningar: 3
  • Like
Reactions: Zee

Thulin7

Breitling
Alla klockor det är lång leveranstid tror jag på över sikt. Kommer även investera i en submariner date. Lägger hellre pengar på något jag kan ha varje dag, än att ha ett fett bankkonto
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Hej! Tänkte kolla runt lite om någon sitter inne på tips på klockor som tros stiga i värde? Jag har hört mycket om Rolex Hulk. Är det en bra investering? Gärna en klocka på typ max 100 000. Alla tips uppskattas.
Mvh,

Snark. Du är fel ute. Köp lämplig fond istället. Tror du verkligen att det är så enkelt att man ”investerar” i en klocka och sen kvitterar ut värdestegringen? Köp nåt du gillar istället och om du har tur har den ökat i värde efter några år. Alternativt satsar du runt 20 MSEK på nån limiterad Patek som Grandmaster Chime eller liknande när de släpps. Räkna dock med att du behöver ha en bra historik för att bli aktuell för det.
 

Falconexpert

Breitling
Alla klockor det är lång leveranstid tror jag på över sikt. Kommer även investera i en submariner date. Lägger hellre pengar på något jag kan ha varje dag, än att ha ett fett bankkonto
Ja, jag tänker också så. Jag har precis slutat skolan och har länge tänkt att bo hemma och lägga pengar på hög. Men hur mycket roligare är det inte att ha något som man verkligen är intresserad av, och något som man dessutom inte förlorar större summor pengar på, istället för att de ska ligga och mögla på kontot?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja, jag tänker också så. Jag har precis slutat skolan och har länge tänkt att bo hemma och lägga pengar på hög. Men hur mycket roligare är det inte att ha något som man verkligen är intresserad av, och något som man dessutom inte förlorar större summor pengar på, istället för att de ska ligga och mögla på kontot?
Bra där, köp en klocka och bo kvar hos morsan istället för att skaffa eget boende,jobb/utbildning och en framtid! Låter som en sund inställning :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja, jag tänker också så. Jag har precis slutat skolan och har länge tänkt att bo hemma och lägga pengar på hög. Men hur mycket roligare är det inte att ha något som man verkligen är intresserad av, och något som man dessutom inte förlorar större summor pengar på, istället för att de ska ligga och mögla på kontot?
Så du är verkligen intresserad av klockor.. sålänge de ökar i värde. Korrekt uppfattat?
 

Falconexpert

Breitling
Bra där, köp en klocka och bo kvar hos morsan istället för att skaffa eget boende,jobb/utbildning och en framtid! Låter som en sund inställning :)
Det är inte det jag säger? Jag har sedan jag tog studenten i början på Juni jobbat i stort sett varje dag. Vad är inte sunt med att ha sparat ihop så mycket pengar som möjligt. Och istället för att låta det ligga på kontot och inte göra någonting, så kan man köpa något som verkligen velat ha, och som man dessutom kan sälja när som och få tillbaka varenda krona?
Du behöver inte oroa dig för min framtid. Ta hand om dig själv och din egen framtid istället. Har du haft en dålig dag? Eller gilla du att hetsa lite?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Tack! Och vill förtydliga, alla rolex i stål anser jag vara en bra investering. Rolex håller igen produktionen samtidigt som att sociala medier påverkar efterfrågan positivt. Detta är två faktorer som bidrar till att jag tror på värdeökning av rolex stålmodeller.
Tror du att det kommer vara så för alltid, räcker med en liten ökning av utbudet så kommer priserna sjunka? Men sen beror det väl på vad man menar med en bra "investering" en begagnad standard sub går inte direkt upp många procent.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Det är inte det jag säger? Jag har sedan jag tog studenten i början på Juni jobbat i stort sett varje dag. Vad är inte sunt med att ha sparat ihop så mycket pengar som möjligt. Och istället för att låta det ligga på kontot och inte göra någonting, så kan man köpa något som verkligen velat ha, och som man dessutom kan sälja när som och få tillbaka varenda krona?
Du behöver inte oroa dig för min framtid. Ta hand om dig själv och din egen framtid istället. Har du haft en dålig dag? Eller gilla du att hetsa lite?
Asså poängen är att hur ska man veta vad som är en bra investering? Om vi vetat hade ju alla köpt. Köp något du vill ha. Var beredd att torska 5-10k och då har du något skoj. 5-10k är inte så mycket om du verkligen gillar det du köper
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Det är inte det jag säger? Jag har sedan jag tog studenten i början på Juni jobbat i stort sett varje dag. Vad är inte sunt med att ha sparat ihop så mycket pengar som möjligt. Och istället för att låta det ligga på kontot och inte göra någonting, så kan man köpa något som verkligen velat ha, och som man dessutom kan sälja när som och få tillbaka varenda krona?
Du behöver inte oroa dig för min framtid. Ta hand om dig själv och din egen framtid istället. Har du haft en dålig dag? Eller gilla du att hetsa lite?
Råder dig att titta in i "Få pengar att växa"-tråden istället. Att köpa en klocka som (enda) investering utan övrig diversifiering är direkt olämpligt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp