Alla förslag är uppskattade, bara ett undantag inte en Omega AT, och ingen Rolle (har lite svårt med förstoringen på datum)
Min preferens just nu är en Grand Seiko High Beat (SBGH001), fruktansvärt snygg... då vet ni ungefär vad jag är ute efter. Har idag en SMP 2254 som jag vill komplettera med något mer snyggt...
Är dock lite kluven till att köpa Japansk. Hur funkar det med service etc. Andrahandsvärde...
Beggat, nytt spelar mindre roll. Budget upp till 45.000 kr.
Håll dig till en klocka som du vet inte tappar värdet, att köpa japanskt betyderninte att värdet alltid sjunker eller att du får en dålig klocka.
Själv är det Rolex skrivet på mitt hjärta, men, det finns andra märken jag tycker du ska titta på, då menar jag hela deras kollektion.
Nya Baume & Mercier kollektionen är fantastisk och helt klart värt pengarna. Deras klockor ligger oftast mellan 13-35,000 och är väldigt "lagom dressiga"
Longines är också ett respektabelt märke. Har en guld klocka ca 1959 från Longines som är helt fantastisk. Deras nyare urverk är också av bra kvalité till rimliga priser. "Lagom dressiga".
IWC, alla vet om International Watch Company. Fantastiskt märke som utstrålar kvalité och aerospace! Givetvis sticker det iväg lite men med din budget kan du införskaffa dig en snygg 3717 eller 3777 på läder eller bomullsstrap. Lagom dressiga vardagsklockor som passar till allt.
Någon nämnde Tudor Black Bay, här ska du titta noga. Har själv spanat lite på den med köptankar. Den är skitsnygg och kommer med bolmullsstrap som får ögonen att vattna. Bra prisbild och givetvis kvalitet som överträffar!
Rolex, här finns det inga fel i mina ögon, en DJ? Explorer? Sub? SD? vintage? Nästan allt från Rolex är rätt! Alla har en egen personlighet, ska det vara nått lagom så är det definitivt en sub av nått slag, vill du inte ha datum eller cyklop? Kolla no date modellerna. Vill du göra ett "statement" ska du kolla på vintage. Du kan göra ett helvetes fynd ibland. ;-)
Vad du än köper så posta bilder så snart som möjligt!
Sent from my sub using helium