• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka på dejt?

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har varit på ett 50-tal dejter sedan 2013. Burit både Submariner och Daytona, ingen hona har noterat något. Jo förresten, en dam hade faktiskt en Omega och tyckte min Submariner var fin :)

Några av qvinnorna jag dejtat har jag idkat älskog med. Om detta berodde på Submarinern eller Daytonan låter jag vara osagt, kan inte heller svara på vilken modell som fått sliddjuren brunstiga. Här tar jag gärna emot andra forummedlemmarnas erfarenheter så jag väljer rätt Rolex på nästa dejt.
2013? Var det då du fyllde 15?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Vart har du hört det?
Vad spelar det för roll? Är uppvuxen med en morsa och 4 systrar. Förmodligen därifrån.

Är förmodligen bara "gold-diggers" eller klockintresserade damer som skulle bry sig om vilket märke det är på datens klocka. Dom tittar nog mer på om du tar hand om dig själv eller är en slusk. Därav kan det vara bra att ha rena och fina skor.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Anledningen till att jag har en samling beror nog på att jag efter klockintresset även är intresserad av mode. Jag väljer alltid vilken klocka jag ska ha på mig efter jag valt outfit, så vilken klocka jag väljer på en date beror helt på vad jag har på mig. Ibland blire en fet dykare ibland kan de vara en dressare lr vintage osv :)
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Nee du damer brukar sällan märka vad man har på armen. Nu är jag lyckligt gift och mina klockar har inte påverkat något... Dock kan min smått sjuka klockintresse ibland leda till lite gliringar och syrliga kommentarer....o_O
 

oscarabc

Omega
Hm det är ju lite intressant att fundera kring ändå tycker jag. Jag smygtittar ju själv lite på vad andra har för klockor. Det beror ju på att man har ett intresse och det har säkert flertalet tjejer också. Hade jag träffat en tjej med något roligt på armen så hade det ju baa varit positivt och tänker att gäller för ombytta roller också. Kommenterar hon på din klocka och visar sig ha ett intresse så har ju klockan hjälpt dig på vägen om det blir ni! :) Klockor, kläder, bil, lägenhet m.m. är ju ytliga grejer men det visar ju ändå på tycke, smak och prioriteringar även om det självklart inte representerar en person fullt ut. Jag funderar nog en extra gång på vilken klocka jag tar och försöker matcha lite med i vilket sammanhang samt kläder jag hade tänkt ha.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tror att man ska titta lite inåt här också - om man tar "värsta rollen" för att visa upp sig så är man fel ute. Ha på dig den klocka du skulle haft oavsett om du skulle träffa henne eller inte. Var dig själv helt enkelt.
 
Topp