• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka som fungerar till det mesta - Lagomt dressig

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att vara sån, men det där är väl SBGA003?

Självklart, men de är ju i princip likadana förutom att SBGA011 är vit-tavlad och i titan.
Bilderna är till för att illustrera kraftreserv. Makro vs på handleden. o_O

Och ja, jag skrev fel, 003 såklart och inte 001.
 

911flyer

Omega
Rolex sub no date! Nya keramiska modellen kostar ungefär som M-serie sub. Snygg som tusan (om man gillar keramiska modellen) själv gör jag inte det. Den gamla "no date" versionen med aluminium inlägg är tvärskön! Släng på ett schysst läderarmband så har du dig en riktigt snygg klocka!


Sent from my sub using helium
 
Tack för alla sjysst tips! Zenith, och
IWC Pilot mark XVII, tråden kan låsas nu!

3942-IWC.JPG

Verkligen fin, är kanske inte helt begeistrad i datumdelen.
 
Jag har en SMP 2254 som passar till det mesta behöver helst en mer stilig klocka. Så en till dykare känns lite fel.

Att kalla dykare lite dressiga är väl att ta i.
 

911flyer

Omega
Alla förslag är uppskattade, bara ett undantag inte en Omega AT, och ingen Rolle (har lite svårt med förstoringen på datum)

Min preferens just nu är en Grand Seiko High Beat (SBGH001), fruktansvärt snygg... då vet ni ungefär vad jag är ute efter. Har idag en SMP 2254 som jag vill komplettera med något mer snyggt...

Är dock lite kluven till att köpa Japansk. Hur funkar det med service etc. Andrahandsvärde...

Beggat, nytt spelar mindre roll. Budget upp till 45.000 kr.

Håll dig till en klocka som du vet inte tappar värdet, att köpa japanskt betyderninte att värdet alltid sjunker eller att du får en dålig klocka.

Själv är det Rolex skrivet på mitt hjärta, men, det finns andra märken jag tycker du ska titta på, då menar jag hela deras kollektion.

Nya Baume & Mercier kollektionen är fantastisk och helt klart värt pengarna. Deras klockor ligger oftast mellan 13-35,000 och är väldigt "lagom dressiga"

Longines är också ett respektabelt märke. Har en guld klocka ca 1959 från Longines som är helt fantastisk. Deras nyare urverk är också av bra kvalité till rimliga priser. "Lagom dressiga".

IWC, alla vet om International Watch Company. Fantastiskt märke som utstrålar kvalité och aerospace! Givetvis sticker det iväg lite men med din budget kan du införskaffa dig en snygg 3717 eller 3777 på läder eller bomullsstrap. Lagom dressiga vardagsklockor som passar till allt.

Någon nämnde Tudor Black Bay, här ska du titta noga. Har själv spanat lite på den med köptankar. Den är skitsnygg och kommer med bolmullsstrap som får ögonen att vattna. Bra prisbild och givetvis kvalitet som överträffar!

Rolex, här finns det inga fel i mina ögon, en DJ? Explorer? Sub? SD? vintage? Nästan allt från Rolex är rätt! Alla har en egen personlighet, ska det vara nått lagom så är det definitivt en sub av nått slag, vill du inte ha datum eller cyklop? Kolla no date modellerna. Vill du göra ett "statement" ska du kolla på vintage. Du kan göra ett helvetes fynd ibland. ;-)

Vad du än köper så posta bilder så snart som möjligt! :)


Sent from my sub using helium
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Han har ju skrivit "ingen Rolle" i fetstil och ändå föreslås det hela tiden. Vidga era vyer lite och försöka föreslå något han kan tänkas vilja ha istället för att föreslå något NI vill ha!
Ibland måste man leda ett vilset lamm på rätt väg, titta bara på dig själv, det blev ju Swiss made även för dig...:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

BME

Cartier
Det stod ändå att det var datumbubblan som var dealbreakern och inte Rolex i sig :)
Oris gör en hel del snygga klockor och du får pengar över till ytterligare ett ur, ett exempel:
6237_623_7582_40_74_ls.png

Sen har jag en förkärlek för Monacon rackarns fräsig IMHO!
16745C6E-9CEB-4CC2-B0E7-05EEEA622570_zpse8bqefdn.jpg
 
Tack för alla inlägg åter igen. Tack Yonsson för att du uppmanar deltagare att läsa min inledande text.

1) Anledningen till att jag inte gillar Rolex förutom datumbubblan är att den är lite "hej jag har en Rolex". Jag tycker inte Rolex är speciellt snygga. Omega i MIN smak har snyggare visare, snyggare tavlor.

2) Inga dykare.

3) Inga kronografer. Jag vill ha en clean tavla.

Av klockor som föreslagits hittils gillar jag:

* Zenith Espada!
* IWC Pilot mark XVII ( kanske inte datum delen, men den har en snygg bortsning, som påminner om en Omega från sidan.
Alla GS, men ljus tavla , see-through. Power Reserve är väl en så där feature. GS har ofta länk vilket är ett plus.

Mer förslag!
 

Mr Chance

Kalmar
Han har ju skrivit "ingen Rolle" i fetstil och ändå föreslås det hela tiden. Vidga era vyer lite och försöka föreslå något han kan tänkas vilja ha istället för att föreslå något NI vill ha!


Jag har redan en expl 1, det är därför jag kan föreslå den. Den har ju inget datum heller och följaktligen ingen bubbla, vilket TS ogillar med Rolex (om jag tolkar texten rätt).
 
Gillar du Grand Seiko så är ju valet självklart - kör på det! Jättefina klockor, de flesta ägarna verkar mer än nöjda med kvalitén på dem.

Annars kom jag att tänka på Omegas London Olympics, som är snygg dressare med bra vattenskydd, samt Omegas Hour Vision (finns med olika tavlor).

Annars gillar jag ju både Milgauss och Daytona som har egenskaper du tittar efter, men rollar gick ju bort denna gång.

Seamaster_1948_.jpg


802857d1346001367-i-cant-decide-between-omega-speedmaster-pro-breitling-navitimer01-omega-de-ville-hour-vision.jpg
 
Topp