Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart köpte du den, pris?
Kan du lägga upp en bild?
Köpte en till dottern för några veckor sedan, sitter på för jämnan. Har inte följt upp tidhållning e d men hur galet kan det bli?Någon som har köpt en flikflak till sitt barn? Lutar åt en sådan som sonens förstaklocka.
Vart köpte du den, pris?
Kan du lägga upp en bild?
Rotade fram ytterligare några klockor till dottern. Så nu har hon 2 automatare, 4 manuella och 2 quartzare. Hyfsad set-up närmsta tidenHar en 6-årig dotter som jag idag fixade iordning hennes första mekaniska klocka till, då hon håller på att lära sig klockan nu. Flexlänken passade bra
![]()
![]()
Riktigt fin. Har funderat på en sådan till frun, men de är inte helt lättfunnaTudor mini-sub har min 11årige son, men inte de dagar de har gymnastik, då får den stanna hemma.
Störtskön klocka som går att förminska länken på till ett minimum
![]()
Jag hade tur när jag hittade denna, svårt att hitta någon snygg klocka i den storleken.Riktigt fin. Har funderat på en sådan till frun, men de är inte helt lättfunna
Jag köpte en 116619LB till min son, men han bara skrek, tyckte tydligen den var för stor.
![]()
Nu är han tre år gammal och har en YM som matchar våra 35 mm respektive 40 mm, men tyvärr har barnstorleken (29 mm) utgått ur sortimentet. Jag fick såga två fasta länkbitar för att länken skulle bli tillräckligt kort för att sitta bra på honom, kanske därför den inte går att köpa längre.
![]()
Grand Seiko kungen.
Min son på 2,5 vill ha klocka lite sporadiskt, Oftast åker den av efter 20-30 minuter.![]()
Hade själv en sån här när jag var liten, men i blått. Riktigt bra, men tappade bort den ganska snabbtGul är kanon. Rätt storlek för barn. Vuxenklockor som föreslås blir absurt på en femårings arm. Tycker att det skall vara analog visning så att man lör sig klockan. Vanliga arabiska siffror, inte bara index streck blir lättare att lära sig. Quartz för slagtålighet och lägre pris.
Gul är vattentät så att det räcker och blir över och den ser tuff ut.
![]()
Var hittade du den?Köpte en sån här till vår 7/8-åriga tjej. Den är lite stor på hennes arm men istället har den massa roligt. Man kan ringa till/från förbestämda nummer, man kan se var hon är, man kan skicka ”hjärtan” om hon gjort något bra och skicka ljud eller textmeddelanden.
![]()
Hon använder den när vi kommerihåg att ladda den.