• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för 10-15k

gorosen

Omega
Tjenare!

Jag är i läget där jag funderar på att köpa mig en ny klocka. Jag vill helst ha något jag kan bada med och länk är att föredra. Jag har tidigare kollat lite på Tudor Black bay, Breitling SOH och Omega Aqua terra. Dock vet jag inte riktigt om budget räcker till..
Värt att nämna är att mina handleder är dryga 17cm.

Vad rekommenderar ni kunniga mig att köpa?

Tack på förhand,
Martin
 

gorosen

Omega
Tack för snabba svar. Jag har väl framförallt tänkt att ha klocka som vanlig "vardagsklocka". Att ha något jag kan ha på stranden är ju ett väldigt plus i kanten!
Just nu har jag två stycken vintage-Omegor:)
 

SSL

Audemars
Denna kanske kan vara nåt? ;)
image.jpg
 
  • Like
Reactions: WHU

gorosen

Omega
Om vi nu talar 38 mm Aqua Terra. Går det att få en automatisk på länk för under 15 lax? Eller är det quartz som gäller då?
 

Randel

Cartier
Om jag var i samma situation som du, och fokus låg på något för bad och att använda som beater, hade jag lagt till ett par tusen och köpt en beggad Black Bay på länk. Jag tycker det verkar väldigt prisvärt. Omega AT är fina, men mer åt det dressiga hållet. Detsamma gäller en beggad Rolex DJ av äldre modell, d.v.s. väldigt fina klockor men inte så sportig. Det negativa med Black Bay är väl att de är ganska stora. Ett alternativ är en Omega SMP. Vill du ha något lite ovanligare så kolla in Oris, det finns ett par på K&S här om jag minns rätt. Dock kan jag tänka mig att de bär ganska stort.
 

F-L-P

Panerai
Tjenare!

Jag är i läget där jag funderar på att köpa mig en ny klocka. Jag vill helst ha något jag kan bada med och länk är att föredra. Jag har tidigare kollat lite på Tudor Black bay, Breitling SOH och Omega Aqua terra. Dock vet jag inte riktigt om budget räcker till..
Värt att nämna är att mina handleder är dryga 17cm.

Vad rekommenderar ni kunniga mig att köpa?

Tack på förhand,
Martin

Trista sanningen är att det enda alternativet är att spara till det du vill ha. Mellan stegen kommer du att tröttna på snabbt.
 

Joseph

Cartier
Kan helt klart rekommendera Aqua Terra. Vacker urtavla och med länk passar den verkligen till allt. Inte heller allt för många som har AT heller.

Köpte min förra året för 14K. Komplett med box och hade servats några månader innan. Trots att jag har andra klockor som är dyrare och exklusivare kommer jag aldrig sälja min . Den blir min livskamrat tills den går i arv!
uploadfromtaptalk1409192945564.jpg

uploadfromtaptalk1409192915094.jpg

uploadfromtaptalk1409192896075.jpg

uploadfromtaptalk1409192874174.jpg
 

gorosen

Omega
Tack så mycket för svar allihopa! Alla dessa förslag har gjort mig lite kluven, haha. Seamaster har jag dock inte riktigt fått något sådär jättebra intryck av. Är det någon av Aqua terra eller Black bay som sticker ut gällande, kvalité på urverk och helt enkelt mest för pengarna? Jag gillar båda väldigt mycket på olika sätt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag skulle helt klart köpa en Longines Legend Diver! Skönt sportig på orginal remmen men även dressat på läder:)
image.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket för svar allihopa! Alla dessa förslag har gjort mig lite kluven, haha. Seamaster har jag dock inte riktigt fått något sådär jättebra intryck av. Är det någon av Aqua terra eller Black bay som sticker ut gällande, kvalité på urverk och helt enkelt mest för pengarna? Jag gillar båda väldigt mycket på olika sätt.

Nu är jagväldigt partisk, men en bb kan inte bli fel! Kör! Gå till en AD och kläm på båda två. Båda två dessa klockor är väldigt fina på olika sätt precis som du säger , aqua terra är lite mer elegant och BB lite mer sportig enligt mig iallafall, nu kanske jag får skäll av omegaboysen men det är min upplevelse iallafall.:)!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    150.6 KB · Visningar: 167

F-L-P

Panerai
Tack så mycket för svar allihopa! Alla dessa förslag har gjort mig lite kluven, haha. Seamaster har jag dock inte riktigt fått något sådär jättebra intryck av. Är det någon av Aqua terra eller Black bay som sticker ut gällande, kvalité på urverk och helt enkelt mest för pengarna? Jag gillar båda väldigt mycket på olika sätt.


Nya co-axial verken på AT är ju snäppet vassare än BBs ETA traktor som ändå är ett stabilt verk. Tror att det som avgör är om du vill ha mer dressat eller mer sportigt. Bond seamaster ser ganska trista ut på bild men är riktigt fina i verkligheten.
 

Cryssarn

Rolex
Nya co-axial verken på AT är ju snäppet vassare än BBs ETA traktor som ändå är ett stabilt verk. Tror att det som avgör är om du vill ha mer dressat eller mer sportigt. Bond seamaster ser ganska trista ut på bild men är riktigt fina i verkligheten.
Är det så? funderar nämligen på just en bond seamaster
 
Topp