• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klocka för begränsad budget

aljung

Panerai
2-Faktor
Slår ett slag för Seiko Sumo också, går att hitta för runt 3 000 i bra begagnat skick eller ny om man beställer från Japan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En skx007 blir aldrig fel, om än lite tråkig. Sumo nog mkt bättre likaså Certinan är snäppet vassare och mer allround (men lite för fin för att vara beater enligt mig), Citizen gör många roliga dinkor med 200m+ wr ex. Aqualand, BM6400, Ecozilla (de två förstnämnda kan ses nedan):

DSC_0231_zps8369b6b5.jpg


D255E5EF-78B8-465F-88B2-3D86B5B2AC1B-605-000000AE621CAF95.jpg

(går få båda dessa för under tre tusen kronor, säkert nära två tusen om du letar begagnat).
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Jag hade gått för Seiko, Certina, Cwc eller kanske en Traser.
Kan du tänka dig en digital så är Casio Riseman min beater för allehanda äventyr, som har varit både ovan och under vatten, och har aldrig svikit mig oavsett behandling.
Fundera på om du vill ha en quartz eller med mekaniskt verk. Mekaniskt verk har ju onekligen mer själ men en quartz har sina fördelar också.
 

JesperdW

Omega
En skx007 blir aldrig fel, om än lite tråkig. Sumo nog mkt bättre likaså Certinan är snäppet vassare och mer allround (men lite för fin för att vara beater enligt mig), Citizen gör många roliga dinkor med 200m+ wr ex. Aqualand, BM6400, Ecozilla (de två förstnämnda kan ses nedan):

DSC_0231_zps8369b6b5.jpg


D255E5EF-78B8-465F-88B2-3D86B5B2AC1B-605-000000AE621CAF95.jpg

(går få båda dessa för under tre tusen kronor, säkert nära två tusen om du letar begagnat).
Helt ärligt så ogilla utseendet på en Aqualand mer och mer. Det digitala stör mig lite, men men. Dock verkar En seiko sumo intressant. Tack!
 

JesperdW

Omega
Jag hade gått för Seiko, Certina, Cwc eller kanske en Traser.
Kan du tänka dig en digital så är Casio Riseman min beater för allehanda äventyr, som har varit både ovan och under vatten, och har aldrig svikit mig oavsett behandling.
Fundera på om du vill ha en quartz eller med mekaniskt verk. Mekaniskt verk har ju onekligen mer själ men en quartz har sina fördelar också.
Precis. Har väl lite olika tankar kring urverket på en beater. Tycker att det ska kännas att den har lite karaktär osv. Samtidigt kan det kanske vara så att en beater är man "mindre" rädd om och kan lika gärna nöja sig med en quartz. Men vill nog känna att det är något av bättre kvalité ändå på handleden. Dock är nog säkert en bra quartzare inte fel. ..
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Lägg några timmar på CreationWatches och Watchhubs så hittar du garanterat en trevlig Seiko eller Orient, slår gärna ett slag för Orient då man sällan ser någon utanför "klockvärlden" som har en och jag har inget att klaga på kvalitétsmässigt heller i den prisklassen.

Mako eller Ray, alternativt Mako XL om du vill ha större.

Seiko SKZ211 är en favorit också (bild lånad från watchuseek)



 

Compiss

Patek
2-Faktor
En skx007 blir aldrig fel, om än lite tråkig. Sumo nog mkt bättre likaså Certinan är snäppet vassare och mer allround (men lite för fin för att vara beater enligt mig), Citizen gör många roliga dinkor med 200m+ wr ex. Aqualand, BM6400, Ecozilla (de två förstnämnda kan ses nedan):

DSC_0231_zps8369b6b5.jpg


D255E5EF-78B8-465F-88B2-3D86B5B2AC1B-605-000000AE621CAF95.jpg

(går få båda dessa för under tre tusen kronor, säkert nära två tusen om du letar begagnat).
Aqualanden ny för 1900;)http://www.creationwatches.com/prod...-jp2000-08e-jp2000-depth-meter-watch-678.html
 

Safor

Omega
Köpte en Orient Ray svart och är väldigt nöjd med den. Min första automat och den känns helt rätt.

Lycka till!

SGS3 via Tapatalk
 

JesperdW

Omega
Står just mellan en Seiko sumo och Certina action diver!
Är det värt att köpa en Action Diver för ett bättre pris med gummi band?
 
Topp