Ser extremt trivsamt ut! Och blå tavla till guld är jävulskt snyggt.Det är en stad i härliga kulturkvarter.
Villorna ligger dock väldigt tight.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser extremt trivsamt ut! Och blå tavla till guld är jävulskt snyggt.Det är en stad i härliga kulturkvarter.
Villorna ligger dock väldigt tight.
Mycket!Ser extremt trivsamt ut! Och blå tavla till guld är jävulskt snyggt.
Detta har jag missat! Måste få se merMichel Herbelin och antik humidor i silver (mer info i cigarrtråden).
![]()
Den var riktigt fin så använd den och ha cigarrer i den, skulle kunna tänka mig den själv att frakta mina cigarrer i när man åker till stugan i Norge.Michel Herbelin och antik humidor i silver (mer info i cigarrtråden).
![]()
Härlig tråd !! Här kommer något fossilt.
Fy fan, kisttank och fältlack är så jävla bra!Honda 71-a ombygd 74 till denna skepnad. Orörd sedan dess............
Riktigt fina grejer, är du själv med frimurarna så du kan använda ringen som den ska användas när dom träffas. Och det var en riktigt fin klocka.Seiko från 1956 och gammal guldring.
![]()
Kikar man på gravyren i ringen ser man detta: AW 25/10 41
![]()
Och kikar man lite till dyker detta dolda emblem upp:
![]()
Detta är alltså min mormors far, Arthur Wikströms, frimurarring från när han blev medlem i ordern 1941.
Helt otroligt, här är min hallspegel och en Certina blue ribbon förtjänstklocka.KronometerStockholm & en vacker spegel(bild)![]()
Tror inte mina ögonHelt otroligt, här är min hallspegel och en Certina blue ribbon förtjänstklocka.
![]()
Jag är inte med själv. Kunde varit en kul grej, men jag är inte kristen och det är ett krav.Riktigt fina grejer, är du själv med frimurarna så du kan använda ringen som den ska användas när dom träffas. Och det var en riktigt fin klocka.
Klocka och annan gammal grej?![]()
En till
Två gamla grejerKlocka och annan gammal grej?![]()
Så har man fyllt 25 räcker det med klockan på armen?Två gamla grejer
Épreauve d'artiste, kanske? "Konstnärens bevis" enligt google translate. Signaturen kan jag dock inte tyda, men misstänker att den är från 1970.Köpte den här enligt mig coola tavlan igår.
Ungefär samtida med klockan skulle jag tro. Någon som kan tyda signaturen? Tycker jag borde kunna det efter att ha tuggat 1600/1700-talssvenska när jag skrev uppsats i historia men är kass på att tyda signaturer.
För övrigt går ej klockan men bär den ändå![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit. Eprense di artiste?